Gå til innhold

Omtale av Patrician III


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes ikke demo av Patrician III (enda, i alle fall). Du kan imidlertid laste ned demo av Patrician II for å se hva slags spill det er. Forskjellene mellom de to spillene er ganske små på overflaten, så den demoen gir et ganske godt inntrykk av Patrician III. Jeg tror faktisk den også inneholder tutorial med tale, men det husker jeg ikke med sikkerhet.

Lenke til kommentar
Ascaron har laget handelsspill i over ti år, og de blir bare bedre og bedre. Patrician III er det nyeste spillet fra dette tyske utviklerselskapet, og hvis du ikke har hørt om Patrician-serien er det på tide du gjør det nå.

 

http://gamer.no/art.php?artikkelid=3994

Har ikke fått spilt det selv enda, bare tittet over det hos en bekjent. Så flott ut, men etter hva jeg kunne se var alt lagt opp med tidsbegrensninger på alle delmål uten mulighet til å spille fritt. Slikt ødelegger moroa for meg.Mulig det var jeg som ikke tittet godt nok.

Lenke til kommentar
Har ikke fått spilt det selv enda, bare tittet over det hos en bekjent. Så flott ut, men etter hva jeg kunne se var alt lagt opp med tidsbegrensninger på alle delmål uten mulighet til å spille fritt. Slikt ødelegger moroa for meg.Mulig det var jeg som ikke tittet godt nok.

Du må bare velge standard game eller free game (husker ikke helt hva det heter) - da er det ingen tidsbegrensninger overhodet. Annet enn de naturlige, da (i forhold til årstider og forandringer i markedet). Det er slik det er ment at du skal spille det. Scenariene er der bare for å tilby ekstrautfordringer, egentlig.

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar
Har ikke fått spilt det selv enda, bare tittet over det hos en bekjent. Så flott ut, men etter hva jeg kunne se var alt lagt opp med tidsbegrensninger på alle delmål uten mulighet til å spille fritt. Slikt ødelegger moroa for meg.Mulig det var jeg som ikke tittet godt nok.

Du må bare velge standard game eller free game (husker ikke helt hva det heter) - da er det ingen tidsbegrensninger overhodet. Annet enn de naturlige, da (i forhold til årstider og forandringer i markedet). Det er slik det er ment at du skal spille det. Scenariene er der bare for å tilby ekstrautfordringer, egentlig.

OK. Da var det jeg som ikke hadde tittet godt nok da. Da blir nok dette ett spill man må kjøpe.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Patrician II her for noen år siden i håp om at den var noe i duren settlers eller noe sånt...tropico....noe fett...skuffelsen var enorm. Jeg er ganske fan av stregi, og jeg må si at PII er det desidert mest f*** spillet jeg NOEN gang hadde kastet bort penger på. Spilte det i ca 3 timer når jeg fikk det....har ALDRI spillt det siden!

 

Selve Patrician ideen er sugen så det griner etter....eneste typen folk som liker dette r folk som digger å suse rundt og kjøpe og selge og uungå møte på piater. Jeg har hatt en avisrute som var mer phun enn dette p**** of s*** spillet. Mulig dere liker det, men jeg angret som en hund etter å ha kjøpt det!

 

Moralen her er....skaff deg en demo FØR du kjøper spillet...Selv om det ser aldri så fett ut i butikken! :no::thumbdown:

Lenke til kommentar

Nå har jeg spilt dette spillet i 2 dager, har vel ikke kommet så langt enda. Men må si jeg er veldig fornøyd så langt. Tar litt tid å sette seg inni og kunne godt tenke meg litt bedre "struktur" i spillet. Det blir mye trykking fram og tilbake, og jeg må rett og slett ha penn og papir for å huske alle små detaljer. Begynner å bli litt trett av å kjøre fram og tilbake mellom byer med de samme varnen, mulig det går ann å sette opp en automatisk handelsrute eller noe?

 

Men ellers et perfekt spill for romjulen, og videre ut året helt til neste romjul egentlig :thumbs:

 

ser man trenger en captain for å få til auto trade...hmm må vel spille litt til da selv om det er litt sent, men er jo søndag i morgen da så det går jo fint :green:

Endret av Folo
Lenke til kommentar
Er dette spillet likt anno 1503? Bedre/dårligere?

Annerledes. Anno 1503 er et suverent spill det også, men det er veldig ulikt Patrician III. Patrician III inneholder litt bybygging, men det er på en helt annen måte enn i Anno 1503. Fokuset her er på handel.

 

ser man trenger en captain for å få til auto trade...hmm må vel spille litt til da selv om det er litt sent, men er jo søndag i morgen da så det går jo fint

Kapteiner er vanskelige å finne, men hvis du har øynene med deg og sjekker alle tavernaene, så dukker det nok opp en. En annen måte å autotrade på er å bygge kontor i de ulike byene og ansette administratorer. Da må du manuelt sørge for å flytte varene fra og til byene slik at de har noe å selge, men det da vet du i det minste at varene selges (og kjøpes) til gunstige priser uten at du selv behøver å holde øye med markedet hele tiden.

 

*Minnes tiden med High Seas Trader*

 

Har det enda. Originalt. Fantastisk spill.

Hadde alltid veldig lyst på det spillet, men da jeg til slutt prøvde det på PC klikket det hele tiden..

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd spillet en liten stund nå, var ganske bra i mine øyne, selv om jeg er meget dårlig i slike spill (ja jeg går i overskudd nå).

 

Men, over LAN går det ann å få frem en "console" av et slag så jeg kan se hva de andre spillerne har skrevet til meg. Er ofte jeg ikke ser eller får med meg hva de skriver.

Lenke til kommentar

Ocean Trader var morsomt ja:)

 

Men det som jeg ikke likte med det var at det tok evigheter før man fikk nye skip! Er helt greit at det tar en stund før man får båten, men flere år!! Dette er litt horribelt etter min mening. Tok jo flere dager før båten ble klar jo.

En annen ting er at det skulle vært mulig å satt opp faste ruter.

 

Ellers........glimrende spill. Satt mye med det før! Det tok liksom over etter POC (som nå har kommet i ny utgave).

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...