Gå til innhold

Acer lanserer lynrask spillskjerm som kan «overklokkes»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Siden dere ikkje skriver noko om panel typen, antar eg det er TN pga. 1 ms responstiden. Ha det kjekt med dårlige farger og innsynsvinkel..

 

Ikke alle TN skjermer har dårlige farger, men ja de fleste velger nok en IPS skjerm i dag.

Men forskjellen er meget stor mellom dem uansett! Dem som har prøvd IPS, vil aldri gå over til TN^^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

24 tommer? Hvem gamer på et slik "frimerke" lenger? Har en predator X34, en fantastisk skjerm med unntak av at den kunne ha vært litt større, 38-40 tommer hadde vært perfekt.

Proffer spiller på 24 tommer. F.eks Asus VG248QE er blant de aller raskeste skjermene.

http://www.144hzmonitors.com/other/best-cs-go-monitor-what-pro-players-use-2016/

Ingen seriøse spiller på 34 tommer, kun casual gamers.

Lenke til kommentar

Det er en bra skjerm. IPS panel er det jeg bruker, men har også glimrende TN paneler. Man får ikke IPS under 4ms, noen vil se det ikke er merkbart (inkludert megselv), mens andre ikke vil ha skjermer over 1ms. Går veldig på hva man foretrekker. Fargene er klarere på et IPS panel, men selv de beste IPS panelene har mer backbleed enn et standard TN panel

Lenke til kommentar

 

 

Siden dere ikkje skriver noko om panel typen, antar eg det er TN pga. 1 ms responstiden. Ha det kjekt med dårlige farger og innsynsvinkel..

Ikke alle TN skjermer har dårlige farger, men ja de fleste velger nok en IPS skjerm i dag.

Men forskjellen er meget stor mellom dem uansett! Dem som har prøvd IPS, vil aldri gå over til TN^^
Nei, hilsen en som har hatt swift tn 8 bit og swift ips :)

 

Innsynsvinkelen "underifra" suger, spesielt om man har dem på høykant. Tn 8 bit swift har faktisk meget bra farger.

Lenke til kommentar

 

24 tommer? Hvem gamer på et slik "frimerke" lenger? Har en predator X34, en fantastisk skjerm med unntak av at den kunne ha vært litt større, 38-40 tommer hadde vært perfekt.

Proffer spiller på 24 tommer. F.eks Asus VG248QE er blant de aller raskeste skjermene.

http://www.144hzmonitors.com/other/best-cs-go-monitor-what-pro-players-use-2016/

Ingen seriøse spiller på 34 tommer, kun casual gamers.

Er vel ingen progamere her på forumet uanZ :p

Lenke til kommentar

 

 

24 tommer? Hvem gamer på et slik "frimerke" lenger? Har en predator X34, en fantastisk skjerm med unntak av at den kunne ha vært litt større, 38-40 tommer hadde vært perfekt.

Proffer spiller på 24 tommer. F.eks Asus VG248QE er blant de aller raskeste skjermene.

http://www.144hzmonitors.com/other/best-cs-go-monitor-what-pro-players-use-2016/

Ingen seriøse spiller på 34 tommer, kun casual gamers.

Er vel ingen progamere her på forumet uanZ :p

 

 

Bare pro synsere :p

Lenke til kommentar

Siden dere ikkje skriver noko om panel typen, antar eg det er TN pga. 1 ms responstiden. Ha det kjekt med dårlige farger og innsynsvinkel..

 

Vel, kjøpte nylig XB271HUA på tilbud hos Komplett og etter kalibrering har ikke denne skjermen dårlige farger. Innsynsvinkel er et oppblåst problem, du sitter jo foran skjermen uanett. Når det er sagt er ikke dette et stort problem på denne skjermen heller. Det finnes gode TN panel der ute tydeligvis.

Lenke til kommentar

Jeg har også kjøpt XB271HUA på tilbud hos Komplett og er meget fornøyd med farger og hastighet.
Har ikke brydd meg og justere farger da de var overaskende bra ut av boksen.
Om fargene ikke skulle være 100% korrekte bryr meg ikke noe til spilling og nett surfing. Skal det være noe hensikt og kalibrere fargene på mitt eksemplar bør en nok ha kalibrerings verktøy. Faktisk første gang på ny skjerm ikke behov for og justere skrift innstillingene.("clear" et eller annet)

Lys kvaliteten på XB271HUA er utrolig bra, høy lysstyrke påvirker ikke spill bildet negativt som jeg ellers har opplevd, så Fi er ofte enklere og oppdage.

Klokket til 165Hz uten problem. Måtte dog re starte skjermen for at den ikke skulle dette ut av 165Hz modus når en gikk ut av skjermens gaming modus. (bruker nå standard modus for spill og eco for annet).

Ut av boksen så er fargene Asus 27 G-Sync ROG SWIFT PG278Q totalt overlegen, og mener Acer 27 Predator G-Sync XB270HU først ble virkelig bra etter og ha brukt innstillingene fra www.tftcentral.co.uk. Kommer rett fra sist nevnte skjerm, har den fremdeles, alt i alt ikke aktuelt og bytte tilbake igjen.

 

Edit:

Merker at innsyns vinkelen var  bedre på XB270HU, skal jeg ha denne skjermen like lavt "må" jeg tilte den litt opp, siden jeg sitter litt over senter av skjermen som generelt "anbefalt"

Kommer det en like rask IPS skjerm på markedet bytter jeg kanskje, så lenge det ikke er en Asus skjerm.

Endret av baggiebridges
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har også kjøpt XB271HUA på tilbud hos Komplett og er meget fornøyd med farger og hastighet.

Har ikke brydd meg og justere farger da de var overaskende bra ut av boksen.

Om fargene ikke skulle være 100% korrekte bryr meg ikke noe til spilling og nett surfing. Skal det være noe hensikt og kalibrere fargene på mitt eksemplar bør en nok ha kalibrerings verktøy. Faktisk første gang på ny skjerm ikke behov for og justere skrift innstillingene.("clear" et eller annet)

 

Lys kvaliteten på XB271HUA er utrolig bra, høy lysstyrke påvirker ikke spill bildet negativt som jeg ellers har opplevd, så Fi er ofte enklere og oppdage.

 

Klokket til 165Hz uten problem. Måtte dog re starte skjermen for at den ikke skulle dette ut av 165Hz modus når en gikk ut av skjermens gaming modus. (bruker nå standard modus for spill og eco for annet).

 

Ut av boksen så er fargene Asus 27 G-Sync ROG SWIFT PG278Q totalt overlegen, og mener Acer 27 Predator G-Sync XB270HU først ble virkelig bra etter og ha brukt innstillingene fra www.tftcentral.co.uk. Kommer rett fra sist nevnte skjerm, har den fremdeles, alt i alt ikke aktuelt og bytte tilbake igjen.

 

Edit:

Merker at innsyns vinkelen var  bedre på XB270HU, skal jeg ha denne skjermen like lavt "må" jeg tilte den litt opp, siden jeg sitter litt over senter av skjermen som generelt "anbefalt"

Kommer det en like rask IPS skjerm på markedet bytter jeg kanskje, så lenge det ikke er en Asus skjerm.

 

Har også tatt i bruk tftcentral. Panelet på Asus og Acer sin er visst det samme, så en sammenlikning av disse 2 på youtube.

Lenke til kommentar

 

 

 

Siden dere ikkje skriver noko om panel typen, antar eg det er TN pga. 1 ms responstiden. Ha det kjekt med dårlige farger og innsynsvinkel..

Ikke alle TN skjermer har dårlige farger, men ja de fleste velger nok en IPS skjerm i dag.

Men forskjellen er meget stor mellom dem uansett! Dem som har prøvd IPS, vil aldri gå over til TN^^
Nei, hilsen en som har hatt swift tn 8 bit og swift ips :)

 

Innsynsvinkelen "underifra" suger, spesielt om man har dem på høykant. Tn 8 bit swift har faktisk meget bra farger.

 

Jeg og min sønn kommer aldri til å bruke TN-panel igjen! 2x TN mot 2x PLS er det så stor forskjell! Mulig du burde prøve samsung sin teknologi :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...