Gå til innhold

Få dine ting produsert på en 3D-skriver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er frusterende med dette er det ikke finnes scannere. Eller epost adresser man kan kontakte disse folkene på.

 

pult-plafond__25296_PE033472_S4.JPG

Finnes det muligheter å skrive ut slike gjennomsiktige plast knotter som holder glasset på plass av den eldre genrasjons lampen?

Eller er det ikke mulig?

 

Eller lage toalett knapp som ligder:

https://www.byggahus.se/forum/vatten-avlopp/191166-kan-ej-oppna-lock-till-vattentank-sphinx-toalett.html

 

Dette kunne jeg trenge da teip\plast funger dårlig i fuktighet samme med superlim.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes scannere og det er mulig å skrive ut slike plastknotter og dassknapp. I en del tilfeller så må man lakkere/ male selvfølgelig og det er kanskje vanskelig å få til noen av de "beleggene" som er på diverse sølvfargede ting?

Men tror du det vil lønne seg, eller er konkuransen så dårlig at de vil nærmest tilby priser son nytt slik det blir billige kjøpe direkte fra kina?

 

Til toalettt bør plasten tåle vann over tid så vet ikke PVC er egnet?

 

Kan nesten lønne seg å kjøpe nytt, toalett er ganske dyrt å bytte ut da man må ha rørlegger, men tror lampen er lønnsomt å kjøpe nytt. Da en slik lampe koster ca 100 kr tror jeg det koster like mye å skrive ut noen knotter.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det som er frusterende med dette er det ikke finnes scannere. Eller epost adresser man kan kontakte disse folkene på.

 

pult-plafond__25296_PE033472_S4.JPG

Finnes det muligheter å skrive ut slike gjennomsiktige plast knotter som holder glasset på plass av den eldre genrasjons lampen?

Eller er det ikke mulig?

 

Eller lage toalett knapp som ligder:

https://www.byggahus.se/forum/vatten-avlopp/191166-kan-ej-oppna-lock-till-vattentank-sphinx-toalett.html

 

Dette kunne jeg trenge da teip\plast funger dårlig i fuktighet samme med superlim.

 

Det kan sikkert printes, men jobben med å modellere selve tingen kommer til å være langt dyrere enn å bare få bestillt reservedel eller nytte ut produktet.

Lenke til kommentar

 

Det som er frusterende med dette er det ikke finnes scannere. Eller epost adresser man kan kontakte disse folkene på.

 

pult-plafond__25296_PE033472_S4.JPG

Finnes det muligheter å skrive ut slike gjennomsiktige plast knotter som holder glasset på plass av den eldre genrasjons lampen?

Eller er det ikke mulig?

 

Eller lage toalett knapp som ligder:

https://www.byggahus.se/forum/vatten-avlopp/191166-kan-ej-oppna-lock-till-vattentank-sphinx-toalett.html

 

Dette kunne jeg trenge da teip\plast funger dårlig i fuktighet samme med superlim.

 

Det kan sikkert printes, men jobben med å modellere selve tingen kommer til å være langt dyrere enn å bare få bestillt reservedel eller nytte ut produktet.

Riktig, bytt til LED lampe i stedet, så er det nok billigere enn å få det designet, og man slipper å bytte pærer. Tviler sterkt på at man får de som reservedeler, selv fra kjente merker.

Lenke til kommentar

LED lampe har jeg hatt i mange år tullete argumentasjon.

 

Tåpelig med lamper der man ikke kan bytte LED pære.

 

Koster minimalt med:

http://www.ebay.com/itm/Dimmable-G4-LED-12V-AC-DC-COB-Light-3W-6W-High-Quality-LED-G4-COB-Lamp-Bulb-/301967740889?var=&hash=item464eae0fd9:m:mFwxYrc0_kiwKhm3eRvpAkw

 

Problemet med å bruke slike LED pærer er at det ikke finnes kjøling for dem, og vil gi samme problemer som andre pærer, dog mindre enn halogenen som den erstatter. Sokkelen som ofte er i plast vil over tid bli ødelagt av varmen, og man må som regel bytte lampa like ofte som en som ikke har utbyttbar LED.

 

Det er en stor missforståelse at LED ikke utvikler varme.

Lenke til kommentar

 

Problemet med å bruke slike LED pærer er at det ikke finnes kjøling for dem, og vil gi samme problemer som andre pærer, dog mindre enn halogenen som den erstatter. Sokkelen som ofte er i plast vil over tid bli ødelagt av varmen, og man må som regel bytte lampa like ofte som en som ikke har utbyttbar LED.

 

Det er en stor missforståelse at LED ikke utvikler varme.

Dårlig argumentasjon selv billige SMD led du snakker om blir kaldere en halogen\glødepære.

Tror ikke du har testet dette selv over tid har selv 40-60 watt lamper med 2 stk LED pærer 20 watt og fremdeles ikke varmeproblemer i den grad lampen går i stykker.

 

Ellers er jeg enig med SMD led tar du direkte på LED blir det varmt.

Ekstra ille er det med High power LED.

 

Men led diode produser minimalt varme.

Så man kan vel si SMD led blir nærmeste erstattning for sparepære som også blir noe varm.

 

g4-24-smd-led-12v-low-consumption-.jpg

Denne typen blir så varm den lukter svidd brent i en ikea lampe.

Så den andre jeg foreslår er langt bedre.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...