Gå til innhold

FEATURE: Desse spela gler vi oss til i september


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig jeg tar feil, men mener 99% sikkert at Earthlock er gratis for de av oss med Games With Gold. Vet fint lite om det, men gleder meg. Takker ikke nei til gratis spill. :)

 

ReCore er også forhåndsbestilt. Har med vilje unngått å lese noe særlig om det, så vet fint lite annet enn det jeg har sett av noen minutter med gameplay. Men er det noe som helst "Metroid" med det må det jo bli bra. :)

Lenke til kommentar

Mulig jeg tar feil, men mener 99% sikkert at Earthlock er gratis for de av oss med Games With Gold. Vet fint lite om det, men gleder meg. Takker ikke nei til gratis spill. :)

 

Det er heilt riktig, og det er nemnt i teksten.

 

Spillet glapp med 2 dager før vi gikk i September. Men World of Warcraft Legion burde vært nevnt.

 

Spillet er fantastisk!

 

Ser ingen grunn til å ta med det, sidan det var med i oppsummeringa over sommarspela :)http://www.gamer.no/artikler/feature-desse-spela-gler-vi-oss-til-i-sommar/349032

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må si at før første gang på lenge har jeg gledet meg til remastered versjon av førre gen spill i bioshock. Bryr meg ikke så mye om remasters fra ps3-ps4 gen. Selv om alel remasteren fra ps2 gen til ps3 var veldig fitn får min del siden jeg aldri hadde en ps2 . Har spilt gjennom alle bioshock spillene, husker jeg kjøpte bioshock 2 med engang jeg hadde spilt 2 timer av bioshock og sa dette vil jeg like. Kjøpte bioshock 2 siden det var veldig rimelig fik det til 50 kr eller noe, ps4 versjonene gir meg ien grunn til og runne bioshock 1 og 2 for andre gang og bioshock infinite for 3 gang.

 

Samt dead rising remaster er ganske fristende det å siden jeg aldri har fåt spilt de.

Lenke til kommentar

Spent på Dragon Quest VII. Ser også Gamezone nevner september som måned for Steins Gate 0. Hvis det stemmer står det også på shoppinglisten. Ellers blir det nok Recore og FH3.

 

ja dragon quest vii kommer jeg å til å kjøpe blir mitt første spill i den serien og så kommer vel 8 og snart som jeg har hørt er helt fantasisk...

 

steins gate 0 er det en prequel?

har ikke spilt det orginale men , har vært på rakt etter det. Finnes det på psn eller steam?

Lenke til kommentar

ja dragon quest vii kommer jeg å til å kjøpe blir mitt første spill i den serien og så kommer vel 8 og snart som jeg har hørt er helt fantasisk...

Har spilt alt av Draon Quest fra nr 2 og oppover, med unntak av DQVII. Det er selvsagt forhåndsbestilt for lengst. Er enig i at DQVIII er meget bra, men jeg tror noe av hypen der skyldes at det var det første DQet i "3D". Dette gjorde at flere folk fikk øynene opp for serien, og da var det gjort. DQ8 var det første de spilte, dermed er det automatisk det beste, akkurat på samme måte som for eksempel Final Fantasy VII. Nå sier jeg jo ikke at jeg synes FFVII er dårlig, men så enormt mye bedre enn alle andre i serien som hypen vil ha det til? Not a chance.

 

Personlig holder jeg en knapp på DQ4 som det beste i serien. I stedet for en vanlig historie har vi der flere historier som starter uavhengig av hverandre, men karakterene møter hverandre etterhvert, og alt går over til en historie videre. Dragon Quest 5 er også meget interessant, siden vi starter som en liten gutt, og følger han gjennom hele livet. Rimelig episk, men personlig synes jeg historien ble litt for kjedelig. Dragon Quest 4 - 6 er for øvrig for lengst ute til DS, og DQ3, 6 og 8 er på iPad også.

Lenke til kommentar

 

ja dragon quest vii kommer jeg å til å kjøpe blir mitt første spill i den serien og så kommer vel 8 og snart som jeg har hørt er helt fantasisk...

 

steins gate 0 er det en prequel?

har ikke spilt det orginale men , har vært på rakt etter det. Finnes det på psn eller steam?

 

 

Steins Gate 0 er oppfølgeren til Steins Gate, så det anbefales derfor å spille Steins Gate først. Det skal etter planen komme på Steam nå i september, men jeg vet ikke om det ligger på PSN. Kjøpte en fysisk kopi på Vita da jeg foretrekker spill av denne typen på en håndholdt konsoll.

 

 

Har spilt alt av Draon Quest fra nr 2 og oppover, med unntak av DQVII. Det er selvsagt forhåndsbestilt for lengst. Er enig i at DQVIII er meget bra, men jeg tror noe av hypen der skyldes at det var det første DQet i "3D". Dette gjorde at flere folk fikk øynene opp for serien, og da var det gjort. DQ8 var det første de spilte, dermed er det automatisk det beste, akkurat på samme måte som for eksempel Final Fantasy VII. Nå sier jeg jo ikke at jeg synes FFVII er dårlig, men så enormt mye bedre enn alle andre i serien som hypen vil ha det til? Not a chance.

 

 

Personlig holder jeg en knapp på DQ4 som det beste i serien. I stedet for en vanlig historie har vi der flere historier som starter uavhengig av hverandre, men karakterene møter hverandre etterhvert, og alt går over til en historie videre. Dragon Quest 5 er også meget interessant, siden vi starter som en liten gutt, og følger han gjennom hele livet. Rimelig episk, men personlig synes jeg historien ble litt for kjedelig. Dragon Quest 4 - 6 er for øvrig for lengst ute til DS, og DQ3, 6 og 8 er på iPad også.

 

 

Husker jeg prøvde DQ8 på PS2 i sin tid, men på den tiden var ikke JRPG en sjanger jeg var glad i eller hadde erfaring med, så da endte det med at jeg ga opp veldig fort. Nå er derimot JRPG en sjanger jeg er blitt veldig glad i, så jeg håper og tror jeg vil like DQ8 bedre nå. Nå er vel uansett DQ8 utsatt til neste år, så da blir det DQ7 først. Kanskje like greit, hadde blitt litt mye med to spill så tett på hverandre.

Lenke til kommentar

Husker jeg prøvde DQ8 på PS2 i sin tid, men på den tiden var ikke JRPG en sjanger jeg var glad i eller hadde erfaring med, så da endte det med at jeg ga opp veldig fort. Nå er derimot JRPG en sjanger jeg er blitt veldig glad i, så jeg håper og tror jeg vil like DQ8 bedre nå. Nå er vel uansett DQ8 utsatt til neste år, så da blir det DQ7 først. Kanskje like greit, hadde blitt litt mye med to spill så tett på hverandre.

DQ8 var så vidt jeg vet det første DQet her i Europa, og selv Final Fantasy var ikke så kjent her. Jeg var nok mye som deg, og hadde ikke fått helt sansen for JRPGs. Startet faktisk ikke med Dragon Quest før jeg fikk 3DS (annet enn DQ8 på PS2.) Men er veldig glad i sjangeren nå, og har spilt mye rart opp gjennom årene. Er stor fan av Final Fantasy, men foretrekker Dragon Quest. Final Fantasy har blitt for mye action og langt cutscenes, mens Dragon Quest er og blir Dragon Quest. Det nyeste jeg har spilt i den serien er DQ9, og brukte over hundre timer på det. :)

 

Angående DQ7 er vel en av grunnene (så vidt jeg vet) at det aldri kom til Europa at det er så enormt stort, og det ville blitt veldig mye arbeid for å oversette alt. Med tanke på hvor liten interesse det var for sjangeren her i Europa var det nok liten vits å sende det hit. Men nå da sjangeren er populær får vi endelig DQ7. Og så vidt jeg vet er det ikke bare en ren port, men en remake fra scratch med mye mer content. Det var jo ikke digert nok fra før. :p

 

For øvrig kommer DQ11 etter planen til neste år (og er godt mulig en launchtittel til Nintendo NX, men kommer til andre plattformer også, som PS4.) Legg til Dragon Quest Builders (inspirert av f.eks Minecraft, men har en historie osv som i vanlige Dragon Quest-spill), så har vi nok ganske mye Dragon Quest å kose oss med i tiden fremover. Spesielt hvis de mot alle odds gir ut Dragon Quest X i Europa. Det er bekreftet til NX, men det er ikke sagt noe om hvilken regioner de gir det ut til.

 

Så var det jo det lille tullespillet Final Fantasy XV også da. :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

 

 

ja dragon quest vii kommer jeg å til å kjøpe blir mitt første spill i den serien og så kommer vel 8 og snart som jeg har hørt er helt fantasisk...

 

steins gate 0 er det en prequel?

har ikke spilt det orginale men , har vært på rakt etter det. Finnes det på psn eller steam?

 

 

Steins Gate 0 er oppfølgeren til Steins Gate, så det anbefales derfor å spille Steins Gate først. Det skal etter planen komme på Steam nå i september, men jeg vet ikke om det ligger på PSN. Kjøpte en fysisk kopi på Vita da jeg foretrekker spill av denne typen på en håndholdt konsoll.

 

 

Har spilt alt av Draon Quest fra nr 2 og oppover, med unntak av DQVII. Det er selvsagt forhåndsbestilt for lengst. Er enig i at DQVIII er meget bra, men jeg tror noe av hypen der skyldes at det var det første DQet i "3D". Dette gjorde at flere folk fikk øynene opp for serien, og da var det gjort. DQ8 var det første de spilte, dermed er det automatisk det beste, akkurat på samme måte som for eksempel Final Fantasy VII. Nå sier jeg jo ikke at jeg synes FFVII er dårlig, men så enormt mye bedre enn alle andre i serien som hypen vil ha det til? Not a chance.

 

 

Personlig holder jeg en knapp på DQ4 som det beste i serien. I stedet for en vanlig historie har vi der flere historier som starter uavhengig av hverandre, men karakterene møter hverandre etterhvert, og alt går over til en historie videre. Dragon Quest 5 er også meget interessant, siden vi starter som en liten gutt, og følger han gjennom hele livet. Rimelig episk, men personlig synes jeg historien ble litt for kjedelig. Dragon Quest 4 - 6 er for øvrig for lengst ute til DS, og DQ3, 6 og 8 er på iPad også.

 

 

Husker jeg prøvde DQ8 på PS2 i sin tid, men på den tiden var ikke JRPG en sjanger jeg var glad i eller hadde erfaring med, så da endte det med at jeg ga opp veldig fort. Nå er derimot JRPG en sjanger jeg er blitt veldig glad i, så jeg håper og tror jeg vil like DQ8 bedre nå. Nå er vel uansett DQ8 utsatt til neste år, så da blir det DQ7 først. Kanskje like greit, hadde blitt litt mye med to spill så tett på hverandre.

 

beklager litt sent svar. Men da skal jeg begynne på steins gate først. Steins gate 0 høres jo mer ut som en prequel men takk for forklaringen. Fortrekker å sånne spille tenker jeg på ps vita, men finner det ikke på ps vita er det godt å vite at det er på steam

Lenke til kommentar

 

ja dragon quest vii kommer jeg å til å kjøpe blir mitt første spill i den serien og så kommer vel 8 og snart som jeg har hørt er helt fantasisk...

Har spilt alt av Draon Quest fra nr 2 og oppover, med unntak av DQVII. Det er selvsagt forhåndsbestilt for lengst. Er enig i at DQVIII er meget bra, men jeg tror noe av hypen der skyldes at det var det første DQet i "3D". Dette gjorde at flere folk fikk øynene opp for serien, og da var det gjort. DQ8 var det første de spilte, dermed er det automatisk det beste, akkurat på samme måte som for eksempel Final Fantasy VII. Nå sier jeg jo ikke at jeg synes FFVII er dårlig, men så enormt mye bedre enn alle andre i serien som hypen vil ha det til? Not a chance.

 

Personlig holder jeg en knapp på DQ4 som det beste i serien. I stedet for en vanlig historie har vi der flere historier som starter uavhengig av hverandre, men karakterene møter hverandre etterhvert, og alt går over til en historie videre. Dragon Quest 5 er også meget interessant, siden vi starter som en liten gutt, og følger han gjennom hele livet. Rimelig episk, men personlig synes jeg historien ble litt for kjedelig. Dragon Quest 4 - 6 er for øvrig for lengst ute til DS, og DQ3, 6 og 8 er på iPad også.

 

Vel jeg har ikke spilt dq 8 , jeg har bare hørt at det er veldig bra.  Men du har nok sant hypen kan ligge iat det ble 3d litt som ff 7 eller tlou som var litt annerledes en alle de dumme skytter spillene.  Er helt enig at ff 7 ikke er det best spillet i serien ikke runnet det, kommer til å gjøre det. Mine favoritter er nok ff 8 -10 ja en av de få som liker de 3 . Ff iv , vi and xii er også veldig bra. Holdt på å svar til feil post istad haha.

 

har ikke hørt så mange som holder dq 4 som best i serien , har hørt mange nevnt dq 5 tror jeg , samt 7 , 8 og til og med 9. Høres bra ut med  historier starter uavhengig av hverandre å så møtes. Ikke så mange spill som har gjort det.

 

Skjønner får håpe jeg finner et par av de dragon quest spilla på cdon eller noe til rimelig pris eller på eshop. Har ikke giddet å skaffe ipad enda selv . Men takk for tipset og bekaler sent svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...