Gå til innhold

Se hva Civilization VI krever av PC-en din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt masse bra om dette spillet til tross for at det ser ut som fluffy playdough spill stupified beyond civ5. Hvis det faktisk blir mer avansert og i retning av Call to Power istedenfor simplifiserte dritt spillet civ 5 var så kan det kanskje bli bra, men skal jeg heller tro på developersn som assraper meg istedenfor mine egne lyvende øyne?

 

Nei, holder meg til civ2 og call to power enn så lenge, kynisme er ofte et skjul for feighet men so be it, jeg er for feig til å ha håp til civ6 etter hvor utrolig dårlig civ5 er i forhold til Call to Power og dårlig mp i forhold til civ4 og deres siste spill Beyond Earth var latterlig parodi av Alpha Centauri.

Lenke til kommentar

CIV er blitt et spill for 6-åringer. Det ser barnslig ut og det mangler alt som skal gjøre det realistisk. Det er brettspill og tungrodd. Civ5 ble ikke ferdig før alle add-ons var utgitt. Den beste civ-versjonen er Call of Power II. Men i dag skulle de droppet brettspillet og heller kjørt massive armeer og vakre realistiske landskap med spillmekanisme med dybde. Spill som Universalis og Total War gir en mer realistisk følelse, og CIV burde satset på å skape en skikkelig jordklode med masse ressurser og masse alternativer som er spiller-avhengig og ikke kultur-avhengig. CIV har aldri klart å balansere spillet slik at spillere i multiplayer får en balansert kamp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Civ er et praktisk talt et brettspill, og har alltid vært det. Vil du spille Total War så bør du heller spille Total War.

 

Jeg synes at Civ5 med exp er det beste hittil i serien, der de fikset mange av de tidligere svakhetene, og er spent på de nye tingene i Civ6. Jeg synes ikke nødvendigvis fargevalget er det beste, men synes folk "leser" altfor mye utifra dette.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Enig med deg om man vil spille Total war spill total war.

 

Jeg personlig liker den nye grafikken i spillet. Det viktigste i et sånt spill er at man kan se forskjellen på de forskjellige tingene og en sånn grafik gjør det enklere i forhold til om man hadde kjørt alt super realistisk.

 

Jeg personlig har Civ IV med exp som en høydare, men etter det er Civ V det beste, selv om det også hadde sinne svakheter.

 

Jeg kjøpte meg pc for konfirmasjons pengene for å spille det første civilization spillet og har spillt alle orginal spillene i serien pluss Alpha centaurion og Colonization.

Lenke til kommentar

Civ-grafikken ser barnslig og browser-vennlig ut på skjermbilder, men har haugevis av animasjoner som gjør det mye bedre. Skulle dog ønske de ville ta Civ i en mer realistisk retning. Uten å gå helt overbords og gjøre gameplay lukket, som Universalis.

 

Personlig synes jeg det er litt synd at man straffes så mye for å få wide i 4 og 5, men innser jeg at det er fordi jeg er vokst opp med civ1 og 2 som hadde en annen måte å spille på.

 

AtW

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er litt synd at man straffes så mye for å få wide i 4 og 5, men innser jeg at det er fordi jeg er vokst opp med civ1 og 2 som hadde en annen måte å spille på.

 

Vet ikke hvor mye du har hørt om spillet, men nå er det slik at production cost av settlers, builders og districts går opp desto flere man har. I tillegg kan ikke byer gjøre city attack før de har bygd city walls, og forsvarsbygg slik som city walls kan ikke insta-kjøpes med gold, så om man skal ekspandere må man først bygge et militær som kan forsvare alle byene skikkelig. Så langt jeg vet er det ingen penalty fra selve byene, i motsetning til global unhappiness man fikk fra byer i ciV.

 

Høres ut som en mye mer realistisk og morsom måte å roe ned ekspansjonismen på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Personlig synes jeg det er litt synd at man straffes så mye for å få wide i 4 og 5, men innser jeg at det er fordi jeg er vokst opp med civ1 og 2 som hadde en annen måte å spille på.

 

Vet ikke hvor mye du har hørt om spillet, men nå er det slik at production cost av settlers, builders og districts går opp desto flere man har. I tillegg kan ikke byer gjøre city attack før de har bygd city walls, og forsvarsbygg slik som city walls kan ikke insta-kjøpes med gold, så om man skal ekspandere må man først bygge et militær som kan forsvare alle byene skikkelig. Så langt jeg vet er det ingen penalty fra selve byene, i motsetning til global unhappiness man fikk fra byer i ciV.

 

Høres ut som en mye mer realistisk og morsom måte å roe ned ekspansjonismen på. 

 

 

Jo flere man har, eller jo flere man har produsert totalt igjennom tidene? Blir spennende å se hvordan det blir ja.

 

AtW

Lenke til kommentar

CIV er blitt et spill for 6-åringer. Det ser barnslig ut og det mangler alt som skal gjøre det realistisk. Det er brettspill og tungrodd. Civ5 ble ikke ferdig før alle add-ons var utgitt. Den beste civ-versjonen er Call of Power II. Men i dag skulle de droppet brettspillet og heller kjørt massive armeer og vakre realistiske landskap med spillmekanisme med dybde. Spill som Universalis og Total War gir en mer realistisk følelse, og CIV burde satset på å skape en skikkelig jordklode med masse ressurser og masse alternativer som er spiller-avhengig og ikke kultur-avhengig. CIV har aldri klart å balansere spillet slik at spillere i multiplayer får en balansert kamp.

Da hadde det ikke vært Civ lengre, og jeg hadde vært meget skuffet. Civ5 er et av mine all time favoritter. Total War er noe dritt, Universalis klarte aldri å fange oppmerksomheten min. Hvis man vil spille Total War, Spill Total War. Hvis man vil spille Universalis.. spill Universalis da! Ikke ødelegg en av favorittseriene mine ved å blande inn elementer fra spill som er totalt annerledes en Civ, da dette vil endre konseptet i spillet totalt.

 

Civ6 har jeg gledet meg til i lengre tid, og det jeg har sett av spillet så langt ser veldig lovende ut. De har uttalt at de har laget spillet på en helt ny spillmotor og skrevet om hele AI'en. Combat AI var en av de største problemene med det ellers fantastiske spillet Civ 5.

Endret av Galen Absalom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...