Gå til innhold

SNIKTITT: Lekker ny farge og optisk zoom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Istedet for å gjøre 64gb den "billigste" versjonen til nesten 9000kr, så har de fjernet 64gb helt og gjort 32gb versjonen den samme prisen som 64gb tidligere. Helt utrolig...

 

Jepp, skal vel selge folk opp på 128gb nå, men tror ikke det blir like effektivt som når det laveste er 16gb.

Jeg klarer meg fint med 32gb selv om jeg har plass til minnekort. Forrige telefon, som jeg hadde 16gb på, ble lett ganske full.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som kan gi meg ett rasjonelt argument for hvorfor i guds navn de fjerner 3,5mm porten? Jeg ser kun en fordel i forhold til 6s oppsettet; tynnere telefon.

 

Nei, lyden blir ikke automatisk bedre av at den sendes digitalt ut av telefonen, det avhenger helt og holdent på DAC i eventuelle propper/klokker du skal bruke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nei, de Airpodsene så virkelig ikke mye lekre ut. Dyre, og skal vi dømme ut fra formen blir de både lette å miste og enkle å stjele. Artig. Og hvordan virker dette i flymodus?

 

Ellers er det jo interessant at Apple forventer at en overgang eller en Lightning-basert hodetelefon skal være ok i en telefon som i utgangspunktet er skrekkelig treg å lade.

 

Epleland altså. Flinke til å finne på nye måter å lure penger ut av folk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Istedet for å gjøre 64gb den "billigste" versjonen til nesten 9000kr, så har de fjernet 64gb helt og gjort 32gb versjonen den samme prisen som 64gb tidligere. Helt utrolig...

 

Her tar du feil.

 

iPhone 7 32GB koster det samme som iPhone 6S 16GB gjorde ved lansering. Og iPhone 7 128GB koster det samme som iPhone 6S 64GB gjorde ved lansering. Så de har doblet lagringskapasiteten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, de Airpodsene så virkelig ikke mye lekre ut. Dyre, og skal vi dømme ut fra formen blir de både lette å miste og enkle å stjele. Artig. Og hvordan virker dette i flymodus?

 

Ellers er det jo interessant at Apple forventer at en overgang eller en Lightning-basert hodetelefon skal være ok i en telefon som i utgangspunktet er skrekkelig treg å lade.

 

Epleland altså. Flinke til å finne på nye måter å lure penger ut av folk.

 

Det de glemmer er at mange heller ikke vil ha trådløs stråling så nærme hodet hele tiden. Hvor ufarlig det enn måtte være. En overgang var et alternativ på 90-tallet, ikke i 2016.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjelpe meg for et sutrekor :)

Tror dere at jackpluggen vil overleve 100 år til?

 

Noen må tørre å ta steget, og Apple gjør det nettopp fordi de kan, og fordi de andre vil følge på når de ser at jackpluggen blir et hinder for hvis de skal lage produktene sine tynnere.

 

Vi har jo sett dette før.... hvor lenge drev PC-produsentene med 3.5" diskettstasjoner når Apple hadde fjernet dem for lenge siden? Hva med CD/DVD-rom? Hva med at alle PCer absolutt måtte ha VGA-kontakter som forhindret dem å bli mindre klumpete osv?

Ja det er klart at alt dette krevde at man måtte kjøpe overganger, men til slutt ble det likevel en standard som vi nå ser i dag med smalere connectorer som f.eks at VGA ble til MiniVGA, Mini Displayport, HDMI og til slutt Thunderbolt. Alt dette er med på å kunne gjøre maskinene tynnere og lettere.

 

Det er jo ikke dermed sagt at lightning kommer til å bli en industristandard, det tviler jeg veldig sterkt på, men Apple gjør det fordi de er de eneste som kan gjøre det.

De andre kan ikke gjøre det hver for seg, de er avhengig av å gjøre det SAMMEN.

 

Apple har gjort mye teit i fortiden, og kommer nok til å gjøre det i fremtiden også, men de skal ha en ting, de har guts til å prøve. Det må dere i det minste være med på :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Er det noen som kan gi meg ett rasjonelt argument for hvorfor i guds navn de fjerner 3,5mm porten? Jeg ser kun en fordel i forhold til 6s oppsettet; tynnere telefon.

 

Nei, lyden blir ikke automatisk bedre av at den sendes digitalt ut av telefonen, det avhenger helt og holdent på DAC i eventuelle propper/klokker du skal bruke.

 

For å sende Lyd gjennom 3.5mm må den gjøres om til Mono lyd og det krever mer strøm og gir mindre kvalitet enn det som kan teoretisk være mulig i digital lyd. Men vi har jo blåtann? den er ikke like god.

uansett er Apple en av de få leverandørene på telefonmarkedet som har mulig å få bort den gamle 3.5mm teknologien, de satte standaren for smarttelefon i 2007, nu prøver de igjen. om dette er et bra eller dårlig valg vil vi mest sannsynelig se på andre telefon merker fremover eller på neste versjon av iPhone.

Lenke til kommentar

Skulle kanskje spesifisert at jeg snakket om 7 plus, og 6s plus, siden vi tross alt snakker om en mobil som starter på 9000kr med bare 32gb minne... Så, nei, tar ikke feil. Uansett så blir prisene bare sykere og sykere, uansett model, men det gjør da vell ingen forskjell når det selges som hakka møkk uansett.

Lenke til kommentar

Er det noen som kan gi meg ett rasjonelt argument for hvorfor i guds navn de fjerner 3,5mm porten? Jeg ser kun en fordel i forhold til 6s oppsettet; tynnere telefon.

 

Nei, lyden blir ikke automatisk bedre av at den sendes digitalt ut av telefonen, det avhenger helt og holdent på DAC i eventuelle propper/klokker du skal bruke.

 

Jeg ser ingen fordeler med å gjøre en sykelig tynn telefon tynnere.

 

Gå heller andre veien og få inn litt bedre batteri. Ellers fint å høre at Apple fortsatt leverer på lyden i høyttalerene, til tross for at telefonen er vannavisende. Dette er ett savn for meg som nå bruker S7 Edge, her snakker vi begredelig og spinkel lyd i forhold.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som kan gi meg ett rasjonelt argument for hvorfor i guds navn de fjerner 3,5mm porten? Jeg ser kun en fordel i forhold til 6s oppsettet; tynnere telefon.

 

Nei, lyden blir ikke automatisk bedre av at den sendes digitalt ut av telefonen, det avhenger helt og holdent på DAC i eventuelle propper/klokker du skal bruke.

 

Ja, det bruker opp verdifull plass inni telefonen som nå blir brukt til andre ting.

Lighningpluggen fungerer da utmerket  til å plugge i øretelefoner i. 

 

Ellerså er det jo bare til å gå over til trådlause. Det finnes masse å velge i. 

Ser ikkje problemet ein gang. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...