Gå til innhold

Acers nye 13-tommer skal være verdens tynneste bærbare PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Er så syyyykt lei av tynn og lett maset. Vil i ha maskin som klarer 20 timer uten lading.

 

Tror muligens Lenovo x260 klarer men ikke særlig pen :)

 

 

 

 

- Er helt enig med deg der...

 

Det er snart så galt at glemmer man å lukke vinduet når man går på do, så har laptop'en blåst bort når man kommer tilbake.

 

Om jeg noen gang skaffer meg en bærbar så ønsker jeg nok å finne en som kan holde ut lengst mulig uten å måtte ty til stikkkontakten.

 

Samme som jeg har sagt om Mobil-TLF'er...

Jeg driter om den er litt tykk og veier en del mer hvis det potensielt sett kan by på langt bedre batteritid.

For ikke å snakke om at den også vil kunne tåle langt mer om den er mer robust bygget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ja enige med dere.

Dette maset om tynnest mulig er håpløst.

Greit at man ikke ønsker seg en 5kg tung laptop, men får da være grenser.

Med mobiler blir jo dette enda verre - de blir tynnere OG har glass på begge sider = lite smart!

 

 

 

 

- 5kg er ikke mye.

10kg derimot er litt over kill for en Laptop.

 

Da 10kg+ er fortsatt portabelt, men klassifiseres vel mer som Tabletop enn Laptop.

Lenke til kommentar

Uenig, bærbare er for å ta med seg rundt, at de er tynne er en vesentlig fordel. Det er masse feite laptopper å ta av, dette er en ultraportabel.

 

AtW

 

1+ AtW. Når en skal drasse redskap med seg på flytog, slepe rundt på de på flyplasser eller annen offentlig kommunikasjon så spiller hvert gram inn. Ofte så må en jo ha med seg et skift også. Og en må for all del ikke rote med bagasje. Lettest mulig for enkle reiser. 

 

Om en bruker ultraportable primært som stasjonær pc så betyr ikke størrelse og vekt noe særlig. Men mange er lei av å drasse på tungt datautstyr som tar masse plass. 

Lenke til kommentar

Ja, det ville jo vært krise å dra med seg en laptop på 2kg istedet for 1kg. Da hadde du måttet bruke alle musklene i kroppen :)

Reiser du i en del timer med mange connection flights, er det veldig greit å ha kun 1kg og ikke 2kg laptop. 

Reiser du med billig-selskap som veier håndbagasje, så er det igjen veldig greit, da det er tillatt kun 5-8kg (beggen veier litt, du har med skift, ladder, laptop). Så ja, 1kg er avgjørende der.

 

Men som Atw skriver, det finst 1000 av modeller som er større og tyngre. Skjønner ikke helt kva som er problemet ditt? Det er vel berre å kjøpe den som er større?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...