Gå til innhold

SNIKTITT: Disse tre Sony-dingsene koster deg 70 000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi fikk også noen minutter med lytting, og en ting er helt klar, dette låter helt utrolig. Aldri før har vi hørt en så rå dypbass i et hodesett, en åpenhet ut av en annen verden, og en detaljrikhet det er vanskelig å beskrive med ord. Her er det nesten så du kan høre lyden av tøyet som beveger seg på personen som spiller strykeinstrumentet.

 

MAO ren synsing uten noe som helst objektiv form for måling eller sammenligning. Hi-Fi omtaler, som vanlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Her var det brukt mye minijack.

Enkelte her på forumet påstår at minijack gir dårligere lyd, og de bør kanskje prøve å opplyse Sony om dette...

 

Jeg må prøve å få tak i noen Hi-Res lydfiler som jeg kan teste med min Z3 og HD595, den skal støtte dette.

 

Ja mange her er flinkere og vet bedre enn Sony's ingeniører hehehe.

Lenke til kommentar

 

produkter for audioter = mennesker uten høyere vitenskapelig utdannelse som kjøper scam produkter innen audio.

Tror ikke utdannelse har noe særlig med saken å gjøre. Jeg har vært utfor slike audioter som var professorer på NTNU blant annet.

 

njaaaa, vet ikke om jeg tror deg. Alle miljø jeg opererer i blant annet på ntnu og andre teknologimiljø ler ofte rundt lunchbordet om tema som kabler til tusenvis av kroner pr meter og "rør-lyd" og alt mulig slik audioti... så disse professorene må gjemme seg godt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her var det brukt mye minijack.

Enkelte her på forumet påstår at minijack gir dårligere lyd, og de bør kanskje prøve å opplyse Sony om dette...

 

Jeg må prøve å få tak i noen Hi-Res lydfiler som jeg kan teste med min Z3 og HD595, den skal støtte dette.

 

La LightningMeningheten spre det evangeliske budskap...

Lenke til kommentar

Jeg jobber i bransjen, selv blant fagfolk så er det folk som mener dyre kabler har noe for seg, til tross for at all forskning viser at det ikke er tilfellet.

 

AtW

 

Noen politifolk i visse (ofte 3-verdens) land har noen ganger henvendt seg til spåkoner og klarsynte for hjelp til å løse vanskelige saker. Akkurat som de fant på noe meget idiotisk så har også disse "fag"folkene du snakker om her funnet på noe tilbakestående i tilsvarende grad.

At de *finnes* er ikke noe annet enn å konstatere at mennesker kan og vil finne på ren idioti uansett utdannelse eller stilling.

 

Hele Hi-Fi verden er 100% avhengig av synsing og placebo-effekt. "innspilling" av kabler og utstyr, helst forbi returdatoen, salg av komponenter som er aldri bevist til å yte bedre enn tilsvarende billige komponenter etc.

Lenke til kommentar

Det er det Hi-Fi dreier seg om. Synsing og lytteinntrykk.

Fine målinger og imponerende tekniske data kan du få i hvilket som helst musikkutstyr.

 

Så kanskje vi skal droppe tester av grafikkort siden de også tross alt dreier seg om det inntrykket som gir mest informasjon - synet.

Såpass langt har denne type testing kommet at ikke ett eneste skjerm slipper unna å bli målt på RGB-skala, mens du mener at man bør helst "føle" og "høre" lyd.

 

Tingen er at hvis man hadde brukt kalibrerte mikrofoner og passende dataprogram til å analysere lydkurven inn vs lydkurven ut som standard metode for å bedømme den faktiske lydkvaliteten så hadde hele Hi-Fi fantasiverden raknet på en dag, og det vet du.

Kabler o.l. trenger jeg ikke nevne engang, dette og andre lignende ting er så uvitenskapelige og så omspunnet av total løgn at det er helt meningsløst å nevne. Eller kanskje ikke meningsløst i det hele tatt siden det er snakk om å gå etter Hi-Fi religionen av svindel og selvbedrag.

Lenke til kommentar

 

Jeg jobber i bransjen, selv blant fagfolk så er det folk som mener dyre kabler har noe for seg, til tross for at all forskning viser at det ikke er tilfellet.

 

AtW

 

Noen politifolk i visse (ofte 3-verdens) land har noen ganger henvendt seg til spåkoner og klarsynte for hjelp til å løse vanskelige saker. Akkurat som de fant på noe meget idiotisk så har også disse "fag"folkene du snakker om her funnet på noe tilbakestående i tilsvarende grad.

At de *finnes* er ikke noe annet enn å konstatere at mennesker kan og vil finne på ren idioti uansett utdannelse eller stilling.

 

Hele Hi-Fi verden er 100% avhengig av synsing og placebo-effekt. "innspilling" av kabler og utstyr, helst forbi returdatoen, salg av komponenter som er aldri bevist til å yte bedre enn tilsvarende billige komponenter etc.

Tidligere politiinspektør i Oslo har jo også hevdet at snåsamannen har helbredet sønnen hennes og at politiet burde lytte til klarsynte i større grad.

https://www.nrk.no/norge/rohde-skapte-twitter-storm-1.8028937

 

 

On topic lurer jeg på hva man skal med frekvenser på 120 kHz all den tid vi ikke klarer å høre mer enn ca 18-20 kHz.

Lenke til kommentar

Jeg må jo spørre meg om alle disse menneskene med bombastiske uttalelser som ikke er tilhenger av high end Hi-Fi noen gang har hørt på noe annet enn mp3 hvor 90% av dataene fra en cd er fjernet og mye stereolyden er gjort om til mono etc for å spare plass? Det at man ikke selv bryr seg om forskjellen på god og dårlig lyd vil jo ikke si at det ikke er noen forskjell. Til og med min 4 år gamle sønn hører forskjell på god og dårlig lyd fra iphonen eller fra mine Tandberg forsterkere. Spørsmålet er om han bryr seg. Uansett er det jo j***** trist at folk i dag vokser opp til MP3 spilt av på telefoner med øreplugger.

Synes at det er en fin ting at noen fortsatt verdsetter god lyd, men det er synd at prisen filtrerer ut 90% av potensielle kunder

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg må jo spørre meg om alle disse menneskene med bombastiske uttalelser som ikke er tilhenger av high end Hi-Fi noen gang har hørt på noe annet enn mp3 hvor 90% av dataene fra en cd er fjernet og mye stereolyden er gjort om til mono etc for å spare plass? Det at man ikke selv bryr seg om forskjellen på god og dårlig lyd vil jo ikke si at det ikke er noen forskjell. Til og med min 4 år gamle sønn hører forskjell på god og dårlig lyd fra iphonen eller fra mine Tandberg forsterkere. Spørsmålet er om han bryr seg. Uansett er det jo j***** trist at folk i dag vokser opp til MP3 spilt av på telefoner med øreplugger.

Synes at det er en fin ting at noen fortsatt verdsetter god lyd, men det er synd at prisen filtrerer ut 90% av potensielle kunder

 

Det er stor forskjell på spranget mellom "dårlig og god" lyd og mellom "god og ekstremt bra/dyr" lyd. Det er veld der det ligger, alle kan høre forskjell mellom dårlig og god lyd, men det er alt over god lyd vi opplyste sliter med å forstå/høre.

Lenke til kommentar

 

 

produkter for audioter = mennesker uten høyere vitenskapelig utdannelse som kjøper scam produkter innen audio.

Tror ikke utdannelse har noe særlig med saken å gjøre. Jeg har vært utfor slike audioter som var professorer på NTNU blant annet.

njaaaa, vet ikke om jeg tror deg. Alle miljø jeg opererer i blant annet på ntnu og andre teknologimiljø ler ofte rundt lunchbordet om tema som kabler til tusenvis av kroner pr meter og "rør-lyd" og alt mulig slik audioti... så disse professorene må gjemme seg godt.
Tja uten å gå inn på navn så var f.eks en av dem på energi og miljøteknikk.

Vet ikke hva han syns om kabler med fantasiegenskaper, men han snakket ihvertfall varmt om dyre rørforsterkere og LP plate spillere.

Endret av StormEagle
Lenke til kommentar

 

 

 

produkter for audioter = mennesker uten høyere vitenskapelig utdannelse som kjøper scam produkter innen audio.

Tror ikke utdannelse har noe særlig med saken å gjøre. Jeg har vært utfor slike audioter som var professorer på NTNU blant annet.
njaaaa, vet ikke om jeg tror deg. Alle miljø jeg opererer i blant annet på ntnu og andre teknologimiljø ler ofte rundt lunchbordet om tema som kabler til tusenvis av kroner pr meter og "rør-lyd" og alt mulig slik audioti... så disse professorene må gjemme seg godt.
Tja uten å gå inn på navn så var f.eks en av dem på energi og miljøteknikk.

Vet ikke hva han syns om kabler med fantasiegenskaper, men han snakket ihvertfall varmt om dyre rørforsterkere.

 

Helt lov å like rørforsterkere, enkelte liker gamle biler, dem er ikke bedre enn nye biler på noen måte og nye biler kan gjøre alt en gammel bil kan, men klart det er lov å like dem, og bruke mye penger på dem. Så ingenting galt i å like rørforsterkere, finfine greier det. Gløder og ser stilig ut, uten tvil, og produserer en nostalgisk lyd man kanskje setter pris på. Smak og behag. Enkelte sverger til treski fremdeles, dem liker feelingen, hånverket og utseendet, vel og bra, vel og bra. 

Endret av guest_anon
Lenke til kommentar

Jeg må jo spørre meg om alle disse menneskene med bombastiske uttalelser som ikke er tilhenger av high end Hi-Fi noen gang har hørt på noe annet enn mp3 hvor 90% av dataene fra en cd er fjernet og mye stereolyden er gjort om til mono etc for å spare plass? Det at man ikke selv bryr seg om forskjellen på god og dårlig lyd vil jo ikke si at det ikke er noen forskjell. Til og med min 4 år gamle sønn hører forskjell på god og dårlig lyd fra iphonen eller fra mine Tandberg forsterkere. Spørsmålet er om han bryr seg. Uansett er det jo j***** trist at folk i dag vokser opp til MP3 spilt av på telefoner med øreplugger.

Synes at det er en fin ting at noen fortsatt verdsetter god lyd, men det er synd at prisen filtrerer ut 90% av potensielle kunder

 Samme argumentet som alltid? De som ikke tro på uvitenskaplig high-end har bare aldri hørt godt utstyr? MP3 gjøre forøvrig ikke filer om til mono med normal encoding, man bruker MS-stereo, som i praksis er tapsfritt.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...