Gå til innhold

Nå skal Facebook gjøre det umulig å blokkere reklame på PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eventuelt samme IP-range... Same but different. Hvis de bruker det samme IP-spekteret til å levere alle tjenester inkludert reklame, må det mer avanserte tiltak til enn en host-fil. 

 

Samme IP gjør det vanskeligere å detektere, i forhold til andre tiltak, men for å gjøre HOSTS-løsninga irrelevant så er det nok med samme IP-range. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Reklamen det her er snakk om er nok noe ala "innebygget" post i feeden din som reklame vil jeg anta.

Uansett, så kommer det nok våpen mot dette via Greasemonkey eller lignende slik at FB er like langt for de som benytter seg av den.

For oss andre, så får vi ty til samme våpen når andre tjenester får samme ide.

Lenke til kommentar

Regner med at FB er gratis for brukerne. Hvis det er nytteverdi i FB, så er vel reklame en liten pris å betale.

 

Se på Tek.no. Prøv å gå inn der med Adblock aktiv i Chrome.

 

Chrome er noe dritt også da. Tek.no funker fint med adblock (og en del andre addons) i Firefox.

Lenke til kommentar

 

Regner med at FB er gratis for brukerne. Hvis det er nytteverdi i FB, så er vel reklame en liten pris å betale.

 

Se på Tek.no. Prøv å gå inn der med Adblock aktiv i Chrome.

 

Chrome er noe dritt også da. Tek.no funker fint med adblock (og en del andre addons) i Firefox.

Jeg synes nå at kvaliteten på tek.no er såpass høy jeg frivillig deaktiverer adblock (som jeg gjør på en del sider). At de ikke tillater adblock (ihvertfall i chrome) synes jeg er helt akseptabelt, journalister e jo ikke gratis akkurat.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

 

Eg rekner med at å sperre reklamen i HOSTS-fila framleis kjem til å fungere.

Jeg gjør det på nettverksnivå med en Raspberry Pi og pi-hole som dns. Da har jeg ikke reklame på mobilen, heller, så lenge jeg er hjemme.

 

 

Lyst å utdype dette noe? Høres interessant ut og er en løsning jeg er på jakt etter. Noe som fjerner reklame på alle enheter på nettverket, ikke bare laptop som kjører uBlock.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...