Gå til innhold

Nå kommer den første telefonen med Googles avanserte Tango-teknologi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Tviler på at den kommer til Norge, men man kan alltids håpe. Selv har jeg ikke behov for noe slikt, men jeg kan se at andre kan få bruk for en slik funksjon.

 

Men er ikke Pixel telefonene til Google splitter nye? Hvorfor har ikke disse fått denne funksjonen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tviler på at den kommer til Norge, men man kan alltids håpe. Selv har jeg ikke behov for noe slikt, men jeg kan se at andre kan få bruk for en slik funksjon.

 

Men er ikke Pixel telefonene til Google splitter nye? Hvorfor har ikke disse fått denne funksjonen?

 

Tango er i en tidlig fase enda og krever sitt av utstyr og programvare. Dessuten satser Google på VR med Pixel, som da trenger en god skjerm med høy FPS. Den trenger dessuten en GPU til å gjøre jobben SD652 neppe klarer..

 

Alt i alt, to vidt forskjellige mobiler som i fremtiden kan bli sveiset sammen. Da kan vi få en immersive VR-opplevelse med trackingen til Tango og bevegelsessensor ala Project Soli. Slik kan Google gjøre VR billig og portabelt sammenliknet med dagens løsninger. Tango er i hovedsak bygget for AR og vil kunne konkurrere mot Microsoft sin HoloLens på pris og mobilitet når den til slutt kommer til forbrukere. Er det noe Google er kjent for, så er det vel å lage enkle og billige løsninger ved hjelp av smart software.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...