Gå til innhold

Lenovos nye nettbrett-PC har ingen fysiske taster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Maskinen har en Intel Atom X5-prosessor, 4 GB minne, 64 GB lagringsplass og et batteri som skal holde til 15-timers bruk

Hvorfor må alltid produsentene prøve å holde selg nærmest mulig minstetkrav for windows 10?

Ikke lenge siden det var 1 Gigabyte ram og 32 GB lagringsplass.

 

Det holder ikke lengere da plassen blir brukt opp og nettbrettet ubrukelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Maskinen har en Intel Atom X5-prosessor, 4 GB minne, 64 GB lagringsplass og et batteri som skal holde til 15-timers bruk

 

 

 

 

Hvorfor må alltid produsentene prøve å holde selg nærmest mulig minstetkrav for windows 10?

Ikke lenge siden det var 1 Gigabyte ram og 32 GB lagringsplass.

 

Det holder ikke lengere da plassen blir brukt opp og nettbrettet ubrukelig.

 

 

 

- Jeg er enig der...

Jeg synes godt at dem kunne ha puttet på litt ekstra.

 

Jeg husker når Vista kom;

På grunn av dårlig resource management så hadde det OS'et langt høyere krav til HW'en enn tidligere OS.

 

Fra Win7 og fremover så ble dette mer optimalisert, så kravene til HW'en sank betraktelig.

 

Produsentene; Dem burde ha hold fast ved Vista's HW-krav og heller bygget på det istedet for å justere det ned.

Selv om Win10 i bunn og grunn har lavere krav til HW'en så hadde det ikke skadet å gi forbrukerne litt mer "takhøyde", for å si det på den måten.

 

Men som flere nyhetsartikkler her på TEK viser, så har dem fått for seg at Tynnest og Lettest er det beste.

Noe som ikke alle forbrukerne ser seg enig i, me included...

 

Jeg er også en av dem som ikke er helt solgt på den ideen om at tastløs er veien å gå.

Min Nokia N97 mobil-tlf er semi-tastløs.

Og helt ærlig så foretrekker jeg tastene fremfor Touch-displayet når man kan velge.

Selv om Touch-displayet har sine fordeler fra tid til annen.

Lenke til kommentar

 

 

Men lader ikke med USB-C  :thumbdown:

Hvorfor ikke. Jeg lader min mobiltelefon med USB-C.
Vil regne med at det er pga spenning ettersom 5v vil føre til mer spenningsfall og og varme enn for eksempel 15 v

 

USB-C støtter 5, 9, 12, 15 og 20 volt hvis jeg ikke tar feil. Det fins allerede nettbrett og bærbare pc'er som lader med USB-C.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Maskinen har en Intel Atom X5-prosessor, 4 GB minne, 64 GB lagringsplass og et batteri som skal holde til 15-timers bruk

 

 

 

Hvorfor må alltid produsentene prøve å holde selg nærmest mulig minstetkrav for windows 10?

Ikke lenge siden det var 1 Gigabyte ram og 32 GB lagringsplass.

 

Det holder ikke lengere da plassen blir brukt opp og nettbrettet ubrukelig.

 

 

- Jeg er enig der...

Jeg synes godt at dem kunne ha puttet på litt ekstra.

 

Jeg husker når Vista kom;

På grunn av dårlig resource management så hadde det OS'et langt høyere krav til HW'en enn tidligere OS.

 

Fra Win7 og fremover så ble dette mer optimalisert, så kravene til HW'en sank betraktelig.

 

Produsentene; Dem burde ha hold fast ved Vista's HW-krav og heller bygget på det istedet for å justere det ned.

Selv om Win10 i bunn og grunn har lavere krav til HW'en så hadde det ikke skadet å gi forbrukerne litt mer "takhøyde", for å si det på den måten.

 

Men som flere nyhetsartikkler her på TEK viser, så har dem fått for seg at Tynnest og Lettest er det beste.

Noe som ikke alle forbrukerne ser seg enig i, me included...

 

Jeg er også en av dem som ikke er helt solgt på den ideen om at tastløs er veien å gå.

Min Nokia N97 mobil-tlf er semi-tastløs.

Og helt ærlig så foretrekker jeg tastene fremfor Touch-displayet når man kan velge.

Selv om Touch-displayet har sine fordeler fra tid til annen.

Næh. Denne atomen har mer enn nok krefter til å gi brukeren en tilfredstillelse opplevelse i de fleste applikasjoner. Jeg har Surface 3 med W10 og atom, og har merket svært lite problematikk i forbindelse med ytelse.

 

Jeg får den helt sikkert til å knele om jeg vil, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...