Gå til innhold

ANMELDELSE: Earthlock: Festival of Magic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir uansett instabuy for meg når det er klart på Steam, elsker JRPGs og gleder meg stort til dette. Er det noe jeg har lært gjennom mine mange år som gamer så er det at en anmelders mening bare er en anmelders mening og ingen fasit. Skulle jeg fulgt anmelderes råd før hvert kjøp ville jeg bl.a. gått glipp av favorittspillet mitt (The Last Remnant, 6/10 på Metacritic).

Lenke til kommentar

Det svir ..

(10/10 ) review fra meg, man skal respektere norsk innhold mer and andre land, men man skal også være kritisk.

 

Hvorfor skal vi respektere norsk innhold mer? Om noe burde vi være mer kritiske til det. Et spill laget i norge blir ikke bedre bare fordi det er laget i Norge, og norskproduserte spill/filmer kommer aldri til å kunne klare å hevde seg internasjonalt hvis norske anmeldere anmelder dem med silkehansker.

 

Tar vi bort den forventede norgesrabatten på 2-3 poeng fra denne anmeldelsen, sitter vi igjen med et spill som er verdt maks 2/10. "Gratis" på xbox eller ikke, jeg kommer til å stå over.

Lenke til kommentar

 

zip

 

 

Hvorfor skal vi respektere norsk innhold mer? Om noe burde vi være mer kritiske til det. Et spill laget i norge blir ikke bedre bare fordi det er laget i Norge, og norskproduserte spill/filmer kommer aldri til å kunne klare å hevde seg internasjonalt hvis norske anmeldere anmelder dem med silkehansker.

 

Tar vi bort den forventede norgesrabatten på 2-3 poeng fra denne anmeldelsen, sitter vi igjen med et spill som er verdt maks 2/10. "Gratis" på xbox eller ikke, jeg kommer til å stå over.

Skjønner ikke helt logikken din, visst Norge blir like stor som Sverige innen media og spill så kommer det jo mer penger inn til landed.

 

Visst ingen reklamerer eller støtter spill fra Norge så kommer vi ingen sted, vi ligger ganske lavt på stigen når det gjelder spill i Norge, og det er vel en grunn til det og.

Lenke til kommentar

 

 

zip

 

 

Hvorfor skal vi respektere norsk innhold mer? Om noe burde vi være mer kritiske til det. Et spill laget i norge blir ikke bedre bare fordi det er laget i Norge, og norskproduserte spill/filmer kommer aldri til å kunne klare å hevde seg internasjonalt hvis norske anmeldere anmelder dem med silkehansker.

 

Tar vi bort den forventede norgesrabatten på 2-3 poeng fra denne anmeldelsen, sitter vi igjen med et spill som er verdt maks 2/10. "Gratis" på xbox eller ikke, jeg kommer til å stå over.

Skjønner ikke helt logikken din, visst Norge blir like stor som Sverige innen media og spill så kommer det jo mer penger inn til landed.

 

Visst ingen reklamerer eller støtter spill fra Norge så kommer vi ingen sted, vi ligger ganske lavt på stigen når det gjelder spill i Norge, og det er vel en grunn til det og.

En anmeldelse av et spill er på ingen måte reklame for spillet, eller for landet spillet kommer fra (selv om det i mange tilfeller kan virke sånn), og det er ikke norske anmelderes jobb å markedsføre norsk spillindustri utad i verden, uansett hvor langt ned på stigen vi er.

 

Svenskene er større enn oss på dette markedet fordi de er bedre enn oss, rett og slett. Gode anmeldelser fra norske anmeldere kommer aldri til å endre på det. (Om de er bedre enn oss fordi de satser mer på spillutvikling, eller fordi de har mer talent er en annen sak.) Hva skjer så med disse norske spillene som da urettmessig blir hyllet opp i skyene av norske anmeldere, når de havner på skjermen til en utenlandsk anmelder? Som ikke mener at det er typisk norsk å være god? At norske anmeldere anmelder norske spill med rosefargede briller og silkehansker er på det beste å gjøre norske spillutviklere en bjørnetjeneste. Det er bare en måte å som land bli større på spillutvikling, og det er å satse mer på det og lage flere og bedre spill.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Furevik bruker 4 paragrafer på å klage over et hopp i vanskelighetsgrad som han føler er ødeleggende for spillgleden, tross at det blir sagt helt spesifikt, i det området åpnes opp, at man nettopp skal UNNGÅ å slåss mot monstrene der, holde seg til veien og komme seg til byen så fort som råd er. I byen får man nye oppdrag og muligheter til å styrke seg, før man sikkert på et senere tidspunkt skal slåss med de "uslåelige".

Det gjøres også et negativt poeng ut av kompasset. Jeg har 17 timer inn hatt ca null nytte av kompasset, områdene i dette spillet har så langt ikke vært store nok til at et kompass er nødvendig, så jeg har ikke engang sett på det. Men anmelderen har altså klart å rote seg bort flere ganger enn han vil tenke på? Trøtt på jobben, muligens?

Og det med hagen? Sette av en hel kveld? Seriøst? Nei. Hagen er i portalen og den må man innom hver gang man hopper mellom områder. Hagen koser man seg med innimellom, noen minutter her og der. Det er fullstendig casual, et fint avbrekk fra slåssingen og definitivt ikke den kveldsjobben Furevik påstår.

Useriøs anmeldelse.

 

(forbehold: har 17 timer med Windows-versjonen, ikke spilt på Xbox)

Endret av XE800
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...