Gå til innhold

TEST: Apple Watch Series 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg savner litt mer informasjon om hvordan den fungerer som treningsverktøy - altså sette den opp i test mot en pulsklokke (garmin, suunto, etc). Kan man fks tracke direkte til Strava, Endomondo, etc, får de tilgang til HR data? Også litt nærmere test av den pulsmåleren - løpe en runde, gjerne bli litt svett hvor HR og GPS blir satt opp i mot en ordentlig pulsklokke. Virker ikke som denne kan erstatte en to år gammel vivoactive.

Endret av joppzter
Lenke til kommentar

 

Utseende er jo det aller største problemet den har. Ser jo helt forferdelig ut. Som en billig barneklokke, bare enda styggere.

 

Smake er som baken tydeligvis.

Jeg synes den ser rå ut. Ser ut som et smykke. Rått design som alltid fra Apple. Dette er en av mange grunner til at folk digger Apple.

Hehehe... bææ bææ

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Utseende er jo det aller største problemet den har. Ser jo helt forferdelig ut. Som en billig barneklokke, bare enda styggere.

Smake er som baken tydeligvis.

Jeg synes den ser rå ut. Ser ut som et smykke. Rått design som alltid fra Apple. Dette er en av mange grunner til at folk digger Apple.

 

 

Dette var nesten flaut å lese.... Om noe så ser min LG G4 bedre ut enn min ipad.

Lenke til kommentar

Jeg savner litt mer informasjon om hvordan den fungerer som treningsverktøy - altså sette den opp i test mot en pulsklokke (garmin, suunto, etc). Kan man fks tracke direkte til Strava, Endomondo, etc, får de tilgang til HR data? Også litt nærmere test av den pulsmåleren - løpe en runde, gjerne bli litt svett hvor HR og GPS blir satt opp i mot en ordentlig pulsklokke. Virker ikke som denne kan erstatte en to år gammel vivoactive.

 

Dette er noe som savnes i alle tester som omhandler smartklokker og treningsprodukter egentlig. Merkelig at det ikke er mer vanlig å faktisk gå litt i dybden og faktisk teste hvor nøyaktig disse pulsmålerne osv faktisk er.

 

Det at X-antall produkter har en pulsmåler er jo greit nok, men hva med å faktisk finne ut av hvem av de forskjellige som tilsynelatende måler pulsen best? Jeg tar det nesten for gitt at enkelte produkter kommer til å komme temmelig dårlig ut i slike tester og sammenligninger. Fitbit har jo fått søksmål imot seg i USA på grunn av pulsmålere som tidvis er helt på bærtur.

 

Nå er det jo stadig mer populært med GPS i disse produktene også. Da er det jo greit å teste og sammenligne hvor godt GPS-en faktisk fungerer opp imot konkurrerende produkter. Hvor nøyaktig og hvor brukanes er de faktisk i praksis? Er jo ingen selvfølge at en GPS er en god GPS.

 

 

 

Hva er fordelen med en Apple Watch kontra en Fenix 3? Har sistnevnte.

 

Uten å ha noen førstehåndserfaring med Fenix 3 så vil jeg tippe på at Apple Watch har bedre integrering mot iOS/iPhone, tilbyr flere apper og har bedre integrering mot apper generelt. Nå er også Fenix 3 er ganske så svært produkt, så her har du jo fordel av at f.eks. Apple Watch 38mm faktisk egner seg bra på mindre armer/håndledd osv.. Vanlig Fenix har vel heller ikke pulsmåler, da må du over på Fenix HR.

 

Utover det så vil jeg regne med at på ren treningsfunksjonalitet så vil Fenix overgå en Apple Watch på en rekke områder. Så det kommer jo litt an på hva man faktisk er ute etter og prioriterer.

 

 

 

 

 

Utseende er jo det aller største problemet den har. Ser jo helt forferdelig ut. Som en billig barneklokke, bare enda styggere.

Smake er som baken tydeligvis.

Jeg synes den ser rå ut. Ser ut som et smykke. Rått design som alltid fra Apple. Dette er en av mange grunner til at folk digger Apple.

Hehehe... bææ bææ

 

 

 

Flott å se at folk kommer med saklige innlegg..

 

 

 

Synkronisere musikk? Hæ? Streamer ikke alle slikt nå i 2016?

 

 

Per i dag så har man jo ikke streamingmuligheter på Apple Watch, eller på smartklokker forøvrig etter hva jeg kjenner til. Så ønsker du å ta deg en treningstur uten mobilen, og samtidig vil høre på musikk så er eneste mulighet ved å synkronisere over musikk/spillelister til klokka og spille av via blåtann.

 

 

 

Hvordan er kompatibiliteten med en androidtelefon? Fungerer det sammen? Har ikke hatt et appleprodukt på mange år, så vet faktisk fint lite om hvordan de snakker med andre plattformer generelt.

 

 

Svaret er ganske enkelt; Du kan glemme kompatibilitet med Android. Apple Watch støtter kun iOS / iPhone.

 

 

 

 

 

Utseende er jo det aller største problemet den har. Ser jo helt forferdelig ut. Som en billig barneklokke, bare enda styggere.

Smake er som baken tydeligvis.

Jeg synes den ser rå ut. Ser ut som et smykke. Rått design som alltid fra Apple. Dette er en av mange grunner til at folk digger Apple.

 

 

Dette var nesten flaut å lese.... Om noe så ser min LG G4 bedre ut enn min ipad.

 

 

 

Er det flaut for deg å lese om at andre kan ha forskjellige meninger og oppfatninger enn deg når det kommer til design/utseende på klokker/elektronikk? Det er i såfall noe spesielt..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Synkronisere musikk? Hæ? Streamer ikke alle slikt nå i 2016?

Har alle slike voldsomme datapakker og tipp-topp dekning om dagen altså? Ikke relevant til det omtalte produktet, men likevel.

 

 

Nei, men Spotify m.fl. støtter jo caching offline av musikk og spillelister.

 

Ja, som da synkroniseres over. Det var jo nettopp poenget?
Lenke til kommentar

 

 

Er det flaut for deg å lese om at andre kan ha forskjellige meninger og oppfatninger enn deg når det kommer til design/utseende på klokker/elektronikk? Det er i såfall noe spesielt..

 

 

Banale fanboy-kommentarer er bare flaut ja. Mer spesielt er det vel å måtte beskytte et firma i tykt å tynt samme hva de gjør ;)

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Jeg savner litt mer informasjon om hvordan den fungerer som treningsverktøy - altså sette den opp i test mot en pulsklokke (garmin, suunto, etc). Kan man fks tracke direkte til Strava, Endomondo, etc, får de tilgang til HR data? Også litt nærmere test av den pulsmåleren - løpe en runde, gjerne bli litt svett hvor HR og GPS blir satt opp i mot en ordentlig pulsklokke. Virker ikke som denne kan erstatte en to år gammel vivoactive.

Jeg bruker min Apple Watch (uten GPS) med Runkeeper og da har Runkeeper tilgang til HR. Kart tegnes opp når telefonen er med og Runkeeper henter GPS info fra den. Regner med det er likt for de andre fitness-app'ene. Pulsmåleren synes jeg fungerer bra men jeg har aldri sammenliknet den mot andre klokker eller pulsbelte da jeg ikke har tilgang på det. Det er viktig at en har ei reim som gjør at en får klokka til å sitte fast mot huden og ikke slenger løst rundt håndleddet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...