Gå til innhold

OneCall gir nye brukere «fri databruk» i to måneder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke fatte at 10 gb er så enormt mye eneste grunnen til at folk bruker lite er at de begrenser seg eller er mye plasserer der det er wifi.

Ser man netflix eller nrk/ sumo app eller streamer spotify eller laster ned oppdateringer i det fri eller på hytta eller ikke har internet hjemme er 10 gb ingenting har selv 40 gb hos telia og bruker 30-40 pr måned uten at jeg vil definere meg som en storbruker fordi.

Forbruk sjekker jeg jo på app hos telia og internt på samsungen som viser bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg har 10GB fra Hello denne måneden men har kun brukt 2 og en halv GB. Ender nok på 3 GB denne måneden siden forbruket mitt var høyt først i måneden og har blitt mye lavere nå, men jeg trengte visst absolutt ikke 10 GB. Har dog ikke lastet ned filmer eller video, eller brukt den til spotify/etc.

Lenke til kommentar

 

 

 

- "Hvis du hadde hatt en evig mengde – hadde du brukt mobilen annerledes?"

 

Det er en kjent sak at "Mye vil ha mer...!!!", uansett hva det gjelder.

 

Som f.eks. penger...

Har man lenge levd med et så stramt budsjett at man praktisk talt lever på smør og flattbrød..., for å ta det litt langt.

Og plutselig en dag så vinner man en milliard kroner.

 

Da hadde selv den mest fornuftige av oss gått "litt" bananas.

 

Det samme kan sies om Data-kvoten.

Så JA..., forbruksmønseteret hadde garantert forandret seg om man ikke trengte å bekymre over å ikke måtte gå over streken satt i henhold til tildelt godskrevet Data-kvote.

 

Men det skal også sies at det der med EVIG, UENDELIG eller UBEGRENSET...er høyst relativt.

Da den praktiske betydeningen av disse, for forbrukerne, avhenger i dette tilfellet av hastighetsbegrensninger, og det å sette "takhøyden" så passe høyt at det ikke under noen omstendighet skulle være mulig å nå den.

 

Teoretisk sett så varierer denne "takhøyden" som følger i takt med tilgjengelige hastigheter...:

 

1 bit per sekund tilsvarer 345600 Byte i måneden.

1000 Yotta-bit per sekund tilsvarer 345600000 Yotta-Byte i måneden.

 

I know... I know...

1000 Yotta-Byte var/er fullstendig overkill..., men jeg tenkte langt frem i tid...he he...

 

For tilbyderne på den annen side så byr dette på tekniske utfordringer, for ikke å snakke om den økonomiske delen av det.

Da dette fort kan bli for dyrt å levere over en viss hastighet.

Fordi prisen per Giga-Byte ikke akkurat er gratis, for å si det på den måten.

 

Så jeg har tildels forståelse for begrensninger i Data-kvotene, men synes alikevel at de kunne med fordel ha vært litt høyere en de er per dags dato.

 

Særlig for dem som bruker mobilen fra veldig til ekstremt mye.

Men det hadde ikke skadet for dem som har et mer middels forbruk heller.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Et lite tips til redaksjonen... Komplett Mobil tilbyr i disse dager også en "gratis kampanje" der de tilbyr deg 2 mnd med et av deres abonnement helt uten måneds-pris. De har til og med 20GB abonnement.

 

Fint om dere også informerer om slike alternativer :)

Wow, 20 GB i måneden GRATIS i to måneder!! Hva er bakdelen med dette tilbudet fra komplett? :)

 

 

Er det også andre enn Komplett og Onecall som har gratis/nesten gratis abonnementer nå med mye datatrafikk?

 

 

 

REDIGERT: Da er jeg abonnent hos Komplett mobil!! Gadd ikke vente på svar :)

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

 

Et lite tips til redaksjonen... Komplett Mobil tilbyr i disse dager også en "gratis kampanje" der de tilbyr deg 2 mnd med et av deres abonnement helt uten måneds-pris. De har til og med 20GB abonnement.

 

Fint om dere også informerer om slike alternativer :)

Wow, 20 GB i måneden GRATIS i to måneder!! Hva er bakdelen med dette tilbudet fra komplett? :)

 

 

Er det også andre enn Komplett og Onecall som har gratis/nesten gratis abonnementer nå med mye datatrafikk?

 

 

 

REDIGERT: Da er jeg abonnent hos Komplett mobil!! Gadd ikke vente på svar :)

 

Bakdelen er at du må huske å avbestille om du ikke lenger skal ha abonnementet til 499 i mnd etter gratismånedene ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

 

Et lite tips til redaksjonen... Komplett Mobil tilbyr i disse dager også en "gratis kampanje" der de tilbyr deg 2 mnd med et av deres abonnement helt uten måneds-pris. De har til og med 20GB abonnement.

 

Fint om dere også informerer om slike alternativer :)

Wow, 20 GB i måneden GRATIS i to måneder!! Hva er bakdelen med dette tilbudet fra komplett? :)

 

 

Er det også andre enn Komplett og Onecall som har gratis/nesten gratis abonnementer nå med mye datatrafikk?

 

 

 

REDIGERT: Da er jeg abonnent hos Komplett mobil!! Gadd ikke vente på svar :)

 

Bakdelen er at du må huske å avbestille om du ikke lenger skal ha abonnementet til 499 i mnd etter gratismånedene ;)

 

Ja, men det skal jeg da klare å huske :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Fri bruk kan fort føre til at du bruker mer data enn du ellers ville ha gjort, og når OneCall presenterer "fasiten" vil du ende opp med et dyrere ABO enn du behøver. OneCall vinner igjen.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Fri bruk kan fort føre til at du bruker mer data enn du ellers ville ha gjort, og når OneCall presenterer "fasiten" vil du ende opp med et dyrere ABO enn du behøver. OneCall vinner igjen.

 

 

 

 

- Det var det jeg påpekte i mitt innlegg lengre oppe på tråden, men jeg kan ikke si meg helt enig i det du sier her.

 

La oss f.eks. si at Ola eller Kari Normann har er abonnement med en Data-Kvote på 5GB i måneden.

Men på tross av den forsåvidt respektable 5GB-kvoten så sliter dem stadig med at de overgår kvoten sin og i så måte må se seg nødt til å betale for den extra data-bruken sin.

 

Så får dem tilbud om et nytt abonnement med 10GB-Data i en prøve periode for en svært hyggelig pris.

Og det viser seg over tid at dem bruker opp imot 7 til 8GB i måneden med det nye abonnementet uten at det koster dem noe extra utenom prisen på selve abonnementet.

 

Da vil jeg strengt tatt ikke påstå at dem har kjøpt katta i sekken, for å si det på den måten.

Det er normalt et dyrere alternativ til sitt gamle abonnement, som jeg også var inne på i mitt innlegg.

Men det er så absolutt verdt det om dem alikevel må betale ekstra for å ha overgått den tildelte Data-kvoten på 5GB med det gamle abonnement.

 

Det er etter min mening bedre å betale litt mer for et abonnement med "takhøyde" på 2 til 3GB, enn å sitte med et abonement som har 2 til 3GB for lite i Data-kvote, spesielt når man i utgangspunktet har en tendens til å måtte betale for ekstra data uansett.

 

Da det er ofte gunstigere å betale mer for et abonnement som har mer enn man trenger, enn å i utgangspunktet betale for et abonnement som tydeligvis ikke strekker til, og må stadig plusse på prisen av ekstra data i tillegg.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...