Gå til innhold

Test av D-Link DI-624+


knut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken rekkevidde testet dere den på?

Skal ha trådløst mellom to bygg. Her er en link til bilde over området: http://home.no.net/ahdrage/nettverk.JPG Skal ha nettverk fra bygg1 til bygg2 som ikke er bygd på tegningen. Hadde tenkt å ha et D-link kort til tusenlappen på psdata. Den hadde jeg tenkt å plassere på oppsiden av bygg1. Så hadde jeg tenkt og sette dlink accesspunktet i det miderste bygget(det største bygget). Og deretter ha et samme dlink nettverkskort på bygg2.. Vil dette fungere i praksis? Men det står at det ikke er mulighet for bridge. Betyr det at jeg ikke kan lage bru mellom det trådløse nettverkskortet og det som står i maskinen min, slik at jeg får tilgang til resten av nettverket som er på det andre bygget? (ikke trådløst)

 

mvh alf-h

Lenke til kommentar

Sannsynligvis vil det ikke fungere. Du vil trenge kraftigere antenner og at antennene er utendørs. Antennene trenger derimot ikke å være særlig kraftige (mellom 4 og 12 dBi holder i massevis). Det enkleste ville nok vært å kjøpt trådløst utstyr som takler bridging i begge ender, slik at du ikke trenger å gjøre dette i en maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...