Gå til innhold

Googles nye smarthøyttaler er veldig enkel å fikse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Betyr dette at en "nevekyndig" person kan modifisere skaperverket til å fungere som chromecast også, eller er det bare det at de tilfeldigvis bruker deler de allerede har god tilgang på?

 

Det er på en måte en variant av Chromecast Audio allerede, men antar det kan bli vanskeligere å få nyttiggjort en eventuelt påkoblet HDMI-utgang... 

Lenke til kommentar

Noen som vet når den kommer til Norge? Eller om det fungerer å kjøpe en amerikansk variant og bruke her?

 

Jeg har bestilt min direkte fra Google. Bruker MyUs som gir meg en adresse i USA og videresender til Norge når de får den. Den bør være hos MyUs i dag, og derfra skal det være ca 4 arbeidsdager til jeg har den. Jeg ender nok opp med å betale i underkant av 2000 NOK inkludert frakt, mva. osv. Ettersom den er kjøpt fra USA må jeg ha en adapter til strømledning, men det koster ikke allverdens. Ellers skal det ikke være noen begrensninger så vidt jeg vet. Skulle selvfølgelig gjerne hatt norsk språk, men regner med at Assistant programvaren blir oppdatert på sikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da går det kanskje an å mekke egne, rimelige Google Home-varianter... Men Chromecast har vel ingen mikrofon.

Jepp. På nyåret kommer det Embedded Google Assistant SDK som gjør at man skal kunne dytte Google Assistant inn i hva som helst. Typisk da Raspberry Pi og lignende.

 

https://developers.google.com/actions/

I desember kommer forøvrig også Actions on Google, som åpner for at alle utviklere kan lage egne kommandoer og samtaler med assistenten.

Endret av Zappy1
Lenke til kommentar

 

Da går det kanskje an å mekke egne, rimelige Google Home-varianter... Men Chromecast har vel ingen mikrofon.

Jepp. På nyåret kommer det Embedded Google Assistant SDK som gjør at man skal kunne dytte Google Assistant inn i hva som helst. Typisk da Raspberry Pi og lignende.

 

https://developers.google.com/actions/

I desember kommer forøvrig også Actions on Google, som åpner for at alle utviklere kan lage egne kommandoer og samtaler med assistenten.

 

 

Så de tar nøyaktig samme rute som Echo/Alexa, da. En fordel Google (historisk sett) har over Amazon er tilgjengelighet. Echo er tilgjengelig i et fåtall land, og er ganske regionsfiksert. Men de har på plass et API (Alexa Voice Service), og man kan lage skills som går rundt regionsbegrensningene. 

 

Jeg gjorde forresten et forsøk på å teste Alexa/AVS på en webside, men jeg må være dårlig til å lese dokumentasjon eller noe. Det var for fokusert rundt nettopp å sette opp på en Pi, og jeg slet med å få det til på en webside. Så kom jeg over noen andre som hadde gjort det allerede, og testet der i stedet. :o 

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...