Gå til innhold

Apple Watch knuser fremdeles konkurrentene på smartklokke-markedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg er smartklokka et must på armen. Det er så herlig å slippe å dra opp telefonen hver gang det skjer noe :)

 

Jeg er mobil-freak til de grader, men aldri hatt smartklokke. Men Samsung sin nye skal jeg ha om den blir tilbudt med esim her i Norge... Ser litt frem mot å slippe dra frem telefonen hele tiden;p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om Apple hadde droppet det sykt stygge designet på sin klokke tror jeg nok den ville blitt mer populær. Samsung var også låst i "firkant fella" en stund, men tipper de så stor fremgang da de lanserte noe som faktisk også var estetisk og visuelt pent.

 

Altså, A W "knuser" konkurrentene, og du sier den kunne vært mer populær hvis den hadde vært penere?

Det rare er at mange fremmede har faktisk kommentert klokka og sagt den var lekker, både her i landet og i utlandet, så smak er definitivt ikke lik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, A W "knuser" konkurrentene, og du sier den kunne vært mer populær hvis den hadde vært penere?

Det rare er at mange fremmede har faktisk kommentert klokka og sagt den var lekker, både her i landet og i utlandet, så smak er definitivt ikke lik.

Nå er det ikke akkurat et ukjent fenomen at Apple har sin hærskare av følgere som kjøper Apple produkter uansett. Spesielt i USA. Om den faktisk ikke hadde lignet grisen kunne den nok blitt mer populær blant selv de som ikke automatisk kjøper Apple bare fordi det er Apple. Det var poenget. Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir fryktelig lett å dra argumentet "hærskaren kjøper alt". Det argumentet kan du egentlig bruke uansett hvilket produkt fra Apple som diskuteres. Om det så selger 5 millioner, eller 100 millioner.

 

Jeg tror neppe design er Apple sin største utfordring her. Det er nok mye heller det at folk flest har gått bort ifra det å bruke klokker generelt og mange ser ikke helt appellen med en smartklokke. Prislappen er jo også noe som hindrer salget å ta helt av, da det å bruke flere tusenlapper på noe som for de fleste i bestefall må beskrives som et lukusverktøy er tøff å svelge for mange om de så er aldri så interesserte i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

 

Altså, A W "knuser" konkurrentene, og du sier den kunne vært mer populær hvis den hadde vært penere?

Det rare er at mange fremmede har faktisk kommentert klokka og sagt den var lekker, både her i landet og i utlandet, så smak er definitivt ikke lik.

Nå er det ikke akkurat et ukjent fenomen at Apple har sin hærskare av følgere som kjøper Apple produkter uansett. Spesielt i USA. Om den faktisk ikke hadde lignet grisen kunne den nok blitt mer populær blant selv de som ikke automatisk kjøper Apple bare fordi det er Apple. Det var poenget.

To av kommentarer jeg har fått er fra damer som jobber i restaurantbransjen, ene dama i Spania hadde en eldre 5c, og var definitivt ikke en typisk "kjøper Apple uansett", og den andre dama jobber her i landet, bruker Samsung og er definitivt ikke i kategorien du nevner.

Kan det være så enkelt som at noen faktisk liker utseendet og design, og så skiller den seg ut fra de runde store som ofte forveksles med de fake-klokkene som selgere på strendene i syden prøver å få solgt.

Lenke til kommentar

 

For meg er smartklokka et must på armen. Det er så herlig å slippe å dra opp telefonen hver gang det skjer noe :)

Jeg er mobil-freak til de grader, men aldri hatt smartklokke. Men Samsung sin nye skal jeg ha om den blir tilbudt med esim her i Norge... Ser litt frem mot å slippe dra frem telefonen hele tiden;p

 

Man blir utrolig nok avhengig av smartklokka også :p

 

Startet med Pebble for noe når tilbake, så Moto 360, og nå Samsung Gear S2. Veldig fornøyd.

 

esim er vel igrunnen ikke noe man virkelig trenger. Man kan jo dele både nett eller annen info via bluetooth.

Lenke til kommentar

To av kommentarer jeg har fått er fra damer som jobber i restaurantbransjen, ene dama i Spania hadde en eldre 5c, og var definitivt ikke en typisk "kjøper Apple uansett", og den andre dama jobber her i landet, bruker Samsung og er definitivt ikke i kategorien du nevner.

Kan det være så enkelt som at noen faktisk liker utseendet og design, og så skiller den seg ut fra de runde store som ofte forveksles med de fake-klokkene som selgere på strendene i syden prøver å få solgt.

Høres veldig merkelig ut at tilfeldige fremmede skal gi komplimenter på en tjukk firkantet klump med svart display? Eller ga de kanskje komplimenter etter at de ble "imponerte" av selve displayet når du skrudde på og viste dem det ;) Endret av Vice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

To av kommentarer jeg har fått er fra damer som jobber i restaurantbransjen, ene dama i Spania hadde en eldre 5c, og var definitivt ikke en typisk "kjøper Apple uansett", og den andre dama jobber her i landet, bruker Samsung og er definitivt ikke i kategorien du nevner.

Kan det være så enkelt som at noen faktisk liker utseendet og design, og så skiller den seg ut fra de runde store som ofte forveksles med de fake-klokkene som selgere på strendene i syden prøver å få solgt.

Høres veldig merkelig ut at tilfeldige fremmede skal gi komplimenter på en tjukk firkantet klump med svart display? Eller ga de kanskje komplimenter etter at de ble "imponerte" av selve displayet når du skrudde på og viste dem det ;)

Går ikke rundt og briefer og viser displayet, slikt tar motstandere av AW seg av, stadig kommentarer der de kritiserer for at skjermen ikke lyser hele tiden. Ei klokke kan være mer enn en svart skjerm. :-)

Lenke til kommentar

Går ikke rundt og briefer og viser displayet, slikt tar motstandere av AW seg av, stadig kommentarer der de kritiserer for at skjermen ikke lyser hele tiden. Ei klokke kan være mer enn en svart skjerm. :-)

Så de syntes altså en tjukk firkantet klump med svart display var pent...jaja :) Men som du sier, smaken er forskjellig.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Går ikke rundt og briefer og viser displayet, slikt tar motstandere av AW seg av, stadig kommentarer der de kritiserer for at skjermen ikke lyser hele tiden. Ei klokke kan være mer enn en svart skjerm. :-)

Så de syntes altså en tjukk firkantet klump med svart display var pent...jaja :) Men som du sier, smaken er forskjellig.

Ja, men dere har tydeligvis aldri brukt en AW, så da vet dere neppe hva andre måtte mene om den :-) BTW, hvis jeg sier jeg har verdens fineste dame, og du har det ikke, så er du neppe enig da heller :-)

Ha en fin natt :-)

Lenke til kommentar

Joda, finnes jo "strømsparingsmodus" som bare holder klokka i live, men vi snakker dager og ikke år. Men hvorfor vil du ha en smartklokke om du kun skal bruke den som "tidsangiver"? Etter 1 år er jo klokka nesten utdatert uansett!?

 

Det er jo ganske greit å kunne bruke alt av smartfunksjonalitet uten å måtte være stresset fordi om man går tom så vet man ikke lenger hva klokken er. Et eksempel er jo at man glemmer å ta med seg lader når man drar en plass og da er det jo greit at den kan fungere som helt vanlig klokke selv om man bruker smart funksjonaliteten og trenger ikke tenke på at klokka vil slutte å fungere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...