Gå til innhold

SNIKTITT: Dette er Sonys nye toppmobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bør denne gå for halv pris av en Samsung eller iPhone?

Troll.

 

Sony Xperia XZ

Størrelse: 14,6 x 7,2 x 0,81 cm

Vekt: 161 gram

Skjerm: 5,2 tommer, 1920 x 1080 piksler, LCD IPS

Maskinvare: Snapdragon 820, 4 kjerner, 2 x Kryo @ 2,15 GHz + 2 x Kryo @ 1,6 GHz, Adreno 530 GPU, 3 GB RAM

Lagringsplass: 32 GB, plass for MicroSD

Operativsystem: Android 6 Marshmallow, oppgraderes til Android 7 Nougat

Teknologi: Fingersensor, Qnovo ladeteknologi, QuickCharge 3.0 (hurtiglader medfølger ikke)

Kamera: 23 MP, stabilisert, hybridfokus med laser og fasedeteksjon, mulighet for manuell kontroll på fokus og lukkertid.

Batteri: 2900 mAh

Pris: Fra 7000 kroner, i salg fra 11. oktober

Prosessor - MediaTek MTK6755 OctCore 2.0GHz Cortex A53 (Helio P10)

OS - Android 6 (M)

SIM - Dual (Micro) - OBS - om du bruker begge SIM plassene kan du ikke bruke TF kort!!!

RAM - 4GB

Lagring - 32GB + SD (Opp til 128GB)

Skjerm - 5.5" LPTS 1920 x 1080 capacative m/Gorilla Glass 3

Kamera - 13MP m/blits (1080P 30Fps), 5MP front kamera

Navigasjon - GPS/GPS-A

Sensorer - Avstand, Lys, Gravitet

Mål - 150.8 x 75 x 8.5mm (tykkeste)

Vekt - 196g

Batteri - 4000mAh Li-Ion

Data - GPRS/EDGE/HSPA+/LTE

Nettverk - 2G GSM: 850/1800/1900MHz, 3G: WCDMA 850/900/1900/2100MHz, 4G Bånd 1, 3, 7, 8, 20

BT - 4.1

HotKnot - Ja

WLAN - 802.11 - a/b/g/n/ac

Fingerprintleser - Ja (bak)

WiDi - Ja (MTK)

Farge - Gråsølv bak, sort front

 

Hadde nok kjøpt mobil på iwill slik det er i dag.

Eneste denne er ikke vanntett hvordan det er med reklamasjonsrettigheter er jeg usikker.

Da uglephone nok har reprasjon i kina.

 

Du må vel være enig sony\samsung og apple tar stiv pris på samme deler som kan produseres billigere?

Kvaliteten kan være forskjellig men det er ikke sikkert.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Bør denne gå for halv pris av en Samsung eller iPhone?

Troll.

 

 

Sony Xperia XZ

Størrelse: 14,6 x 7,2 x 0,81 cm

Vekt: 161 gram

Skjerm: 5,2 tommer, 1920 x 1080 piksler, LCD IPS

Maskinvare: Snapdragon 820, 4 kjerner, 2 x Kryo @ 2,15 GHz + 2 x Kryo @ 1,6 GHz, Adreno 530 GPU, 3 GB RAM

Lagringsplass: 32 GB, plass for MicroSD

Operativsystem: Android 6 Marshmallow, oppgraderes til Android 7 Nougat

Teknologi: Fingersensor, Qnovo ladeteknologi, QuickCharge 3.0 (hurtiglader medfølger ikke)

Kamera: 23 MP, stabilisert, hybridfokus med laser og fasedeteksjon, mulighet for manuell kontroll på fokus og lukkertid.

Batteri: 2900 mAh

Pris: Fra 7000 kroner, i salg fra 11. oktober

Prosessor - MediaTek MTK6755 OctCore 2.0GHz Cortex A53 (Helio P10)

OS - Android 6 (M)

SIM - Dual (Micro) - OBS - om du bruker begge SIM plassene kan du ikke bruke TF kort!!!

RAM - 4GB

Lagring - 32GB + SD (Opp til 128GB)

Skjerm - 5.5" LPTS 1920 x 1080 capacative m/Gorilla Glass 3

Kamera - 13MP m/blits (1080P 30Fps), 5MP front kamera

Navigasjon - GPS/GPS-A

Sensorer - Avstand, Lys, Gravitet

Mål - 150.8 x 75 x 8.5mm (tykkeste)

Vekt - 196g

Batteri - 4000mAh Li-Ion

Data - GPRS/EDGE/HSPA+/LTE

Nettverk - 2G GSM: 850/1800/1900MHz, 3G: WCDMA 850/900/1900/2100MHz, 4G Bånd 1, 3, 7, 8, 20

BT - 4.1

HotKnot - Ja

WLAN - 802.11 - a/b/g/n/ac

Fingerprintleser - Ja (bak)

WiDi - Ja (MTK)

Farge - Gråsølv bak, sort front

 

Hadde nok kjøpt mobil på iwill slik det er i dag.

Eneste denne er ikke vanntett hvordan det er med reklamasjonsrettigheter er jeg usikker.

Da uglephone nok har reprasjon i kina.

 

Du må vel være enig sony\samsung og apple tar stiv pris på samme deler som kan produseres billigere?

Kvaliteten kan være forskjellig men det er ikke sikkert.

PRoblemet md disse billigmobilene er at selv om spes er tilsynelatende bra, er det andre ting som trekker ned. byggekvalitet. kameraet er som regel rimelig dprli til sammenligning og skjermen, er ote veldig dårlig, joda, oppløsning har den, men lysstyrke og fargegjengivelse er til skogen. så kan komponentkvaliteten generel være ganske tvilsom.

 

men noen av telefonene er bra de, så lenge man ikke er kresen på skjerm og kamera.

 

Sony'en her er jo ganske grei på prisen da, MEN, Sony og snapdragon... etter Z3 og Z5 har jeg nok hatt min siste sony selv om jeg ellers like design og byggekvalitet på telefonene. hjelper ikke når de kan brukes som varmeovm og alt henger og lagger.

Lenke til kommentar

"Telefonen har et veldig annerledes designspråk enn det vi har blitt vant til fra Sonys telefoner. Den likner rett og slett ikke på en Sony-telefon. Selv om Sonys design aldri har vært dårlig, har den vært litt anonym, og flere ganger har jeg måttet lade, skru på og sjekke modellnummeret på Xperia-telefoner for å bli helt sikker på akkurat hva jeg har hatt mellom nevene." 

Er dette en spøk? 

Den ser jo nærmest helt lik ut som de forrige! Og har fortsatt et driit kjedelig design - nok en gang med en ubrukelig kant på "1 meter" under skjermen. 

Lenke til kommentar

"Telefonen har et veldig annerledes designspråk enn det vi har blitt vant til fra Sonys telefoner. Den likner rett og slett ikke på en Sony-telefon. Selv om Sonys design aldri har vært dårlig, har den vært litt anonym, og flere ganger har jeg måttet lade, skru på og sjekke modellnummeret på Xperia-telefoner for å bli helt sikker på akkurat hva jeg har hatt mellom nevene." 

 

Er dette en spøk? 

 

Den ser jo nærmest helt lik ut som de forrige! Og har fortsatt et driit kjedelig design - nok en gang med en ubrukelig kant på "1 meter" under skjermen. 

 

På tide å begynne med briller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

"Telefonen har et veldig annerledes designspråk enn det vi har blitt vant til fra Sonys telefoner. Den likner rett og slett ikke på en Sony-telefon. Selv om Sonys design aldri har vært dårlig, har den vært litt anonym, og flere ganger har jeg måttet lade, skru på og sjekke modellnummeret på Xperia-telefoner for å bli helt sikker på akkurat hva jeg har hatt mellom nevene." 

 

Er dette en spøk? 

 

Den ser jo nærmest helt lik ut som de forrige! Og har fortsatt et driit kjedelig design - nok en gang med en ubrukelig kant på "1 meter" under skjermen. 

På tide å begynne med briller?

 

 

Ja dette ligner jo virkelig ikke på Sony telefon, det hadde aldri slått meg. De har virkelig slått på stortromma når det gjelder design endringen, dette slår nesten da Apple gikk fra iphone 6 til iphone 6s.

 

 

Telefonen er jo ikke til å kjenne igjen når man sammenligner med Z5, såå mange store endringer! wow! :

Sony-Xperia-X-vs-Sony-Xperia-Z5-001.jpg

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Ja dette ligner jo virkelig ikke på Sony telefon, det hadde aldri slått meg. De har virkelig slått på stortromma når det gjelder design endringen, dette slår nesten da Apple gikk fra iphone 6 til iphone 6s.

 

 

Telefonen er jo ikke til å kjenne igjen når man sammenligner med Z5, såå mange store endringer! wow! :

Sony-Xperia-X-vs-Sony-Xperia-Z5-001.jpg

 

Haha, flaut overdrevet forsøk på sarkasme. Minner om en Harald Eia-karakter :) Tror for øvrig du må gjøre litt research. Telefonen på bildet du linker til er ikke XA.

Lenke til kommentar

Sonys store ploblem er jo skjermer/glass som er veldig skjørt og nærmest sprekker av seg selv.Og når selve skjermen sprekker nytter det ikke å trykke på den slik som andre.

I tilegg til et elendig kamera som lett tar uskarpe bilder rart sony greier å selge bra kameraer til andre men klarer ikke levere et bra til seg selv.

 

Selv synes jeg sony har mista piffen z 3 marketsførte de som en telefon du kunne dykke under vann med og gjorde det selv med hell og z5 premium hadde 4 k skjerm og et veldig glanset design og 5.5 tommer skjerm.

 

Nå på tross av nytt design at den blir for kjedelig ikke noe nye specs i det hele tatt i tilegg til å gå fra 4k tilbake til kun full hd kun 5.2 tommers skjerm og kun markedføre som sprutsikker blir for kjedelig sorry sony gjesp .z3 var siste telefonen på meg fra dere på en stund...

Lenke til kommentar

 

Ja dette ligner jo virkelig ikke på Sony telefon, det hadde aldri slått meg. De har virkelig slått på stortromma når det gjelder design endringen, dette slår nesten da Apple gikk fra iphone 6 til iphone 6s.

 

 

Telefonen er jo ikke til å kjenne igjen når man sammenligner med Z5, såå mange store endringer! wow! :

Sony-Xperia-X-vs-Sony-Xperia-Z5-001.jpg

Haha, flaut overdrevet forsøk på sarkasme. Minner om en Harald Eia-karakter :) Tror for øvrig du må gjøre litt research. Telefonen på bildet du linker til er ikke XA.

 

 

Denne artikkelen omhandler XZ, ikke XA. Og utifra hva jeg kan se ser det bildet jeg postet helt identisk ut med bilde i denne artikkelen.

Lenke til kommentar

 

Ingenting om USB-C?

Eneste forskjellen mellom denne og X performance er USB, design og kamera. Ellers er alt likt. Hadde vært fint å vite om dere opplevde at telefonen ble fort varm?

Ser du bildene? Der ser du at telefonen har USB-C.

 

Det kunne likevel blitt nevnt i teksten eller under spesifikasjoner. Det ble nevnt i deres sniktitt av X compact. 

 

 

 

Ja dette ligner jo virkelig ikke på Sony telefon, det hadde aldri slått meg. De har virkelig slått på stortromma når det gjelder design endringen, dette slår nesten da Apple gikk fra iphone 6 til iphone 6s.

 

 

Telefonen er jo ikke til å kjenne igjen når man sammenligner med Z5, såå mange store endringer! wow! :

Haha, flaut overdrevet forsøk på sarkasme. Minner om en Harald Eia-karakter :) Tror for øvrig du må gjøre litt research. Telefonen på bildet du linker til er ikke XA.

 

 

Denne artikkelen omhandler XZ, ikke XA. Og utifra hva jeg kan se ser det bildet jeg postet helt identisk ut med bilde i denne artikkelen.

 

Nei, bildet du har lenket er en sammenligning mellom Z5 og Xperia X. 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...