Gå til innhold

Verken Fallout 4 eller Skyrim Special Edition får mod-støtte på PlayStation 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det så overraskende ??

Bethesda har et større samarbeid med Microsoft en Sony,

Jeg er heller skuffet over Bethesda sine elendige PlayStation ports.

Det er jo helt klart og tydelig hva som skjer her, mye penger fra Microsoft har gjort at Bethesda ignorerer Sony, som igjen skaper dårlige forhold og pålitelighet mellom dem gjemmon, årene, ikke for og snakke om Murica vs Asia.

Nei, Todd Howard, dette er deres egen feil, hver gang noe går galt så skylder dere på Sony,

først var det at Ps3 ikke var god nok for og lage spill på, nå er det at Ps4 ikke samarbeider nok ??

Xbox har noe av det verste holdningene når det gjelder og dele med andre konsoller, så dette tror jeg ikke på i det hele tatt.

FF 14 (Square Enix) har hatt over 20 møter med Microsoft om og få lov til at Ps4 serverne kan deles med Xbox serverne (noe som må til for at det skal funke) det har Xbox vært helt imot, selv om de har servere som deler PlayStation og Microsoft Pc.

Sorry for lang post, men dette er bare arroganse og lang tidig hets mellom 2 store firma.

er ikke noe konsoll fanboy, men Bethesda har laget dritt produkter på Playstation, så dette er er deres eget feil og latskap.

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var det så overraskende ??

 

Bethesda har et større samarbeid med Microsoft en Sony,

 

Jeg er heller skuffet over Bethesda sine elendige PlayStation ports.

 

Det er jo helt klart og tydelig hva som skjer her, mye penger fra Microsoft har gjort at Bethesda ignorerer Sony, som igjen skaper dårlige forhold og pålitelighet mellom dem gjemmon, årene, ikke for og snakke om Murica vs Asia.

 

Nei, Todd Howard, dette er deres egen feil, hver gang noe går galt så skylder dere på Sony,

først var det at Ps3 ikke var god nok for og lage spill på, nå er det at Ps4 ikke samarbeider nok ??

 

Xbox har noe av det verste holdningene når det gjelder og dele med andre konsoller, så dette tror jeg ikke på i det hele tatt.

 

FF 14 (Square Enix) har hatt over 20 møter med Microsoft om og få lov til at Ps4 serverne kan deles med Xbox serverne (noe som må til for at det skal funke) det har Xbox vært helt imot, selv om de har servere som deler PlayStation og Microsoft Pc.

 

Sorry for lang post, men dette er bare arroganse og lang tidig hets mellom 2 store firma.

 

er ikke noe konsoll fanboy, men Bethesda har laget dritt produkter på Playstation, så dette er er deres eget feil og latskap.

 

Tror ikke det, MS spilte hardball mot mot utviklere som ga ut DLC på 360 tiden siden 360 var markedsleder. Kort sagt får vi ikke tids eksklusivitet får du ikke lansere DLC på 360.

 

Nå er situasjon snudd på hode og PS4 er markedsleder, Regner med at Fallout 4 har solgt langt bedre på PS4. Siden Skyrim på PS3 var problematisk er det også trolig at det er enda flere av dem som ville kjøpe remastered versjonen.

Så for Skyrim remastered vil Betesta tape stort på dette, inkludert tapt goodwill også for Fallout 4 og fremtidige spill, hvor mange milliarder tror du MS måtte ut med?

For en remaster? merk at Fallout 4 ikke kommer til å selge mye mer uansett.

 

Tror heller at MS har vært på defensiven her siden de er underdog og gått over lik og interne prosedyrer for å få inn mod.

Feil filformat, vi lager en konvertering funksjon som kjører som kjøres på import. Ignorer sikkerhet inntil senere. Maksimum fil størrelse, endre setting til 1 TB og kjør en patch på dette.

 

Jobber med utvikling og vet hva som er viktige kunder du bøyer deg over for og hvem som ikke er det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sikkert like greit. Mods på konsoller ser ut til å være ein hemma opplevelse i forhold til kva man kan oppleve på PC. At det koker ned til kva Sony må svelge av kameler bestemt av Bethesda seie jo sitt. Er ikkje Sony fornøgd med oppsettet Bethesda legger til grunn så får Bethesda forandre grunnlaget sitt eller la være. Vil heller at Sony styrer PS4-skuta enn nokon andre. Sjølv hadde eg stilt enda hardere krav til spillutviklere og kva di leverer.

Lenke til kommentar

 

 

zip

zip

For noe vås,

du svarte ikke på halvparten av problemene jeg tok fram engang.

Nå skal det jo sies at mesteparten av det du sier også bare er vås da.

 

Er jo ingen hemmelighet at PS3 var en vanskelig konsoll å utvikle på. Er heller ingen hemmelighet at det er Sony sine proprietære lydfiler som gjør mods vanskelig på PS4, kombinert med lite dedikert lagringsplass for mods. Sony er ikke villige til å endre på dette.

 

2016 har vært et forferdelig år for Sony. No Man's Sky er en fiasko. PSN er mer ustabilt enn noensinne. Prisene på PS+ er gått opp. PS4 Pro ser så langt dårlig ut. Og nå denne fadesen med Bethesda.

 

Ydmykheten fra forrige generasjon varte tydeligvis bare så lenge for Sony. Etter å ha mer eller mindre gjort alt rett i flere år, er de på vei tilbake til arrogansen vi så i starten av PS3-tiden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Vil man ha mods, så spiller man på PC.

PC blir for komplisert for 60 åringer :) liker det enkelt.
Da er kanskje mods ikke det som er mest aktuelt uansett..

Jo, jeg er faktisk litt nyskjerrig på akkurat det og kunne tenkt meg å sett litt nærmere på det, men pc interesserer meg ikke, jeg er en eldre mann, så da er xbox alternativet :)

 

Jeg har forøvrig xbox one S og kommer til å kjøpe Scorpio, så skal nok få testet mods både på fallout 4 og nye skyrim :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Vil man ha mods, så spiller man på PC.

PC blir for komplisert for 60 åringer :) liker det enkelt.
Da er kanskje mods ikke det som er mest aktuelt uansett..

Jo, jeg er faktisk litt nyskjerrig på akkurat det og kunne tenkt meg å sett litt nærmere på det, men pc interesserer meg ikke, jeg er en eldre mann, så da er xbox alternativet :)

 

Jeg har forøvrig xbox one S og kommer til å kjøpe Scorpio, så skal nok få testet mods både på fallout 4 og nye skyrim :)

 

 

Mange av oss her inne er "eldre" menn og alle eldre menn jeg kjenner spiller på PC og ikke konsoll :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Vil man ha mods, så spiller man på PC.

 

PC blir for komplisert for 60 åringer :) liker det enkelt.
Da er kanskje mods ikke det som er mest aktuelt uansett..

Jo, jeg er faktisk litt nyskjerrig på akkurat det og kunne tenkt meg å sett litt nærmere på det, men pc interesserer meg ikke, jeg er en eldre mann, så da er xbox alternativet :)

Jeg har forøvrig xbox one S og kommer til å kjøpe Scorpio, så skal nok få testet mods både på fallout 4 og nye skyrim :)

 

Mange av oss her inne er "eldre" menn og alle eldre menn jeg kjenner spiller på PC og ikke konsoll :)

Du har sikkert rett i det, men det har vel noe med interesse å gjøre. Jeg er meget teknisk interresert, har ingeniør utdannelse, bygger roboter som hobby der jeg lager mine egne kretskort og programmerer robotene, men er ikke kommet så langt som til smartmobil engang. Mobiltelefoner interreserer meg ikke, og det gjør heller ikke PC i spill sammenheng. Jeg er nok bare en rar gammel særing på mange måter :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bynte med å spille mods til Max Payne 1 og 2. Håpet framover da at mods til alle spill på pc skulle være like enkle å ha med å gjøre. Finne en modfil på internett, lime den inn i install mappa, starta opp spillet så velge fra en dropdown liste hvordan mod du ville spille. Det var bra enkelt.

 

GTA5 modding syns jeg er knotete, lime inn en haug med mapper, passe på at de havner på riktig plass, så kopierer inn filer inn i eksisterende arkivfiler og enda huske å ta backup av alt man skriver over.

 

Hadde likt om flere spill, også til pc fikk slik moddingmulighet som Fallout 4 har til konsoll hvor du kan velge du hvordan mods du vil bruke fra en liste så bare krysse av å ha dem av og på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...