Gå til innhold

Bygget Faradays bur i baren for å få gjestene til å begynne å prate med hverandre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken masketetthet kreves i nettingen, og kreves det flere nettingtyper med forskjellig maskestørrelse for å kunne klare å ta brorparten av mobilsignalene? De er jo spredt over så mange forskjellige frekvensbånd.

 

Eller har han tatt billige stålplater, holder kanskje? Eller bly for å øke tetthet på en rimelig måte? Hvilke platetykkelser kreves av ulike materialer (stål, bly, kobber, betongtykkelse..)

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle jeg først ha laget en slik type pub, så hadde jeg laget noen telefonkiosker innendørs, hvor det lot seg gjøre å bruke eget utstyr. Disse boksene skulle være lydisolerte. For uten mobilkommunikasjon, så daler vel populariteten til puben ørlite vel?

Lenke til kommentar

Hvilken masketetthet kreves i nettingen, og kreves det flere nettingtyper med forskjellig maskestørrelse for å kunne klare å ta brorparten av mobilsignalene? De er jo spredt over så mange forskjellige frekvensbånd.

 

Eller har han tatt billige stålplater, holder kanskje? Eller bly for å øke tetthet på en rimelig måte? Hvilke platetykkelser kreves av ulike materialer (stål, bly, kobber, betongtykkelse..)

 

Vet ikke om det trengs allverdens, jeg har null internett og ofte ikke telefonsignal på min lokale Rema 1000, som er et frittstående bygg med metallfasade.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken masketetthet kreves i nettingen, og kreves det flere nettingtyper med forskjellig maskestørrelse for å kunne klare å ta brorparten av mobilsignalene? De er jo spredt over så mange forskjellige frekvensbånd.

 

Eller har han tatt billige stålplater, holder kanskje? Eller bly for å øke tetthet på en rimelig måte? Hvilke platetykkelser kreves av ulike materialer (stål, bly, kobber, betongtykkelse..)

 

http://www.thesurvivalistblog.net/build-your-own-faraday-cage-heres-how/

Lenke til kommentar

Alle som har tilkallingsvakter som er avhengige av dekning må stå ute å vente da. Ikke kjekt :-(

 

Ok, tilkallingsvakt, edru da?

 

Hva er poenget å gå på pub som tilkallingsvakt. Syntes den var litt på kanten. Velger ikke å ta det ironisk, spesiellt da du har lagt til "suremann smiley".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal bli spennande å sjå kor vellykka eit slikt påfinn er på lengre sikt.

 

Eg har ein mistanke om at dette er ein gimmick som gjer at enkelte vil synest det er spennande å stikke innom retro-puben som kun har fasttelefonar. Men eg trur nok også at mange av samme grunn ikkje vil velge denne puben som stam-pub.

 

Det er ikkje nødvendigvis ein fordel å sitte på pub omtrent heilt isolert frå omverdenen. Ikkje får du beskjed om vennane dine sitter på nabopuben, og ikkje får du muligheita til å invitere vennane til den puben du sitter på heller.

 

Frå eit reint salgsperspektiv så er det vell heller ikkje nokon fordel å legge til rette for at folk må gå ut av puben og ut på gata? Har du fyrst drukket opp øla, tatt på deg jakka og går ut på gata for å ta ein telefon, ja då er vell sannsynlegheita for at du velger å gå vidare til nesten pub i staden for å gå inn igjen ganske stor?

Lenke til kommentar

Skal bli spennande å sjå kor vellykka eit slikt påfinn er på lengre sikt.

 

Eg har ein mistanke om at dette er ein gimmick som gjer at enkelte vil synest det er spennande å stikke innom retro-puben som kun har fasttelefonar. Men eg trur nok også at mange av samme grunn ikkje vil velge denne puben som stam-pub.

 

Det er ikkje nødvendigvis ein fordel å sitte på pub omtrent heilt isolert frå omverdenen. Ikkje får du beskjed om vennane dine sitter på nabopuben, og ikkje får du muligheita til å invitere vennane til den puben du sitter på heller.

 

Frå eit reint salgsperspektiv så er det vell heller ikkje nokon fordel å legge til rette for at folk må gå ut av puben og ut på gata? Har du fyrst drukket opp øla, tatt på deg jakka og går ut på gata for å ta ein telefon, ja då er vell sannsynlegheita for at du velger å gå vidare til nesten pub i staden for å gå inn igjen ganske stor?

 

Jeg tror ikke det er noe problem, de som har størst behov for konstant å bruke mobilen når de er ute på byen er vel de som er 18-25 og det er nok dem som vil reagere på dette. Jeg tipper at dette er en aldersgruppe de godt kan være foruten. I Norge er det i hvert fall slik at de i denne aldersgruppen lager mest bråk og bruker minst penger.

Lenke til kommentar

– Jeg vil ikke hindre folk i å bruke telefonene til det de er gode til

 

For mobiler er ikke lengre gode til å ringe med?

 

Ja, ikke sant? På langdistansekommunikasjon er mobiltelefoner brilliant, no?

 

However, i artikkelen ser vi vel at han indirekte har redefinert det å snakke i telefon til "sosial omgang". Og sånn sett tror jeg at mange i diverse fagfelt vil si seg ganske enig. En samtale der man ikke ser den personen man snakker med, gjør at man mister hele sanser å vurdere konteksten av ordene i. Det å miste mange sanser under en samtale kan, og det er ikke absolutt, vurderes som å være dårlig for kommunikasjon og "sosial omgang".

 

Men det er en forenkling han kommer med, selv etter han har omdefinert det man bruker telefonen til. Han vet utmerket godt at han fratar dem en mulighet som telefonen gir til forbedret (fordi eksisterende er bedre enn ikke-eksisterende) kommunikasjon med de som ringer og etterlyser hans klientell. Fra hans synspunkt er det kanskje en økonomisk fordel i å stoppe slik bruk også. Men primært er dette nok en gimmick, en snakkis. 

 

Edit: zo menie typos!

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Alle som har tilkallingsvakter som er avhengige av dekning må stå ute å vente da. Ikke kjekt :-(

 

Ok, tilkallingsvakt, edru da?

 

Hva er poenget å gå på pub som tilkallingsvakt. Syntes den var litt på kanten. Velger ikke å ta det ironisk, spesiellt da du har lagt til "suremann smiley".

 

 

Nei, vakt og alkohol hører ikke sammen i de fleste tilfeller. Ei heller i mitt eksempel. Men det er fullt mulig å være med kompiser ut uten å drikke, bare være sosial, innta en matbit og en cola før man stikker hjem for å se på TV resten av kvelden når resten av gjengen begynner å komme i veldig god stemning. Eller være med videre utover kvelden og kjøre folk hjem etterhvert. Neste helg er det kanskje noen annens tur til å måtte være edru og da sitter man på i bila med veldig god samvittighet.

 

Dette er forsåvidt akkurat samme problemstillinga som ble tatt opp når enkelte ville ha mobil-sperring på kino.

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Dette må være det beste tiltaket noen pub har gjort noen gang. Utesteder var vel opprinnelig ment som en møteplass, altså et fellesskap av sosial omgang. Når man fjerner det sosiale elementet som en pub er ment for så kan man like greit sitte hjemme mens man drikker øl og skriver på diskusjon.no. Kan noen gjette hva jeg sitter og gjør nå :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...