Gå til innhold

EU-kommisjonen har bestemt seg: Du skal kunne roame så lenge du bare vil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"De to store mobiloperatørene her til lands, Telia og Telenor, har allerede tatt EUs gjestingsregime på forskudd, og lar kundene gjeste kostnadsfritt i EU innenfor de kvotene som ligger i kundens abonnement."

 

Blir i og for seg spekulasjoner fra min side, men for min del er jeg ikke i tvil om at dette er noe Telenor og Telia gjør nå for å lure kundene til å gå over på abonnementer med dårligere betingelser og/eller høyere priser for å få fri roaming nå, i stedet for å la kundene vente til fri roaming blir innført likevel kommende år!

 

Dermed lurer de kundene til å betale mer og/eller godta lavere datakvoter nå enn de vile hatt om kundene ventet til fri roaming blir innført likevel....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"De to store mobiloperatørene her til lands, Telia og Telenor, har allerede tatt EUs gjestingsregime på forskudd, og lar kundene gjeste kostnadsfritt i EU innenfor de kvotene som ligger i kundens abonnement."

 

Blir i og for seg spekulasjoner fra min side, men for min del er jeg ikke i tvil om at dette er noe Telenor og Telia gjør nå for å lure kundene til å gå over på abonnementer med dårligere betingelser og/eller høyere priser for å få fri roaming nå, i stedet for å la kundene vente til fri roaming blir innført likevel kommende år!

 

Dermed lurer de kundene til å betale mer og/eller godta lavere datakvoter nå enn de vile hatt om kundene ventet til fri roaming blir innført likevel....

 

 

Tror du skal, kan og bør skille mellom Telia og Telenor her, for det er en viktig forskjell.

 

Hos Telenor så krever det et nytt type abonnement som, slik jeg har forstått det, er dyrere for de rimeligste abonnementene, men litt billigere for storforbrukerne. Men siden de fleste går for de rimeligst utgavene, så blir det i realiteten en skjerping.

 

For Telia så har de inkludert denne roamingen i alle abonnement bortsett fra det aller rimeligste, uten noen påslag. Din påstand faller derfor på steingrunn for akkurat Telia sin del.

 

Skal du komme med en slik bombastisk påstand, så er første regel i boka å faktisk sjekke om dette stemmer, istedet for å utbasunere slikt, og så bli korrigert eller endog irettesatt av andre.

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar

 

Tror du skal, kan og bør skille mellom Telia og Telenor her, for det er en viktig forskjell.

 

Hos Telenor så krever det et nytt type abonnement som, slik jeg har forstått det, er dyrere for de rimeligste abonnementene, men litt billigere for storforbrukerne. Men siden de fleste går for de rimeligst utgavene, så blir det i realiteten en skjerping.

 

For Telia så har de inkludert denne roamingen i alle abonnement bortsett fra det aller rimeligste, uten noen påslag. Din påstand faller derfor på steingrunn for akkurat Telia sin del.

 

Skal du komme med en slik bombastisk påstand, så er første regel i boka å faktisk sjekke om dette stemmer, istedet for å utbasunere slikt, og så bli korrigert eller endog irettesatt av andre.

 

 

Nå har vel Telia de siste månedene ryddet bort nesten alle eldre abonnement slik at det er tilnærmet kun mulig å ha nyere abonnement fra 2016 og utover dersom du er kunde hos dem. Det Telia derimot ikke gjorde var å senke datamengden på de rimeligste abonnementene sine slik Telenor gjorde da de lanserte "fri bruk" i EU/EØS. Telenor derimot kom med mer attraktive abonnement for oss som vil ha store datapakker. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

"De to store mobiloperatørene her til lands, Telia og Telenor, har allerede tatt EUs gjestingsregime på forskudd, og lar kundene gjeste kostnadsfritt i EU innenfor de kvotene som ligger i kundens abonnement."

 

Blir i og for seg spekulasjoner fra min side, men for min del er jeg ikke i tvil om at dette er noe Telenor og Telia gjør nå for å lure kundene til å gå over på abonnementer med dårligere betingelser og/eller høyere priser for å få fri roaming nå, i stedet for å la kundene vente til fri roaming blir innført likevel kommende år!

 

Dermed lurer de kundene til å betale mer og/eller godta lavere datakvoter nå enn de vile hatt om kundene ventet til fri roaming blir innført likevel....

 

 

Tror du skal, kan og bør skille mellom Telia og Telenor her, for det er en viktig forskjell.

 

Hos Telenor så krever det et nytt type abonnement som, slik jeg har forstått det, er dyrere for de rimeligste abonnementene, men litt billigere for storforbrukerne. Men siden de fleste går for de rimeligst utgavene, så blir det i realiteten en skjerping.

 

For Telia så har de inkludert denne roamingen i alle abonnement bortsett fra det aller rimeligste, uten noen påslag. Din påstand faller derfor på steingrunn for akkurat Telia sin del.

 

Skal du komme med en slik bombastisk påstand, så er første regel i boka å faktisk sjekke om dette stemmer, istedet for å utbasunere slikt, og så bli korrigert eller endog irettesatt av andre.

 

Hva med å leve som du lærer, og sjekke fakta selv?: Telia hadde tidligere "Smart Mini" til 199,-, nå koster det "samme" abonnementet 249,-. Riktignok også med en økning av datavkoten fra 1GB til 1,5GB, men likefullt en prisøkning.

 

DESSUTEN: Telia har sendt ut SMS til kunder fra Tele2 hvor jeg oppfatter det som at de forsøker å lure disse fra abonnementet de hadde fra Tele2, til et abonnement med mye mindre data, fri roaming, og høyere pris. Opplever generellt behandlingen av oss som hadde abonnementet XXL til 199,- hos Tele2 som mildest talt stemoderlig hos Netcom/Telia: I tillegg til å ha blitt forsøkt lurt over på et dårligere abonnement er vi plassert i bås med det dårligste abonnementet med de dårligste betingelsene hos Telia med mer!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...