Gå til innhold

TEST: Apple iPhone 7 Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle gjerne sett en vanlig iPhone 7 med dette kameraet og 1080p skjermoppløsning. For meg med små hender blir denne for stor. Designen er rett og slett dårlig når man ser hvor mye større skjerm(utnyttelse) andre produsenter får til i samme dimensjoner. Inntil DNB ordner finger ID innlogging på android blir ikke iPhone 6S oppgradert med det første dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å si at alt over 5" skjerm er for stort, synes jeg blir et feil mål. En 5,5" skjerm er 68mm bred. iPhone 7 Plus er totalt 77,9mm bred. S7 Edge er 72,6mm bred. Sistnevnte går akkurat for hånden min, mens iPhone 7 Plus blir uhåndterlig. Må også nevnes at folk har ulike håndstørrelser. Det burde være lov å produsere telefoner i ulike størrelser, uten at størrelsen blir ansett som feil.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Å si at alt over 5" skjerm er for stort, synes jeg blir et feil mål. En 5,5" skjerm er 68mm bred. iPhone 7 Plus er totalt 77,9mm bred. S7 Edge er 72,6mm bred. Sistnevnte går akkurat for hånden min, mens iPhone 7 Plus blir uhåndterlig. Må også nevnes at folk har ulike håndstørrelser. Det burde være lov å produsere telefoner i ulike størrelser, uten at størrelsen blir ansett som feil.

Jajajajaja. Var vel det jeg egentlig mente ;). I de aller fleste tilfeller blir telefonene for store å holde i med mine små puselabber når skjermstørrelsen overstiger 5". Synes jeg. 

Lenke til kommentar

Å si at alt over 5" skjerm er for stort, synes jeg blir et feil mål. En 5,5" skjerm er 68mm bred. iPhone 7 Plus er totalt 77,9mm bred. S7 Edge er 72,6mm bred. Sistnevnte går akkurat for hånden min, mens iPhone 7 Plus blir uhåndterlig. Må også nevnes at folk har ulike håndstørrelser. Det burde være lov å produsere telefoner i ulike størrelser, uten at størrelsen blir ansett som feil.

 

S7E går greit for min del også, men å stå med én hånd å skrive blandt folk I travle miljøer eller med litt promille tør jeg ikke :p Apple sitt design er ikke optimalt og ser litt halveis merkelig ut sammenlignet med andre telefoner. Håper på full overhaling til neste år sånn at det er mulig å omsider få en iPhone med bra batteri nedi bukselommen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Stusser alltid litt på minusene som blir gitt.

 

Mangler innebygget mini-jack - Greit nok, skjønner den da noen folk blir tvunget til å bruke mer penger
Litt mye ramme rundt skjermen - Greit nok men den blir litt subjektiv. Det bør ikke gi mye trekk hvertfall :)
iPhone hadde tålt en større designoppdatering nå - Rumpeprat. Uoppdatert design er idiotisk å gi trekk for. Er den fin så er den fin uansett om de har oppgradert designet eller ikke.
Innelåst økosystem - Det er ikke et trekk siden det er slik med Apple. Blir som å gi minus til Android fordi det er mer åpent.
Blant de dyreste telefonene du kan kjøpe - Den skjønner jeg :p
For stor for enkelte - Hmmm, den er vel der bare for å få en minus ekstra i lista. Ingen telefon har perfekt størrelse.

 

Forsåvidt enig med karakteren, men det er kun pga mini-jack og pris.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Å si at alt over 5" skjerm er for stort, synes jeg blir et feil mål. En 5,5" skjerm er 68mm bred. iPhone 7 Plus er totalt 77,9mm bred. S7 Edge er 72,6mm bred. Sistnevnte går akkurat for hånden min, mens iPhone 7 Plus blir uhåndterlig. Må også nevnes at folk har ulike håndstørrelser. Det burde være lov å produsere telefoner i ulike størrelser, uten at størrelsen blir ansett som feil.

 

+ serien til apple er jo strengt tatt 5,5" skjerm på en 6" telefon

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Stusser alltid litt på minusene som blir gitt.

 

Mangler innebygget mini-jack - Greit nok, skjønner den da noen folk blir tvunget til å bruke mer penger

Litt mye ramme rundt skjermen - Greit nok men den blir litt subjektiv. Det bør ikke gi mye trekk hvertfall :)

iPhone hadde tålt en større designoppdatering nå - Rumpeprat. Uoppdatert design er idiotisk å gi trekk for. Er den fin så er den fin uansett om de har oppgradert designet eller ikke.

Innelåst økosystem - Det er ikke et trekk siden det er slik med Apple. Blir som å gi minus til Android fordi det er mer åpent.

Blant de dyreste telefonene du kan kjøpe - Den skjønner jeg :p

For stor for enkelte - Hmmm, den er vel der bare for å få en minus ekstra i lista. Ingen telefon har perfekt størrelse.

 

Forsåvidt enig med karakteren, men det er kun pga mini-jack og pris.

 

iphone hadde definitivt tålt en større designoppdatering, og det har ingenting med utseendet i seg selv å gjøre. Problemet er rett og slett størrelsesforholdene screen to body ratio. Man burde uten problemer klare å gjøre telefonen mindre og samtidig beholde skjermstørrelsen, selv om det vil gå på bekostning av batterilevetiden på 7 plus. Det er unødvendig at 7 plus skal være fysisk større enn en telefon med større skjerm (S7 edge med sine 5,7"). For min del blir størrelsen da såpass stor at jeg må utelukke den som telefon, noe som er surt i all den tid den har bedre spesifikasjoner enn vanlig 7.

Lenke til kommentar

 

Stusser alltid litt på minusene som blir gitt.

 

Jeg stusser på dine kommentarer rundt minusene. Stor ramme er et objektivt minus, og innelåst system er i seg selv en ulempe (selv om det også ofte følger med noen fordeler). Og størrelsen er en reell ulempe for mange.

 

AtW

 

Greit nok det, blir jo litt subjektivt fra meg også :) At systemet er låst er derimot totalt idiotisk å gi minus for da det gjelder et selskap som alltid har kjørt den linja. Det er altså et minus at XB, PS og Nintendokonsoller er låst?

Lenke til kommentar

 

 

Stusser alltid litt på minusene som blir gitt.

 

Jeg stusser på dine kommentarer rundt minusene. Stor ramme er et objektivt minus, og innelåst system er i seg selv en ulempe (selv om det også ofte følger med noen fordeler). Og størrelsen er en reell ulempe for mange.

 

AtW

 

Greit nok det, blir jo litt subjektivt fra meg også :) At systemet er låst er derimot totalt idiotisk å gi minus for da det gjelder et selskap som alltid har kjørt den linja. Det er altså et minus at XB, PS og Nintendokonsoller er låst?

 

 

Ja, det er åpenbare minuser at konsollene er låst, og man ser jevnlig baksiden med det. At produkter fra et selskap alltid har hatt et gitt minus gjør vel ikke at man ikke skal trekke for det?

 

AtW

  • Liker 7
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...