Gå til innhold

– Samsung Galaxy S8 kommer kun med kurvede skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men i og med at Galaxy S7 "Flat" kun kom i mindre modell. Altså med 5,1-tommer kontra 5,5-tommer på S7 Edge så må vel Samsung nesten ta høyde for at det er en ganske så reell variabel i regnestykket, eller?

 

Det har jo utvilsomt blitt mer og mer populært med store skjermer, og når S7 Edge leverte større skjerm, samt så bedre ut på papiret med større batteri, noe som er ekstremt attraktivt for de fleste så kan jo det ha vel så mye skyld i de bedre salgstallene som kantskjermene i seg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe imot denne trenden, og hadde egentlig håpet at iPhone 7 Plus skulle få noe tilsvarende. Per dags dato, er S7 Edge den eneste telefonen jeg kjenner til, som har 5,5-tommer skjerm og ligger godt i hånden. iPhone er en versting blant toppmodellene, når en snakker screen-to-body forhold. Det er egentlig litt synd, for nylanseringen kunne hatt bruk for et design som skiller seg litt mer ut fra tidligere utgaver.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg er litt todelt. Enig i det du sier, Agentspoon, men samtidig så føler jeg litt av poenget med større skjerm forsvinner på en modell som Galaxy S7 Edge da endel av skjermen faller bort i kurven og det som vises i selve kurven er av liten verdi for meg som bruker. Ser jeg på en film eller TV-serie (gjør sjeldent det på telefonen, men uansett) så vil det kun være det som vises innenfor kantene som er av verdi da det som vises i selve kantene blir forvrengt og gir meg egentlig ingen nytteverdi.

 

Det samme gjelder jo egentlig på nettsider og det meste jeg foretar meg på telefonen. Det som havner der har liksom ingen verdi. For meg så føler jeg at jeg har større skjerm når jeg har en 5,5-tommer flat skjerm, kontra en 5,5-tommer skjerm med kanter på sidene.

 

Også er det jo et par praktiske ting da, sånn som at det hvertfall på Galaxy S6 Edge og S7 Edge er fryktelig lett å komme nær skjermen om du ikke bruker deksel på telefonen. Så jeg ofte nær elementer på skjermen uten å ønske det da det er fryktelig lite å ta tak i på sidene av telefonen ute å berøre skjermen som da er endel av kanten på telefonen. Skjermen vil jo også være mer utsatt for fallskader når du plutselig har mindre å ta av på kantene før du er i direkte berørelse av skjermen.

 

 

 

Når det er sagt så har jo Apple utvilsomt mye å gå på. Der har man mye ramme som kan bli kuttet ned på for å få skjermen til å gå mer kant-til-kant uten at man trenger å føye til med buede skjermkanter som på Edge-modellene til Samsung.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg har ikkje lyst på telefon med Edge, så ein evt. S8 med det står eg over. Selger Edge så godt at det evt. kan forsvarast? No er dette berre rykter, men likevel.

 

Virker som Edge selger mye bedre, men om du tenker på "edge" funksjonene så kan jo dette slåes av. Må si jeg syntes telefoner med edge ligger mye bedre i hånden :)

 

Salgstallene til Edge kan jo ha noe med større display og batteri som nevnt lengre opp her

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Eg har ikkje lyst på telefon med Edge, så ein evt. S8 med det står eg over. Selger Edge så godt at det evt. kan forsvarast? No er dette berre rykter, men likevel.

Virker som Edge selger mye bedre, men om du tenker på "edge" funksjonene så kan jo dette slåes av. Må si jeg syntes telefoner med edge ligger mye bedre i hånden :)

 

Salgstallene til Edge kan jo ha noe med større display og batteri som nevnt lengre opp her

Edge er flott for all del.. men for meg er også edge bare tull:P Ting ser bedre ut på denne telefon versjonen men er ikke praktisk i det hele tatt. Har prøvd både s6 edge og s7 edge. S7 edge er bedre å holde, men edge skjermen er for lett å komme borti, edge funksjonene er slått av hos alle mine venner med denne telefonen, og 0 av dem bruker noen av edge funskjonene som gir denne telefonen sin "helhet".

 

Flott, men ikke praktisk, er det jeg sitter med etter en uke. Blir ingen "edge" telefon på meg.

Endret av Mikkis2k
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Eg har ikkje lyst på telefon med Edge, så ein evt. S8 med det står eg over. Selger Edge så godt at det evt. kan forsvarast? No er dette berre rykter, men likevel.

Virker som Edge selger mye bedre, men om du tenker på "edge" funksjonene så kan jo dette slåes av. Må si jeg syntes telefoner med edge ligger mye bedre i hånden :)

 

Salgstallene til Edge kan jo ha noe med større display og batteri som nevnt lengre opp her

 

Det går litt på pris, at eg ikkje vil betale for noko som ikkje blir brukt, samt at skjermen får ei større flate å knuse på.

Lenke til kommentar

Jeg har virkelig ikke lyst til å bytte til et annet merke, men etter å ha lagt mange tusenlapper hos Samsung oppigjennom så er det kanskje dette som skulle til. Bare fordi de velger designgmimmick over å ha et bilde med korrekte proporsjoner. Er det så mye å be om ikke å ha forvrengt bilde?

Endret av Ziff
Lenke til kommentar

Jeg er litt todelt. Enig i det du sier, Agentspoon, men samtidig så føler jeg litt av poenget med større skjerm forsvinner på en modell som Galaxy S7 Edge da endel av skjermen faller bort i kurven og det som vises i selve kurven er av liten verdi for meg som bruker. Ser jeg på en film eller TV-serie (gjør sjeldent det på telefonen, men uansett) så vil det kun være det som vises innenfor kantene som er av verdi da det som vises i selve kantene blir forvrengt og gir meg egentlig ingen nytteverdi.

 

Det samme gjelder jo egentlig på nettsider og det meste jeg foretar meg på telefonen. Det som havner der har liksom ingen verdi. For meg så føler jeg at jeg har større skjerm når jeg har en 5,5-tommer flat skjerm, kontra en 5,5-tommer skjerm med kanter på sidene.

 

Også er det jo et par praktiske ting da, sånn som at det hvertfall på Galaxy S6 Edge og S7 Edge er fryktelig lett å komme nær skjermen om du ikke bruker deksel på telefonen. Så jeg ofte nær elementer på skjermen uten å ønske det da det er fryktelig lite å ta tak i på sidene av telefonen ute å berøre skjermen som da er endel av kanten på telefonen. Skjermen vil jo også være mer utsatt for fallskader når du plutselig har mindre å ta av på kantene før du er i direkte berørelse av skjermen.

 

 

 

Når det er sagt så har jo Apple utvilsomt mye å gå på. Der har man mye ramme som kan bli kuttet ned på for å få skjermen til å gå mer kant-til-kant uten at man trenger å føye til med buede skjermkanter som på Edge-modellene til Samsung.

 

Dette er jeg igjen litt uenig i. Har S7 Edge selv, og når jeg ser rett på skjermen, så ser jeg hele skjermen. Det er fortsatt en svart kant på Edge (som en ser utenpå kurven når en kikker rett på), og den oppleves omtrent like tjukk som rammene på andre sine toppmodeller (utenom iPhone, de er langt tjukkere). Men tar en fram målebåndet, så er ikke denne svarte streken noe særlig bidragsytende i bredden, for å si det slik. Det er en optisk illusjon, på et vis. Jeg føler ikke jeg mister deler av skjermen på grunn av at den er buet. :)
  • Liker 3
Lenke til kommentar

1440p, spesielt med PenTile er jo helt fint, og langt ifra overdrevent. 2160p derimot føler jeg kan blitt litt for mye i forhold til hva det er verdt. Vanligvis for høy oppløsning, men det er grenser, og etterhvert som du går høyere opp så blir ekstrafordelen av høyere oppløsning mindre.

Men i og med at Galaxy S7 "Flat" kun kom i mindre modell. Altså med 5,1-tommer kontra 5,5-tommer på S7 Edge så må vel Samsung nesten ta høyde for at det er en ganske så reell variabel i regnestykket, eller?

 

Det har jo utvilsomt blitt mer og mer populært med store skjermer, og når S7 Edge leverte større skjerm, samt så bedre ut på papiret med større batteri, noe som er ekstremt attraktivt for de fleste så kan jo det ha vel så mye skyld i de bedre salgstallene som kantskjermene i seg selv.

Føler det er et kompromiss. Hvis de skal lage Galaxy S8, S8 Edge, S8 Flat Plus, S8 Edge Plus, Note 8 Flat, Note Edge så blir det 6 modeller. I dag har de 4 modeller. Med dette kommer de ned i 3 modeller. De har jo og streamlinet og kuttet antall modeller i low og mid end også. De gir dem og like navn, slik at det ikke virker som mange modeller for forbrukere. Når et selskap har 20 modeller så blir det overveldende, og de har vel (endelig, dvs. fra i fjor) funnet ut at det å ha såååå mange modeller gjerne ikke er det beste, og at de bør gjøre det litt enklere for forbrukere å få oversikt. Edge har jo bare blitt mer og mer solgt over lengre tid nå, helt fra Note Edge. Så jeg tror de har mye salgsdata som sier at Edge selger en del bedre. Jeg tror det er derfor den store versjonen er kun Edge, og ikke bare flat, og Note er kun Edge og ikke flat. Nettopp fordi de tror at det vil selge mest.

Lenke til kommentar

Men i og med at Galaxy S7 "Flat" kun kom i mindre modell. Altså med 5,1-tommer kontra 5,5-tommer på S7 Edge så må vel Samsung nesten ta høyde for at det er en ganske så reell variabel i regnestykket, eller?

 

Det har jo utvilsomt blitt mer og mer populært med store skjermer, og når S7 Edge leverte større skjerm, samt så bedre ut på papiret med større batteri, noe som er ekstremt attraktivt for de fleste så kan jo det ha vel så mye skyld i de bedre salgstallene som kantskjermene i seg selv.

 

Batterikapasiteten var avgjørende da jeg skulle velge mellom flat-modellen og edge-modellen. Personlig ville jeg ha flat versjonen denne gangen, men batterikapasiteten gjorde at valget falt på edge, igjen.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest nyheter om iphone de siste 4 dagene, å lest alt det hatet som kommer fra samsung/android leiren, er jeg mildt sakt overasket og ikke minst en smule stolt over Apple fans'a.

 

Her har spesielt samsung leiren kommet med kritikk å kvalme om omtrent ALT iphone 7 kom med, det virket som de nærmest var i harnisk over at jack utgangen var fjærnet, noe som i utgangspungtet ikke affekterte dem i heletatt. Jeg har ledd godt i flere dager nå ?

 

Her kommer det en helt vanlig artikkel om et rykte, noe som ikke trenger å bety noe som helst, men hadde dette vært en Iphone nyhet/rykte. Da hadde samsung leiren meldt seg på, hvor lattelig dette selskapet er, og hvor lite de bryr seg om vær enkelt, å tenker bare på bølgen osv osv, skjønner tegninga??

Lenke til kommentar

Jeg er litt todelt. Enig i det du sier, Agentspoon, men samtidig så føler jeg litt av poenget med større skjerm forsvinner på en modell som Galaxy S7 Edge da endel av skjermen faller bort i kurven og det som vises i selve kurven er av liten verdi for meg som bruker. Ser jeg på en film eller TV-serie (gjør sjeldent det på telefonen, men uansett) så vil det kun være det som vises innenfor kantene som er av verdi da det som vises i selve kantene blir forvrengt og gir meg egentlig ingen nytteverdi.

 

Det samme gjelder jo egentlig på nettsider og det meste jeg foretar meg på telefonen. Det som havner der har liksom ingen verdi. For meg så føler jeg at jeg har større skjerm når jeg har en 5,5-tommer flat skjerm, kontra en 5,5-tommer skjerm med kanter på sidene.

 

Også er det jo et par praktiske ting da, sånn som at det hvertfall på Galaxy S6 Edge og S7 Edge er fryktelig lett å komme nær skjermen om du ikke bruker deksel på telefonen. Så jeg ofte nær elementer på skjermen uten å ønske det da det er fryktelig lite å ta tak i på sidene av telefonen ute å berøre skjermen som da er endel av kanten på telefonen. Skjermen vil jo også være mer utsatt for fallskader når du plutselig har mindre å ta av på kantene før du er i direkte berørelse av skjermen.

 

 

 

Når det er sagt så har jo Apple utvilsomt mye å gå på. Der har man mye ramme som kan bli kuttet ned på for å få skjermen til å gå mer kant-til-kant uten at man trenger å føye til med buede skjermkanter som på Edge-modellene til Samsung.

 

Jeg vil anta at de løser problemet med kantene ved hjelp av "palm rejection" på lik linje med slik de har løst dette i Note 7 i dag.

 

Når det gjelder om de .4 tommene av buet kant er av verdi eller ikke så er jeg ikke enig. Selv om jeg ikke direkte bruker kantene så gir deg meg en større "immersion" følelse, da det gir et lignende inntrykk som "ambient light" for TVer etter min mening. Det gir en følelse av at innholdet "finnes utenfor skjermen" og på den måten oppleves som mer levende.

Lenke til kommentar

 

Jeg er litt todelt. Enig i det du sier, Agentspoon, men samtidig så føler jeg litt av poenget med større skjerm forsvinner på en modell som Galaxy S7 Edge da endel av skjermen faller bort i kurven og det som vises i selve kurven er av liten verdi for meg som bruker. Ser jeg på en film eller TV-serie (gjør sjeldent det på telefonen, men uansett) så vil det kun være det som vises innenfor kantene som er av verdi da det som vises i selve kantene blir forvrengt og gir meg egentlig ingen nytteverdi.

 

Det samme gjelder jo egentlig på nettsider og det meste jeg foretar meg på telefonen. Det som havner der har liksom ingen verdi. For meg så føler jeg at jeg har større skjerm når jeg har en 5,5-tommer flat skjerm, kontra en 5,5-tommer skjerm med kanter på sidene.

 

Også er det jo et par praktiske ting da, sånn som at det hvertfall på Galaxy S6 Edge og S7 Edge er fryktelig lett å komme nær skjermen om du ikke bruker deksel på telefonen. Så jeg ofte nær elementer på skjermen uten å ønske det da det er fryktelig lite å ta tak i på sidene av telefonen ute å berøre skjermen som da er endel av kanten på telefonen. Skjermen vil jo også være mer utsatt for fallskader når du plutselig har mindre å ta av på kantene før du er i direkte berørelse av skjermen.

 

 

 

Når det er sagt så har jo Apple utvilsomt mye å gå på. Der har man mye ramme som kan bli kuttet ned på for å få skjermen til å gå mer kant-til-kant uten at man trenger å føye til med buede skjermkanter som på Edge-modellene til Samsung.

Jeg vil anta at de løser problemet med kantene ved hjelp av "palm rejection" på lik linje med slik de har løst dette i Note 7 i dag.

 

Når det gjelder om de .4 tommene av buet kant er av verdi eller ikke så er jeg ikke enig. Selv om jeg ikke direkte bruker kantene så gir deg meg en større "immersion" følelse, da det gir et lignende inntrykk som "ambient light" for TVer etter min mening. Det gir en følelse av at innholdet "finnes utenfor skjermen" og på den måten oppleves som mer levende.

 

 

 

Kan si meg enig i mye av det du sier her. Er selv en liten fan av "ambilight" på TV-er, men syntes ikke det har så fryktelig mye for seg på en mobiltelefon. Det har jo mye å gjøre med at jeg ser fryktelig lite film og TV-serier på telefonen.

 

Det jeg ikke er helt enig i er påstander og uttalelser om at Samsung med sine Edgemodeller klarer å tilby større skjermer, i et format av en mindre telefon. Ta S7 Edge som er 5,5-tommer, så er det jo mange som mener at du får en 5,5-tommer stor skjerm i formatet til en telefon som med flat skjerm normalt ville gitt deg 5-5,1-tommer.

 

Selv om dette rent teoretisk stemmer, så syntes jeg ikke det er helt riktig i praksis. For ja, skjermen er jo per definisjon 5,5-tommer, men jeg føler ikke at jeg sitter igjen med nyttearealet som en 5,5-tommer normalt ville gitt meg om den var flat.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...