Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy Note 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mogenhagen: Vi tar med viktige ting å vite om i pluss- og minuslistene. Det betyr ikke nødvendigvis særlige mengder trekk. Men hvis du får reklamer for HDR-skjerm overalt, er det greit å vite at innholdet ikke er tilgjengelig. Hvis jeg var kunde og kjøpte denne her for å se HDR-innhold som ikke er tilgjengelig på plattformen, ville jeg blitt ganske skuffet - selv om skjermen er god nok og Samsung har sitt på det tørre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Hvorfor får den minus fordi "Edge-menyene er ikke så nyttige"?

 

Men er helt enig i at den er i dyreste laget, skulle gjerne kjøpt den men ikke til den prisen.

Lenke til kommentar

Rade0n: Ser du til totalkarakteren er det igjen snakk om en bemerkning mer enn et trekk - vi har tross alt ikke trukket mye når sluttkarakteren er 9/10. Samtidig er det slik at mye bloat er en ulempe for noen, mens andre ikke bryr seg så mye om funksjonene de ikke bruker. Hovedtrekket her er prisen, ettersom en Galaxy S7 begynner langt lavere i pris, og gir deg en solid porsjon av det du også får her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Rade0n: Ser du til totalkarakteren er det igjen snakk om en bemerkning mer enn et trekk - vi har tross alt ikke trukket mye når sluttkarakteren er 9/10. Samtidig er det slik at mye bloat er en ulempe for noen, mens andre ikke bryr seg så mye om funksjonene de ikke bruker. Hovedtrekket her er prisen, ettersom en Galaxy S7 begynner langt lavere i pris, og gir deg en solid porsjon av det du også får her.

 

Ser den, men det er mulig å slå edge menyen av så det er jo opp til hver enkelt om de vil bruke den eller ei.

 

 

Edit: Litt samme med HDR som dere nevner, blir jo som å gi en telefon som støtter 5G trekk fordi telenor ikke har bygd ut 5G enda ;)

Endret av Slettet-aabLQt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+014398532

Sikkert en supermobil og flott med alle funksjonene..... bare synd at den tom for strøm før middag ? Har det fint med Ulefone Power og 6050mAh batteriet....

Lenke til kommentar

Rade0n: Selvsagt kan man skru av, men det er likevel verdt å nevne at det er der. For noen er det ikke nok å kunne skru av. Men det er altså ikke et "trekk", som sådan. Snarere noe man gjerne bør vite før man kjøper. Så er det noen som ikke liker for mange greier i menyene, og andre som lever fint med det.

 

Men du har rett i at det er fort gjort å skru av. Jeg burde kanskje vært mer konsekvent på å også nevne nyhetshjemmeskjermen som er det første jeg personlig skrur av på disse telefonene. Den skiller seg ikke nevneverdig i nytte/"bloat"-perspektiv fra kantmenyen.

 

Men totalt sett er dette peanøtter å irritere seg over i en totalpakke som denne.

 

Hvis en telefon ble markedsført kraftig på 5G-støtte, uten at støtten var klar, eller det var sikkert om den faktisk ville passe inn i mobilnettet her hjemme, var det helt klart noe vi ville ført opp på trekklisten. Det er noe med at produsentene liker å ha alle de fine logoene på esken, og det er lett å bli lurt av disse logoene, selv om produsenten altså hverken kan noe for manglende HDR-innhold eller fravær av 5G :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mogenhagen: Vi tar med viktige ting å vite om i pluss- og minuslistene. Det betyr ikke nødvendigvis særlige mengder trekk. Men hvis du får reklamer for HDR-skjerm overalt, er det greit å vite at innholdet ikke er tilgjengelig. Hvis jeg var kunde og kjøpte denne her for å se HDR-innhold som ikke er tilgjengelig på plattformen, ville jeg blitt ganske skuffet - selv om skjermen er god nok og Samsung har sitt på det tørre :)

 

Trodde poenget med HDR kompatibel skjerm var lysstyrken. Ifølge displaymate når den over 1000nits, noe som også vil gjøre seg gjeldende i sterkt sollys, ikke bare til HDR-innhold

Lenke til kommentar

Får telefonen minus fordi innholdsleverandører ikke har klart å lage HDR-innhold?

Uansett: hvordan er videoopptakene på denne telefonen? En av de tingene mobilkameraer er ekstremt dårlig på (med unntak av Lumia-modellene) er høy lyd. Det skraper og hele videoopptaket blir ubrukelig. Har Samsung gjort noe for å forbedre dette?

 

Edit: ser nå at flere har spurt før meg om dette med HDR-innhold.

 

For øvrig har prisen sunket med over 1000 kroner den siste uken, så det kan tenkes at telefonen blir billigere så fort Samsung får produsert nok telefoner til de som har forhåndsbestilt.

Endret av Dr. Bombay
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...