Gå til innhold

ANMELDELSE: Battlefield 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha kun spilt battlefield spillene i hardcore mode, så er BF1 nesten ikke spillbart uten denne modusen.

 

Ser frem til at hardcore og fog of war modusene kommer (de kan ikke komme fort nok), slik at vi kan spille mot annet enn kulesvamper.

 

Spillet for min del er ikke mer enn 7/10 pga. nedgradert våpenmodifisering/unlocks i forhold til tidligere spill, få brett og stiv pris.

 

I tillegg er det utrolig mange bugs som har greid å komme seg forbi beta testing. Origin er svært klønete. Party funksjonen fungerer ikke alltid, køsystemet er som vanlig tilnærmet ødelagt (som alle andre BF spill i begynnelsen).

 

Spillmekanisk er det noe fundamentalt forskjellig fra andre BF spill. For min del virker det som om dice tar fra meg direkte kontroll over spillkarakteren oftere enn vanlig. Takedowns er dobbelt så irriterende som i BF4, som igjen var 3 ganger så irriterende som i BF3.

 

Og til slutt: skarpskyttere har det alt for lett (som vanlig i BF).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Etter å ha kun spilt battlefield spillene i hardcore mode, så er BF1 nesten ikke spillbart uten denne modusen.

Ser frem til at hardcore og fog of war modusene kommer (de kan ikke komme fort nok), slik at vi kan spille mot annet enn kulesvamper.

Spillet for min del er ikke mer enn 7/10 pga. nedgradert våpenmodifisering/unlocks i forhold til tidligere spill, få brett og stiv pris.

I tillegg er det utrolig mange bugs som har greid å komme seg forbi beta testing. Origin er svært klønete. Party funksjonen fungerer ikke alltid, køsystemet er som vanlig tilnærmet ødelagt (som alle andre BF spill i begynnelsen).

Spillmekanisk er det noe fundamentalt forskjellig fra andre BF spill. For min del virker det som om dice tar fra meg direkte kontroll over spillkarakteren oftere enn vanlig. Takedowns er dobbelt så irriterende som i BF4, som igjen var 3 ganger så irriterende som i BF3.

Og til slutt: skarpskyttere har det alt for lett (som vanlig i BF).

 

Skjønner ikke helt det der. Forrige BF spillene skal jeg si meg helt enig i at man trengte en hardcore modus siden folk tålte vanvittig mye. Men her er det maks 2 kuler så er man død. Treffer man hodet er man død tvert. Å lage en HC modus på BF1 så vil det jo bety at hver eneste kule uansett hvor man treffer er instakilll. Det syns jeg blir for dumt.

Eneste våpene som dreper på 2 skudd er bolt rifler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan er det med bugs og sånt da? Husker at både Battlefield 3 og Battlefield 4 spesielt hadde en for jævlig launch.

 

Er det noen alvorlige bugs sånn som crashing og freezing? Hva med netcode? Fungerer spillet sånn som det skal?

Det mest bugfrie spillet de har greid å slippe hittil. Jeg har bare hatt noen få crash hittil siden 18.okt.

Lenke til kommentar

 

Etter å ha kun spilt battlefield spillene i hardcore mode, så er BF1 nesten ikke spillbart uten denne modusen.

 

Ser frem til at hardcore og fog of war modusene kommer (de kan ikke komme fort nok), slik at vi kan spille mot annet enn kulesvamper.

 

Spillet for min del er ikke mer enn 7/10 pga. nedgradert våpenmodifisering/unlocks i forhold til tidligere spill, få brett og stiv pris.

 

I tillegg er det utrolig mange bugs som har greid å komme seg forbi beta testing. Origin er svært klønete. Party funksjonen fungerer ikke alltid, køsystemet er som vanlig tilnærmet ødelagt (som alle andre BF spill i begynnelsen).

 

Spillmekanisk er det noe fundamentalt forskjellig fra andre BF spill. For min del virker det som om dice tar fra meg direkte kontroll over spillkarakteren oftere enn vanlig. Takedowns er dobbelt så irriterende som i BF4, som igjen var 3 ganger så irriterende som i BF3.

 

Og til slutt: skarpskyttere har det alt for lett (som vanlig i BF).

Skjønner ikke helt det der. Forrige BF spillene skal jeg si meg helt enig i at man trengte en hardcore modus siden folk tålte vanvittig mye. Men her er det maks 2 kuler så er man død. Treffer man hodet er man død tvert. Å lage en HC modus på BF1 så vil det jo bety at hver eneste kule uansett hvor man treffer er instakilll. Det syns jeg blir for dumt.

 

Jeg slenger meg på den, vanlig modus er bedre balansert enn i tidligere spill hvor man måtte ty til HC. Selvfølgelig er ikke alt perfekt eller über-realistisk men selve spillopplevelsen er ganske bra når man har spilt noen timer og kommet inn i det. Dette er nok det beste BF-spillet siden BC2. Får også en del gode assosiasjoner til 2142.

 

Når det gjelder mengden bugs, dårlig optimalisering og mangel på oppfølging fra utgiver er det direkte skremmende hva man kommer unna med nå om dagen. Måtte selv re-installere Windows for og i det hele tatt kunne spille i mer enn 10 min uten kræsj. Er ikke heller spesielt imponert over grafikken eller ytelsen. Opplever også tidvis mye lagg når man spiller på nett. Savner norske/svenske servere svært mye...

Lenke til kommentar

Katastrofe at det glimrende Titanfall 2 blir skvist inn mellom to langt svakere spill med større fanbaser og markedsandel. Titanfall 2 er det beste multiplayer spillet på mange, mange år, men siden salgstallene vil bli svake forventer jeg også at det er det siste i serien.

Gamere har en tendens til å flokke til gode spill, så vi får bare vente å se. Jeg gjør mitt og kjøper spillet, håper dere også gjør det.

Lenke til kommentar

 

BF1 reiser ingen vei og det er en haug med ekstra kart og ana møkk på vei. Så jeg blir å vente. TF2 får såpass bra anmeldelser og skal ikke ta en krone for ekstra innhold så det blir kjøpt før BF1. Og så langt så leder TF2 over BF1 på Metacritic og Opencritic...om bare såvidt :p

TF2? Team Fortress 2?

Nå må vi slutte å bruke TF2 som forkortelse til Titanfall 2 når Team Fortress 2 har vært ute i snart 10 år, og med TF2 som forkortelse.

TiF2, TTF2, TFall2... alt annet burde gå greit å bruke.

Enig har ikke spilt et minutt av team fortress 2. Men selv for meg vil TF2 alltid være team fortress 2.

Lenke til kommentar

Eneste våpene som dreper på 2 skudd er bolt rifler.

 

Og f.eks medic våpen. Mondragon er 2 shot selv på armer/bein, og M1907 Sweeper er det eneste medic våpenet som ikke dreper med et head + body shot. Tror Sweeper gjør 99 skade med head + body.

 

Fleste pistoler dreper med 2 skudd om du treffer ett i hodet, og vet at Mars Automatico, No. 3, Gasser og Auto revolver dreper med to skudd uansett innenfor rekkeviddene sine.

Lenke til kommentar

Katastrofe at det glimrende Titanfall 2 blir skvist inn mellom to langt svakere spill med større fanbaser og markedsandel. Titanfall 2 er det beste multiplayer spillet på mange, mange år, men siden salgstallene vil bli svake forventer jeg også at det er det siste i serien.

 

Enig at det det vil være synd dersom et så bra spill ikke selger. Samtidig kan en jo undre hvorfor i all verden de slipper spillet nå. Jul eller ikke jul: Det må da være bedre å slippe spillet i februar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...