Gå til innhold

Blizzard vil ikke lage nyversjoner av Warcraft og Warcraft II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De burde lagt det ut som "abandonware". Har spillt en del gamle gullkorn med DosBox, men desverre så er mange av de uspillelige pga dagens maskinvare (og pga diverse software regner jeg med(OS?)). Har kost meg utallige timer med NES og SNES med emulatorer også. Har hatt et par unger i familien som har testet de gamle gode også og de har likt dem godt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar


 

- Det er synd, men foståelig...

Personlig så ser jeg ikke særlig negativt på at dem ikke vil bruke så mye tid og resurser på de gammle klassikkerne.
Man kan alltids spille det gjennom DosBox eller annet VM-vis.
Om man ikke er heldig nok til å være besittelse av ekte HW for det.
Da "SB-AWE32/64(gold)" løftet lyden betraktelig over "SB16" i "WarCraft 2".
Noe som man såvidt jeg vet ikke har tilgang til i VM-løsningene, i hvert fall ikke i DosBox.

Man trenger ikke nødvendigvis en "Complete Overhaul"/Remake av de to første spillene, pluss utvidelses-pakkene, men noen BUG-fixes hadde ikke skadet.
Mulig en TCPIP-patch til Nr.1.?
Misfortå meg rett, IPX fungerer det også.

På den annen side, så vil jeg mye heller ha et nytt RTS-spill i serien enn "WoW"-innhold.

"Smaken er som baken, den er delt", som det heter på fint.
Problemet er rettningen dem skal ta i så tilfelle, med tanke på hvordan 3'eren endte.
Men hadde ikke takket nei til en 4'er, om veien dem velger å gå virker naturlig in the great scheme of things.

--------------------

Side note...
En ting Blizzard kunne ha gjort hadde vært å fjerne den siste kommentaren til den gamle damen i slutten av "Diablo Nr.2.: Lord of Destruction"-utvidelsen.

Den irriterte jeg meg grønn over..., and still do to be completely honest...


 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

 

Dessverre får vi neppe noe Warcraft 4 sålenge de fortsetter med World of Warcraft

Du vet aldri. Teamet som stod bak Starcraft II har ingenting å jobbe med nå, Warcraft 4 er en mulighet. Er jo tross alt den delen av Blizzard som fortsatt lager RTS.

Du må jo skjønne at de ikke vil stenge muligheter i world of warcraft ved å lage et nytt warcraft rts spill.

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

 

Du må jo skjønne at de ikke vil stenge muligheter i world of warcraft ved å lage et nytt warcraft rts spill.

Ja for det går ikke an og la Wow stå for seg selv og la Warcraft 4 plukke opp der Frozen Throne endte. Det er faktisk helt umulig!

Det er faktisk helt umulig. Kommer aldri til å skje at de lager en prequel av noe som helst i warcraft universet. Tiden får motbevise meg.

Lenke til kommentar

 

Du må jo skjønne at de ikke vil stenge muligheter i world of warcraft ved å lage et nytt warcraft rts spill.

Ja for det går ikke an og la Wow stå for seg selv og la Warcraft 4 plukke opp der Frozen Throne endte. Det er faktisk helt umulig!

Blizzard har i 13 år nå vært motvillig til å gjøre det. Er ingenting som tyder på at det vil endres nå som WoW har begynt å selge igjen. Vi krysser fingrene

Lenke til kommentar

 

Du må jo skjønne at de ikke vil stenge muligheter i world of warcraft ved å lage et nytt warcraft rts spill.

Ja for det går ikke an og la Wow stå for seg selv og la Warcraft 4 plukke opp der Frozen Throne endte. Det er faktisk helt umulig!

 

Umulig er det vel ikke, men jeg ser vel for meg at de heller vil bruke ressursene på holde WoW i gang. Det er nok ikke så lett å splitte historien i to og fortsette i hver sin retning. Du kan jo heller ikke gjenfortelle det som allerede har skjedd i WoW i Warcraft 4. Det blir altfor mange missions, mye kaos og dessuten vet jo de fleste hvordan ender opp allerede.

Lenke til kommentar

 

– Warcraft: Orcs & Humans var bra for sin tid. Jeg lover deg, i dagens verden, med dagens standarder, er det rett og slett ikke så gøy lenger

 

Synest dette er skremmande å lese. Warcraft 1 er like artig som det alltid har vore. Ingen med ein IQ over 50 vil prøve Warcraft 1 frå 1994 i den tru at det skal vere like glattpolert som eit spel i dag. Dette er samme argumentasjon dei har brukt mot vanilla-serverar i WoW, "Stol på oss, det er ikkje så kult som de trur".

 

Eg forstår argumentet om at dei har begrensa med folk og tid, det er så klart snakk om ei prioritering. Men å drive å snakke ned spelet som har gjort Blizzard til det dei er i dag vitner om mangel for forståelse for sine fans og respekt for arbeidet som har blitt gjort før.

Lenke til kommentar

 

De sier ingenting om Warcraft 3.

Venter i spenning på integrasjon i nye battle.net(Snart Blizzard) og kanskje støtte for moderne oppløsninger?

Det har fått battle.net støtte og mer moderne oppløsninger allerede.

En måte vi kan få WC4 er om dei går så langt frem i tid at alt som skjer i WoW ikkje har for stor inflytelse men bare mer blir cameo.

 

Dei har sakt at dei ikkje er intresert i å lage 2 tidslinjer av same univers, siden da blir WoW alternativ universe.

 

Dermed WC4 ville også åpnet en stor boks med ormer og problemer som eksempel blir vanlig Warcraft ikkje canon da? blir det som skjer i wow AU? som ikkje vil falle i smak for mange fans av wow. ? Skal det gå samtidig som WoW bare med nye karakterer?

 

Problemet med warcraft nå , er det er skreddersyd om til MMO historie en RTS. (Det vil seie, "theme park story writing")

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Ser egentlig ikke helt behovet for en nyversjon av WarCraft II. Battle.Net edition som kom ut for lenge siden er allerede en Windows-versjon av originalen (med tilleggspakken inkludert), og denne versjonen fungerte sist jeg sjekket helt utmerket fortsatt på nyere versjoner av Windows.

Den er også så og si helt up to date på grunnleggende kontroller som forventes i et moderne RTS.

 

I tilfellet WC: Orcs & Humans så måtte det vel blitt en komplett remake, siden så og si ingenting ville være gjenbrukbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...