Gå til innhold

Slik kan du sjekke om du har en trygg Galaxy Note 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syntes at Samsung fortjener berømming i denne saken, de har ikke forsøkt å legge lokk på saken, snarere tvert i mot. Feil kan skje selv den beste. Til tross for de økonomiske tapene denne feilen påfører Samsung er de villige til å tilby 500 kr til bruk på deksler o.l. ( dette ser foreløpig dog kun ut til å gjelde enkelte land, bl.a Svenske Samsung kunder).

Lenke til kommentar

... Til tross for de økonomiske tapene denne feilen påfører Samsung er de villige til å tilby 500 kr til bruk på deksler o.l. ( dette ser foreløpig dog kun ut til å gjelde enkelte land, bl.a Svenske Samsung kunder).

 

Fikk gavekort fra Komplett på 450 kr. Det jeg er mere spent på er om batterikapasiteten nå er blitt mindre. Nien som vet?

Lenke til kommentar

Jeg syntes at Samsung fortjener berømming i denne saken, de har ikke forsøkt å legge lokk på saken, snarere tvert i mot. Feil kan skje selv den beste. Til tross for de økonomiske tapene denne feilen påfører Samsung er de villige til å tilby 500 kr til bruk på deksler o.l. ( dette ser foreløpig dog kun ut til å gjelde enkelte land, bl.a Svenske Samsung kunder).

 

Hvis du har som utgangspunkt at alle store konsern er onde, stygge vesener ja. Hvis man bruker sunn fornuft og ser rasjonelt på det så hadde de for det første ingen valg og for den andre kan det forklares helt rasjonelt å handle på denne måten for å unngå dårlig rykte. Din kommentar viser jo tydelig at det funker og det betyr at du godtar unnskyldningen du kommer med.

 

Hvis ryktene om at de rushet denne til lansering for å komme iPhone 7 i forkjøpet og dermed oppstod denne feilen så syns jeg ikke det gjør noe positivt med ryktet til Samsung. Heller tvert i mot. Hvis det derimot var en av de få prosentene feil som kan skje på tross av vanlige, ordentlige, gode sikkerhetsrutiner og testing så står omdømmet på stedet hvil for min del.

Lenke til kommentar

 

Jeg syntes at Samsung fortjener berømming i denne saken, de har ikke forsøkt å legge lokk på saken, snarere tvert i mot. Feil kan skje selv den beste. Til tross for de økonomiske tapene denne feilen påfører Samsung er de villige til å tilby 500 kr til bruk på deksler o.l. ( dette ser foreløpig dog kun ut til å gjelde enkelte land, bl.a Svenske Samsung kunder).

 

Hvis du har som utgangspunkt at alle store konsern er onde, stygge vesener ja. Hvis man bruker sunn fornuft og ser rasjonelt på det så hadde de for det første ingen valg og for den andre kan det forklares helt rasjonelt å handle på denne måten for å unngå dårlig rykte. Din kommentar viser jo tydelig at det funker og det betyr at du godtar unnskyldningen du kommer med.

Vel apple f.eks har jo en tendens til å benekte slike feil så langt de kan. F.eks når vekkeklokken på iphone over hele verden sviktet noen ganger for noen år siden (når 3GS iphone var ute) Så bare nektet de at det var deres feil, og gjorde alt fra å nekte at det i det hele tatt skjedde til å skylde på teleopperatørene.

Lenke til kommentar

Vel apple f.eks har jo en tendens til å benekte slike feil så langt de kan. F.eks når vekkeklokken på iphone over hele verden sviktet noen ganger for noen år siden (når 3GS iphone var ute) Så bare nektet de at det var deres feil, og gjorde alt fra å nekte at det i det hele tatt skjedde til å skylde på teleopperatørene.

Kilde på den beskyldningen takk.

For det første ble det fikset via software relativt kjapt, for det andre "glemmer" du å nevne andre tilfeller som beviser det motsatte av det du kaller en tendens; med det mener jeg alle de andre "skandalene" som har vært med iPhone hvor Apple har fikset opp på samme måte som Samsung. Nå har dog ikke Apple gått på en like stor smell tidligere som Samsung gjorde denne gangen (da mener jeg ikke i omfang, men i hvor "farlig" feilen er), men de også har alltid ordnet opp: Bendgate: ny telefon på tross av at den ikke bøyde seg noe særlig lettere enn andre telefoner. Antenneproblemene: gratis case på tross av at antenneproblemene heller ikke var tydelig verre enn hos andre produsenter.

Lenke til kommentar

Var ute og fløy denne uka og flyselskapet var nøye med å informere om at man ikke fikk bruke eller lade disse ombord. De sa ingenting om andre brannfarlige produkter :)

Jeg også har flydd noen ganger med min Note 7. Jeg har hatt både den som eksploderer, og erstatningen. Da jeg fløy denne helgen, etter å ha fått erstatningen ga de beskjed om at det ikke skulle brukes eller lades ombord. Jeg ignorerte det litt, jeg, siden jeg ikke har den det refereres til...

Lenke til kommentar

 

Var ute og fløy denne uka og flyselskapet var nøye med å informere om at man ikke fikk bruke eller lade disse ombord. De sa ingenting om andre brannfarlige produkter :)

Jeg også har flydd noen ganger med min Note 7. Jeg har hatt både den som eksploderer, og erstatningen. Da jeg fløy denne helgen, etter å ha fått erstatningen ga de beskjed om at det ikke skulle brukes eller lades ombord. Jeg ignorerte det litt, jeg, siden jeg ikke har den det refereres til...

 

 

Ikke så kult dersom de hadde gjenkjent den, kanskje. Forbudet skiller jo ikke på de gamle og oppdaterte modellene. Man kan jo stille spørsmål om de skal fortsette å informere om Note 7 helt til det siste brannfarlige eksemplaret er byttet inn... Det er over tid mange produkter som har hatt tilbakekalling på grunn av batteriproblemer, og dette ene produktet er forskjellsbehandlet. 

 

Jeg synes det er snodig å forskjellsbehandle denne ene modellen så mye, men det er kanskje et statistisk grunnlag som sier at sannsynligheten er høy nok til å gjøre dette grepet, hva vet jeg.

 

Min subjektive oppfatning er at dette er et billig "se, vi følger med i tiden og tar grep!" - grep. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...