Gå til innhold

SNIKTITT: Vi fikk et nært besøk med de heftige dronene fra Parrot


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er lovverket med tanke på å fly så fort? Jeg tenker at en drone kan gjøre mye skade om det treffer noe levende i 80 km/t. Kan hvem som helst fly disse, og hvor som helst?

 

Den relevante forskriften er vel https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2015-11-30-1404/, og den legger ingen føringer på fart på modellfly etter det jeg kan se. Hvem som helst kan fly privat, men man skal alltid ha visuell kontakt med fartøyet, og det er grenser på både hvor høyt og hvor nærme mennesker/bygninger/dyr/kjøretøy man kan fly

Lenke til kommentar

Interessant! Endelig en drone som i det minste har litt sjans å holde følge med en bil. Hvis Disco kan kjøre autonomt etter et objekt så kan det begynne å lukte fugl her. Eller, det spørs hvor mye raskere de har fått den til å gå, selv om den tar shortcuts i lufta så tror jeg den vil slite med å holde følge på ACR, de fleste bilene i klubben gjør rundt 200 km/t på slutten av langstrekka.

 

Men bra at det endelig skjer noe med hastigheten, sakte-filming begynner å bli ut. En drone som kan holde følge med objekter i høy hastighet, mye tettere enn et helikopter vil kunne kan gi noen spennende nye muligheter.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...