Gå til innhold

Xiaomis nye toppmodell har ultrasonisk fingeravtrykkleser under glassdekselet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en forskjell på telefoner produsert i Kina på lisens fra amerikanske selskaper og helkinesiske mobiltelefoner, med kinesiske selskaper, som Huawei, ZTE og i dette tilfellet, Xiaomi. Dessuten, det er en kjentsak at kinesiske selskaper kopierer (les snylter) teknologi i stor stil.

Igjen, til stor forskjell fra amerikanske myndigheter og NSA?

Kjent for sin åpenhet og total motstand på spionasje. /Sarkasme

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Disse telefonene kommer garantert også med fabrikkinstallert(e) rootkit(s) som sporer alt man gjør og sender det til etterretning som jobber mot Norges interesser. All grunn til å styre unna.

Kina kan regnes som fiendtlig ift. Norge, til forskjell fra USA.

 

USA og UK har kjørt storkampanje mot Huawei, for å ta dem for spionasje. Gjett hva? Uansett, uansett hvor mye de leter, så finner de ingenting. Og hvis kineserne er så flinke at de kan skjule overvåkning på en enhet slik at amerikanske myndigheter kan finne det engang, da kan de lett overvåke alt i verden uansett. Tror du Kina er dumme? Hvorfor installere spyware fra fabrikk på telefonene sine? Fordi folk finner ut om du gjør det, og da stuper salget. 

 

De spioner 100%, akkurat som USA og alle andre, men de legger det ikke inn i produktene sine på den måten. Og hvis du er uenig, kom med beviser for det du sier. Du har selvfølgelig ikke, så du tar rett og slett feil. USA og UK har som sagt prøvd, og de klarer ikke engang å finne noe.

 

Hva har Kina noen gang gjort mot Norge? Som er fiendtlig? Kina er ikke fiender på noen måte. USA derimot får Norge til å gjøre masse vi ikke vil, drar oss inn i kriger osv hele tiden. Du kan opprette din egen tråd om konspirasjonsteoriene dine, og uttrykke din kjærlighet ovenfor USA. Denne tråden handler om et produkt, og hvis du ikke har noe å bidra med kan du la være å skrive noe.

 

Som halse skriver, alle vet at land overvåker folk, og det har ingenting med hvem som lagde mobilen å gjøre. Hvis du ikke tåler å bli overvåket, så kjøpe du ikke telefon. Du blir like mye overvåket av Kina om du har Xiaomi eller Apple. Du blir like mye overvåket av USA om du har Xiaomi eller Apple. Og når du kommer med "men Kina er fiende" blir det bare dumt.

Lenke til kommentar

 

Bra spesifikasjoner, dårlige telefoner. Hadde masse problemer med min forrige Xiaomi.

 

Hadde vært fint om du kunne utdypet litt mer?

Det gjaldt en Xiaomi Hongmi Note 2. Tok 5 minutter å slå på telefonen (det tror jeg gjelder alle Xiaomi). Vibrasjonen sluttet å fungere etter et par måneder. Problemer med lading så jeg måtte fikle den på plass for at den skulle ta lading. Batteriet døde etter 8-9 mnd, etter et par måneder med sporadisk feil hvor den slo seg av flere ganger daglig.

 

Hvorvidt min erfaring tilsier at alle Xiaomi er dritt, er selvsagt feil. Jeg var uheldig, men vil ikke kjøpt en ny.

 

For øvrig er ikke Xiaomi kjent som et kvalitetsmerke i Kina, tvert imot. Vivo, Oppo, Huawei og Meizu er bedre kjent for kvalitet.

Lenke til kommentar

Det er en 3 år gammel modell, og selskapet har endret seg mye på kort tid.

 

Det tok meg 1 minutt å finne YT video som viste at Xiaomi sine telefoner starter betraktelig raskere enn 5 minutter.

 

Tror nok kvaliteten på produktene er en del annerledes nå enn for 3 år siden. De lager blant annet toppmodeller nå. Hvis de fortsatte å være så dårlige hadde de ikke vokst så mye.

Endret av TKongen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...