Gå til innhold

Om du opplever denne grå stripen på iPhone 6-skjermen har telefonen en farlig «sykdom»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Er vel heller apple som har et problem, siden det er de som må betale for reparasjon (eller bytte) :p

 

Om man må sende inn telefonen og bli uten arbeidsverktøyet sitt i 4 uker, vil jeg vel kalle det et problem for forbruker også :p

En har rett å låne tilsvarende produkt mens mobilen er på rep

Lenke til kommentar

Og da tror jeg faktisk at jeg kan fortelle onkelbarna mine at de ikke har ødelagt telefonen sin som de først trodde , faren fortalte meg at telefonen deres var ustabil og måtte starte ofte på nytt fordi de ikke kunne spille med den og han trodde at de hadde vært for tøffe med den ( ja skyld på unger ) da den ikke lenger reagerte like bra på berøring...

 

Tror det er snakk om telefoner som er maks 6 måneder gamle.

Lenke til kommentar

Så det er standard ikke si noe, og håp at folk ikke finner ut at det er et produksjonsproblem? Feil som går på koblinger og hovedkort er jo veldig vanskelig for forbrukere å finne ut av.

 

 

Regner med at en lett får ny telefon av Apple i Norge hvertfall, om dette har skjedd med telefonen. Så for nordmenn er det ikke noe problem. Bortsett fra manglende info om det da.

 

Spørs om Apple kommer til å innrømme at det er en produksjonsfeil da, og om iPhoner fortsatt produseres med svakt feste, eller om det er bare de i starten som ble produsert med det, og at de har fikset det senere. Kommer til å bli dyrt å innrømme hvertfall... Da får de nok inn mange krav. Sikker og en del krav som ikke er deres feil og.

Lenke til kommentar

 

 

Er vel heller apple som har et problem, siden det er de som må betale for reparasjon (eller bytte) :p

 

Om man må sende inn telefonen og bli uten arbeidsverktøyet sitt i 4 uker, vil jeg vel kalle det et problem for forbruker også :p

En har rett å låne tilsvarende produkt mens mobilen er på rep

Ikke helt. Du har i utgangspunktet rett på låneprodukt om reparasjon tar mer enn 7 dager. Med tilsvarende produkt i denne sammenheng menes en enhet som dekker de mest basis elementære funksjonene, leverer mann inn en iDings til 10K kan de låne deg en hvilken som helst 500kr telefon. Videre gjelder dette kun om det ikke er en vesentlig økonomisk ulempe for butikken. De fleste har noen mobiler til slikt, men er de allerede utlånt kan du ikke forvente at de åpner en ny mobil fra butikken.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom jeg har kjøpt en smarttelefon og butikken sier at de ikke har flere lånetelefoner og ikke vil åpne en ny forpakning med en mobil til 500 kr ville jeg ha kranglet lenge og vel. Det er hvertfall ingen vesentlig ulempe for butikken å levere ut en 500 kroners erstatningstelefon istedenfor en iPhone.

Lenke til kommentar

Dersom jeg har kjøpt en smarttelefon og butikken sier at de ikke har flere lånetelefoner og ikke vil åpne en ny forpakning med en mobil til 500 kr ville jeg ha kranglet lenge og vel. Det er hvertfall ingen vesentlig ulempe for butikken å levere ut en 500 kroners erstatningstelefon istedenfor en iPhone.

 

Jeg sier bare at kravet om lånetelefon er en sannhet med modifikasjoner. Vet ikke hvordan de håndterer reklamasjoner på mindre butikker, som telenorbutikken etc. men jeg har ikke inntrykk av at de har all verden med utvalg av 500kroners mobiler hengende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som eg ahr sagt hele tiden siden iphone kom ut, det er noe dritt med de telefonene Apple kommer ut med, å det kommer de til å fortsette med, de lager bare noe dritt

 

Når du blir voksen vil du se at ting ikke er så enkelt som du trodde da du var barn.

 

Apple har høy kvalitet og høy pris på det de lager, men her har noen gjort en tabbe en eller annen plass i designet eller produksjonen av telefonen.

 

Vi som er voksne husker da nVidia dreit på draget i produksjonen sin slik at de fleste laptoper med nVidia GPU produsert i 2007 sluttet å virke i løpet av noen år. (Bumpgate)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...