Gå til innhold

Canon utfordrer med EOS M5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har oltids modellen eos M....orginalen. Problemet er som regel det at linseutvalget er lite og dyrt. Har adapter ring og "vanlige" canon objektiver...men da er som regel objektivene såpass store at den skygger for noe av hjelpelyset ssom brukes ved fokusering i mørke omgivelser. Kanskje me endelig får bra utvalg av linser i M Format nå som M serien ikke lenger bare er nybegynner kamera.

Lenke til kommentar

Noen burde ta og lufte ingeniørene i Japan litt oftere.

 

Ingen av de som har ei datter de kan ta en prat med heller når de lager kameraer rettet mot en yngre målgruppe ?

 

En del bloggere inkl ett par jeg kjenner som driver med makeup bruker stativ.

 

Da var et kanskje ingen genial ide å vippe skjermen ned BAK ett stativfeste. Kommende Olympus PEN moell syns noen var genialt at fikk samme løsningen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Man bruker da ikke stativ i selfie-modus :p

Si ikke det - men da kalles det selv-portrett :)

 

Tror det ville vært enklere og brukt telefonen/nettbrett som kamera-kontroller hvis man skal ta et selvportrett, da kan man sette fokus riktig og se resultatet direkte uten og flytte seg samt legge portrettet direkte ut på nettet og fortsatt sitte i samme stol :)

Lenke til kommentar

Beklageligvis for  oss forbrukere er Canon på vei til å ta en Nokia.

 

Jeg skulle virkelig ønsket at Canon kom med noe som var bedre en konkurrentene, men når de kommer med toppmodell 5dm4 som ikke henger med et 2 år gammelt Nikon. (

). så er det ikke noen som har investert mye i Canon glass som vill kjøpe det.

 

Jeg sier ikke at det er gode kamera men når konkurrentene har noe som er bedre får de ikke flere kunder.

 

De som har testet de nye kameraene fra Canon tror de har strupet de for ikke å kon kurere med dyrere kameraene de har, men jeg tror det er som å pisse i  buksa for å holde varmen.

 

(Jeg selv har dinosauren  Sony A mount som er mest sannsynlig er mer død enn en Dodo.)

Endret av Maxopp
Lenke til kommentar

De som har testet de nye kameraene fra Canon tror de har strupet de for ikke å kon kurere med dyrere kameraene de har,......

 

Det har vel de fleste testere trodd de siste ti årene. Sannsynligvis er det riktig også, men det har ikke hindret Canon å holde seg på en relativt klar førsteplass på systemkameraer, og de har gjort det rimelig bra på kompaktkameraer også. Faktisk så jeg en analyse/statistikk for noen dager siden som sa at Canon ligger på tredjeplass på speilløst også - før Eos M5 lanseringen. Mulig de gjør noe riktig tross alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Da var et kanskje ingen genial ide å vippe skjermen ned BAK ett stativfeste.

Man bruker da ikke stativ i selfie-modus :p

Nå henger du vel mer her enn du blogger om makeup vil jeg tro, så andre har andre behov !

 

Hvis du har behov for å bruke vippbar/vribar skjerm og stativ for og blogge sminkingen din er nok ikke Canon M5 det rette kamera for deg.

Lenke til kommentar

Hvis du har behov for å bruke vippbar/vribar skjerm og stativ for og blogge sminkingen din er nok ikke Canon M5 det rette kamera for deg.

Det er vel nettopp det som er poenget? M5 skremmer bort potensielle kjøpere med en upraktisk skjermløsning.

 

Ellers så reagerer jeg på både pris og den latterlig svake blitsen, som er hakket før LED-lys ala telefoner.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

De som har testet de nye kameraene fra Canon tror de har strupet de for ikke å kon kurere med dyrere kameraene de har,......

 

Det har vel de fleste testere trodd de siste ti årene. Sannsynligvis er det riktig også, men det har ikke hindret Canon å holde seg på en relativt klar førsteplass på systemkameraer, og de har gjort det rimelig bra på kompaktkameraer også. Faktisk så jeg en analyse/statistikk for noen dager siden som sa at Canon ligger på tredjeplass på speilløst også - før Eos M5 lanseringen. Mulig de gjør noe riktig tross alt.

 

Beviser vel bare at så lenge saueflokken gjenkjenner ett navn, så springer de ræva av seg. 

 

Er mange som er skuffet over Canon 5D Mark IV - og vet om ett par stykker som er det. Dette forhindrer de allikevel ikke fra å kjøpe det pga objektiver og det fakta at det er ikke gratis å bytte system.

 

Hadde det ikke stått Canon på EOS-M, hadde det systemet vært historie lenge før Samsung kastet inn håndkleet.

Lenke til kommentar

Beviser vel bare at så lenge saueflokken gjenkjenner ett navn, så springer de ræva av seg.

Jepp,  saueflokken er den desiderte største gjengen som i fellesskap har funnet ut at det er ingen fornuftige grunner til å hoppe over gjerdet siden man blir like mett på den siden av gjerdet man allerede er på og gresset er faktisk grønnere her.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...