Gå til innhold

GUIDE: Slik byttet vi ut en bøyd ramme


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"- Også en liten plastbit uten særlig åpenbar funksjon plassert til høyre for inngangen måtte ut, noe som heldigvis var relativt enkelt."

 

Nå har jeg ikke demontert en Z5 ennå, men den plastbiten er mest sannsynlig føringen til LED-lyset (for varsler/lading). Regner med selve LED-dioden sitter på hovedkortet, og plastbiten fører lyset til fronten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Advarselen på toppen burde vært litt større og helst med fet skrift, dere vil ikke få skylda for sure tryner fordi de ikke la merke tid den før de scrollet nedover :)

 

Edit; Er ikke noen advarsel på side 2 av artikkelen.

Godt poeng, la inn advarselen på side to nå :)

 

- Niklas

Seriøst? Jeg mener at om man tar seg tid til å lese gjennom denne artikkelen, helst uten pause, så trenger man ikke advarselen på første side heller. Regner med at vi ikke får amerikanske tilstander her til lands med det første. Altså at en eller annen idiot som har begitt seg ut på tilsvarende oppgave, uten å vite om ALLE konsekvensene, saksøker Tek.no for misvisende informasjon. 

Endret av golagha
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gaad! Har reparert skjermen på en Z3 Compact to ganger, og kan ikke forestille meg hvilket herk Z5 kan være. Vet ikke om Z5C har samme ekstramateriale som varmeskjold og div som vist her men...

 

Problemet med reparasjon av nye skjermer at det er vanskelig å få tak i god nok adhesive/rammelim for å feste skjermen igjen. Ingenting av det jeg har funnet er i nærheten så godt som det som ligger i telefonen fra fabrikk. Original adhesive på Z3C er den samme uansett hvor du kjøper det har jeg intnrykk av..

Lenke til kommentar

 

 

Advarselen på toppen burde vært litt større og helst med fet skrift, dere vil ikke få skylda for sure tryner fordi de ikke la merke tid den før de scrollet nedover :)

 

Edit; Er ikke noen advarsel på side 2 av artikkelen.

Godt poeng, la inn advarselen på side to nå :)

 

- Niklas

Seriøst? Jeg mener at om man tar seg tid til å lese gjennom denne artikkelen, helst uten pause, så trenger man ikke advarselen på første side heller. Regner med at vi ikke får amerikanske tilstander her til lands med det første. Altså at en eller annen idiot som har begitt seg ut på tilsvarende oppgave, uten å vite om ALLE konsekvensene, saksøker Tek.no for misvisende informasjon. 

 

Det handler ikke om misvisende informasjon eller saksøking, da har du misforstått formålet med advarselen.

 

Den er der for å presisere og opplyse om,

"ADVARSEL: Å reparere en telefon selv kan frata deg retten til garanti, og kan også skade og/eller ødelegge produktet ditt. Denne guiden følges på eget ansvar."

 

Noe hvertfall jeg synes at er viktig da ikke alle tenker på det før de gjør noe. Det er greit at folk vet dette, har sett tråder der folk har blitt sinte fordi en venn har hjulpet til og ting har gått galt, telefonen aldri vil leve igjen og man må betale for eventuell reparasjon på verkstedet pga, som advart om, at garantien ikke gjelder lenger.

Lenke til kommentar

"- Også en liten plastbit uten særlig åpenbar funksjon plassert til høyre for inngangen måtte ut, noe som heldigvis var relativt enkelt."

 

Nå har jeg ikke demontert en Z5 ennå, men den plastbiten er mest sannsynlig føringen til LED-lyset (for varsler/lading). Regner med selve LED-dioden sitter på hovedkortet, og plastbiten fører lyset til fronten.

Det stemmer nok det. Ladelyset/varsellyset sitter oppe i venstre hjørne akkurat der lyslederen ender ut. På bildene av hovedkortet sitter det to knøttsmå LED akkurat der lyslederen starter.

 

Forresten flott å se slike gjør det selv artikler til avveksling fra mye kjøpepress. :thumbup: Fiks selv-operasjoner er miljøvennlig og bra! Mindre kast og kjøp nytt. Det er også en bra oppfordring til å bruke de små grå, altså hjernecellene, ikke kredittkortene.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"- Også en liten plastbit uten særlig åpenbar funksjon plassert til høyre for inngangen måtte ut, noe som heldigvis var relativt enkelt."

 

Nå har jeg ikke demontert en Z5 ennå, men den plastbiten er mest sannsynlig føringen til LED-lyset (for varsler/lading). Regner med selve LED-dioden sitter på hovedkortet, og plastbiten fører lyset til fronten.

Hei! Har endret litt i teksten for å få fram dette nå. Takk for tipset! :-)

 

– Torstein

Lenke til kommentar

Gaad! Har reparert skjermen på en Z3 Compact to ganger, og kan ikke forestille meg hvilket herk Z5 kan være. Vet ikke om Z5C har samme ekstramateriale som varmeskjold og div som vist her men...

 

Problemet med reparasjon av nye skjermer at det er vanskelig å få tak i god nok adhesive/rammelim for å feste skjermen igjen. Ingenting av det jeg har funnet er i nærheten så godt som det som ligger i telefonen fra fabrikk. Original adhesive på Z3C er den samme uansett hvor du kjøper det har jeg intnrykk av..

 

Hei! Kjent problem dette, ja. Det er jo mindre problematisk når limet ligger på rammen fra før av som her, men telefonene blir sjelden helt som nye. Dessverre. For Sonys telefoner ryker sannsynligvis vanntettheten også, og det er jo det som i utgangspunktet gjør dem til et herk å reparere også. Men med nok varme og tålmodighet går det meste! :-)

 

– Torstein

Lenke til kommentar

 

 

 

Advarselen på toppen burde vært litt større og helst med fet skrift, dere vil ikke få skylda for sure tryner fordi de ikke la merke tid den før de scrollet nedover :)

 

Edit; Er ikke noen advarsel på side 2 av artikkelen.

Godt poeng, la inn advarselen på side to nå :)

 

- Niklas

Seriøst? Jeg mener at om man tar seg tid til å lese gjennom denne artikkelen, helst uten pause, så trenger man ikke advarselen på første side heller. Regner med at vi ikke får amerikanske tilstander her til lands med det første. Altså at en eller annen idiot som har begitt seg ut på tilsvarende oppgave, uten å vite om ALLE konsekvensene, saksøker Tek.no for misvisende informasjon. 

 

Det handler ikke om misvisende informasjon eller saksøking, da har du misforstått formålet med advarselen.

 

Den er der for å presisere og opplyse om,

"ADVARSEL: Å reparere en telefon selv kan frata deg retten til garanti, og kan også skade og/eller ødelegge produktet ditt. Denne guiden følges på eget ansvar."

 

Noe hvertfall jeg synes at er viktig da ikke alle tenker på det før de gjør noe. Det er greit at folk vet dette, har sett tråder der folk har blitt sinte fordi en venn har hjulpet til og ting har gått galt, telefonen aldri vil leve igjen og man må betale for eventuell reparasjon på verkstedet pga, som advart om, at garantien ikke gjelder lenger.

 

Misforstått eller ikke, du har rett. Jeg fant ut at jeg absolutt på død og liv ikke må kommentere alt mulig i alle diskujosnstråder på alle forum. Legger meg flat. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...