Gå til innhold

HP har lansert en bitteliten PC med superkrefter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stille drift er ikke bra nok, maskina må være lydløs. Lag heller maskina større men uten støy. Når man konsentrerer seg om prosjekter er det ikke noe som er verre enn støy.

 

Så andre plasser at lyden var på 29dbel på max trøkk. Det virker jo overkommelig på meg. For enkelhetens skyld mener jeg. Med store tårnkjølere eller vann eller en hybridløsning kan en få det lydløst, men da snakker vi jo om å bruke både tid og penger på oppsettet. Personlig så er jeg litt over det stadiet at jeg orker å "mekke pc". Datt av lasset for noen år siden, og nå foretrekker jeg enkle ferdigløsninger. Her får en ECC ram så jeg, og det gir stjerne i min bok. Så jeg tenker at stabilitet og enkelhet veier opp for lyden. Så får vi se når den slippes om lydnivået er kun skryt fra HP eller om det stemmer. Om det stemmer så tenker jeg at dette nok kan være en grei løsning for svært mange. Bare det å kunne kjøre multiskjerm uten at du ender opp med sli kort som også trenger kjøling og trekker strøm ser jeg på som svært attraktivt. 

 

Tror dette kan bli bra, om de ikke priser seg ut pga designet. Selvsagt litt kjipt at det nok ikke blir den enkleste maskinen å oppgradere senere. Men om HP ikke driter seg ut og ditcher den så kan en kanskje oppgradere grafikkkortet ved behov senere. CPU, ram etc ser jo greit ut å bytte .

Lenke til kommentar

Stille drift er ikke bra nok, maskina må være lydløs. Lag heller maskina større men uten støy. Når man konsentrerer seg om prosjekter er det ikke noe som er verre enn støy.

 

Da hadde du likt min egenbygde PC med største noctuakjøler og drøssevis av store noctuavifter som alle går på lave rpm. Gtx 1080 med trippel kjøleløsning som er passiv frem til man fyrer opp et spill :-) Ingen rasledisker, bare store ssd'er og ikke minst en stillegående PSU.

 

Men så har jeg Razer Chroma tastatur som bråker som helvette :p

Lenke til kommentar

 

Stille drift er ikke bra nok, maskina må være lydløs. Lag heller maskina større men uten støy. Når man konsentrerer seg om prosjekter er det ikke noe som er verre enn støy.

 

Da hadde du likt min egenbygde PC med største noctuakjøler og drøssevis av store noctuavifter som alle går på lave rpm. Gtx 1080 med trippel kjøleløsning som er passiv frem til man fyrer opp et spill :-) Ingen rasledisker, bare store ssd'er og ikke minst en stillegående PSU.

 

Men så har jeg Razer Chroma tastatur som bråker som helvette :p

Jøsses, brag more plz?

Lenke til kommentar

 

Stille drift er ikke bra nok, maskina må være lydløs. Lag heller maskina større men uten støy. Når man konsentrerer seg om prosjekter er det ikke noe som er verre enn støy.

Da hadde du likt min egenbygde PC med største noctuakjøler og drøssevis av store noctuavifter som alle går på lave rpm. Gtx 1080 med trippel kjøleløsning som er passiv frem til man fyrer opp et spill :-) Ingen rasledisker, bare store ssd'er og ikke minst en stillegående PSU.

 

Men så har jeg Razer Chroma tastatur som bråker som helvette :p

 

 

For mye stress å sette opp, tar tid å montere & mekke kjølingen. Jeg personlig vil bare ha ting enkelt og stabilt. Men bra du er fornøyd, det er jo kurant hardware du har mekka sammen. Åssen går det med Gtx korta når du spiller på høy fr? Støy fra vifter eller bråkete vannpumpe? 

 

Om du synes det bråker for mye så kan du lage deg en lydfelle å plassere maskinen i, bruk da en raus port for inntak slik at du unngår hveselyder og la "eksosen" fyre ut av et raust rør som går opp i høyden. Bruk dempemateriale på innsiden av lydfella så blir det stå tyst atte. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...