Gå til innhold

FEATURE: Skyrim Special Edition er ei ubehageleg oppleving på Xbox One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden 99% av konsoll spill er 30 fps så synes jeg det er merkverdig å kalle det for en ubehagelig opplevelse. Da burde kanskje ikke artikkel skribenten skrive om konsoll spill..? Selvfølgelig må en stille spørsmålet om hvorfor Bethesda ikke valgte å gå for 60 fps. Men utifra hva DigitalFoundry melder om så er ytelsen stort sett låst til 30 fps men med noen 1-2 fps tap. Ingenting som påvirker spill opplevelsen.

 

Men som det blir nevnt i videoen under så gjenstår det å se hvordan spillet blir utover. 

 

 

Selv er jeg veldig spent på hvordan PS4Pro versjonen blir i native 4K. Og krysser fingrene for at dem har fått på plass HDR da dette vil nok være et perfekt spill med sitt lysbilde og fargepalett i HDR. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden 99% av konsoll spill er 30 fps så synes jeg det er merkverdig å kalle det for en ubehagelig opplevelse. Da burde kanskje ikke artikkel skribenten skrive om konsoll spill..? Selvfølgelig må en stille spørsmålet om hvorfor Bethesda ikke valgte å gå for 60 fps. Men utifra hva DigitalFoundry melder om så er ytelsen stort sett låst til 30 fps men med noen 1-2 fps tap. Ingenting som påvirker spill opplevelsen.

 

Men som det blir nevnt i videoen under så gjenstår det å se hvordan spillet blir utover. 

 

 

Selv er jeg veldig spent på hvordan PS4Pro versjonen blir i native 4K. Og krysser fingrene for at dem har fått på plass HDR da dette vil nok være et perfekt spill med sitt lysbilde og fargepalett i HDR. 

Som eg skriv er ikkje hovudproblemet biletefrekvensen i seg sjølv, men dropp i FPS og screen tearing. Eg har hatt vesentleg meir enn nokre dropp på 1-2 FPS. I kamp er det til tider heilt håplaust, og biletefrekvensen dett ofte alt for langt ned mens ein utforsker. Det er verkeleg ingen grunn til at spelet skal slite med FPS-dropp, og det gjer det ofte på min versjon. 

 

Men er som deg spent på korleis PS4 Pro-versjonen blir. Det er på tide at konsollfolka får nyte av 4K òg.

Endret av Br3AK
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden 99% av konsoll spill er 30 fps så synes jeg det er merkverdig å kalle det for en ubehagelig opplevelse. Da burde kanskje ikke artikkel skribenten skrive om konsoll spill..? Selvfølgelig må en stille spørsmålet om hvorfor Bethesda ikke valgte å gå for 60 fps. Men utifra hva DigitalFoundry melder om så er ytelsen stort sett låst til 30 fps men med noen 1-2 fps tap. Ingenting som påvirker spill opplevelsen.

 

Men som det blir nevnt i videoen under så gjenstår det å se hvordan spillet blir utover. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=lwcKvsvqGKU

 

Selv er jeg veldig spent på hvordan PS4Pro versjonen blir i native 4K. Og krysser fingrene for at dem har fått på plass HDR da dette vil nok være et perfekt spill med sitt lysbilde og fargepalett i HDR. 

 

Klagde i en annen tråd her om at special edition var fullstendig uspillbart for meg på Xbox one s. Bildet hakker så mye at jeg blir direkte svimmel og småkvalm av å spille. Det er noe helt annet enn 30 fps i for eksempel uncharted eller bloodborne som jeg har spilt på ps4.

 

Jeg ville vært forsiktig med å kjøpe special edition til konsoll uten å prøve det først. For min del var det 500 kroner rett i dass.

Lenke til kommentar

HDR mye viktigere en 4K, 4k alene er null vits å ha om man ikke sitter rimelig nærme en skjerm.

1.3m fra en 55" 1.8m fra en 65"

Tullball når det gjelder spill. Video har naturlig "AA" som gjør at forskjellen ikke blir så stor, men for spill er forskjellen enorm selv om man sitter et stykke unna.

 

4K gaming har mye mer for seg enn 4K video.

Endret av GunnarGul
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Som eg skriv er ikkje hovudproblemet biletefrekvensen i seg sjølv, men dropp i FPS og screen tearing. Eg har hatt vesentleg meir enn nokre dropp på 1-2 FPS. I kamp er det til tider heilt håplaust, og biletefrekvensen dett ofte alt for langt ned mens ein utforsker. Det er verkeleg ingen grunn til at spelet skal slite med FPS-dropp, og det gjer det ofte på min versjon. 

 

Men er som deg spent på korleis PS4 Pro-versjonen blir. Det er på tide at konsollfolka får nyte av 4K òg.

 

 

 

 

Klagde i en annen tråd her om at special edition var fullstendig uspillbart for meg på Xbox one s. Bildet hakker så mye at jeg blir direkte svimmel og småkvalm av å spille. Det er noe helt annet enn 30 fps i for eksempel uncharted eller bloodborne som jeg har spilt på ps4.

 

Jeg ville vært forsiktig med å kjøpe special edition til konsoll uten å prøve det først. For min del var det 500 kroner rett i dass.

 

 

 

Huff...dette høres ikke bra ut. Skal bli spennende å se når DigitalFoundry kaster seg over dette. Noen som har PS4 og som kan melde om samme fps problemer? 

Lenke til kommentar

 

meh prøvde det nå  på pc, folk  og  slikt ser  helt  likt ut, venter på noen  super kraftige grafikk modder.

 

Rimelig stor forskjell om du ikke har brukt mods da..

 

 

Det syns jeg ikke, kan  hende natur og lys effekter er bedre,  men folka ser  helt like ut, det samme gjør treverket på kjerra du kjører i.

Lenke til kommentar

 

 

Det syns jeg ikke, kan  hende natur og lys effekter er bedre,  men folka ser  helt like ut, det samme gjør treverket på kjerra du kjører i.

 

 

Ja det kunne vært fint med noen nye textures, animasjoner osv... Men synes verden har mer dybde og liv utifra det jeg har sett så langt ihvertfall. Spillet har også blitt litt mer mykere og textures stikker ikke ut øyne på deg. Noen vil nok heller ha det så skarpt som mulig men i akkurat dette tilfellet så synes jeg det får spillet til å se noe mer eldre ut en det behøver. Og bidrar ikke i en positiv retning. Noe jeg ikke hadde trodde jeg ville ha sagt om et spill....

 

Men som nevnt over så er det jo 64bit og det at spillet tar ibruk mer en 6-8gb ram (?) som er veldig positivt. 

 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

 

 

meh prøvde det nå  på pc, folk  og  slikt ser  helt  likt ut, venter på noen  super kraftige grafikk modder.

 

Rimelig stor forskjell om du ikke har brukt mods da..

 

 

Det syns jeg ikke, kan  hende natur og lys effekter er bedre,  men folka ser  helt like ut, det samme gjør treverket på kjerra du kjører i.

 

 

Mitt inntrykk også. Fyrte opp originalen og special edition om hverandre for å sammenlikne. Hadde en kompis på besøk som var helt enig. Det var så og si umulig å se forskjell når man sitter i kjerra på vei inn for å bli halshugd. Kanskje noen endringer på himmelen når dragen kommer og "redder" deg. Ellers er hele "tutorialen" gjennom hulen på vei mot frihet uten noen forbedring fra originalen slik jeg husker den. Men jeg gadd ikke sammenlikne her. Og når vi kom ut av hulen var det ikke lenger noe behov for å sammenlikne "side om side". Her var det åpenbart at special edition er mye penere enn originalen.

 

Det som sjokket meg litt var at det ikke er støtte for SLI. Og mitt ene GTX980Ti er ikke nok til å holde det over 60fps på "Ultra" i 4K. Så dette var skuffende. Lastet ned "Game Ready driver" som hevdet støtte for Skyrim Special edition. Men det ga heller ikke SLI støtte, og ingen økt ytelse over 369.xx som jeg allerede hadde inne (kanskje heller litt lavere?). Men med 375.xx fikk jeg i det minste støtte for fastsync med ett skjermkort. Og med grafikk preset satt det ned til "High" ble det pent og spillbart. Men SLI burde vært på plass synes jeg, vil jo helst spille på "Ultra". Så mulig jeg venter på SLI støtte, og et par mods før jeg fortsetter..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Hver gang noen omtaler Skyrim Special Edition, mases det om at det ikke er noen stor forbedring kontra å bruke modder. Det synes jeg rett og slett blir tullete; det er faktisk ikke slik at brorparten av de som spiller, installerer modder og tweaker alt de kan, men vil ha en enkel opplevelse rett ut av boksen. Jeg har helt droppa modding etter å ha vært borti litt for mye ustabilitet opp igjennom på ulike spill, så hvor pent spillet kan bli med modder, interesserer meg overhodet ingenting; det er hvordan det ser ut umiddelbart etter nedlasting jeg er interessert i. Og jeg tror jeg har mange med meg der.

Endret av Svein_Jarle
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hver gang noen omtaler Skyrim Special Edition, mases det om at det ikke er noen stor forbedring kontra å bruke modder. Det synes jeg rett og slett blir tullete; det er faktisk ikke slik at brorparten av de som spiller, installerer modder og tweaker alt de kan, men vil ha en enkel opplevelse rett ut av boksen. Jeg har helt droppa modding etter å ha vært borti litt for mye ustabilitet opp igjennom på ulike spill, så hvor pent spillet kan bli med modder, interesserer meg overhodet ingenting; det er hvordan det ser ut umiddelbart etter nedlasting jeg er interessert i. Og jeg tror jeg har mange med meg der.

 

Det er jeg helt enig i :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...