Gå til innhold

Apple dropper den ikoniske oppstartslyden i nye MacBook Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv deaktivert den for flere år siden på min Mac. Utrolig irriterende når man sitter på åpne steder (forelesning, møte, lesesal, ect) og den lyden kommer når man starter opp maskinen. Eneste gangen jeg kan se for meg at den er praktisk er om man har knust skjermen, men vil funne ut om resten starter opp som det skal... Altså ikke _så_ ofte det behovet melder seg.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Har selv deaktivert den for flere år siden på min Mac. Utrolig irriterende når man sitter på åpne steder (forelesning, møte, lesesal, ect) og den lyden kommer når man starter opp maskinen. Eneste gangen jeg kan se for meg at den er praktisk er om man har knust skjermen, men vil funne ut om resten starter opp som det skal... Altså ikke _så_ ofte det behovet melder seg.

 

Hadde noe tull med ett skjermkort på min nåværende maskin. Var 5 år gammel og Apple tok det kostnadsfritt på ett garantiprogram. Kjekt. Uansett, i perioden med feilsøking var lyden kjekk og ha. Men det er uansett ikke noe jeg tror ikke kunne vært erstattet med en LED. En LED kunne nok vært mer informativ også.

Lenke til kommentar

Har faktisk aldri hørt om denne lyden før. Tror dere blander med windows lyden. Tenker da på wondows 95.

 

Windowslyden kom når oppstarten var ferdig og skrivebordet var ferdig lastet.

Mac-oppstartslyden (et plong) kommer ca ett sekund etter oppstart, før systemet blir lastet inn (lyden kommer ikke hvis maskinen kun vekkes fra dvale). Hvis oppstartsdisken har krasjet slik at oppstart er umulig høres oppstartslyden ut som knust glass og så kommer det opp et blinkende spørsmålstegn eller et surt Mac-ansikt. Tilsvarende lyder har vært på alle Mac-er siden den første, som ble lansert 24. januar 1984.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...