Gå til innhold

Nå kan du oppdatere til Windows 10 Anniversary Update


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var på microsoft store i Usa for litt siden. Der snakket de om at anniversary update også skulle inneholde muligheten til å "lagre" windows 10 lisensen til sin microsoft account. Med andre ord, dersom man har en windows 10 lisens og bytter hovedkort, så kan man "hente" lisens fra microsoft profilen sin. Stemmer dette?

 

Ja det går, jeg fikk virus for noen mnd siden, også installerte jeg windows på nytt. Den var ikke aktivert før jeg logget inn på microsoft acc.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Med andre ord, dersom man har en windows 10 lisens og bytter hovedkort, så kan man "hente" lisens fra microsoft profilen sin. Stemmer dette?

 

Det hadde vel strengt tatt vært på tide.

 

Edit: Jeg skulle ha tak i en Win8.1 pro-nøkkel som jeg kjøpte på salg for et par år siden via MS-kontoen min, endte opp med at jeg måtte ta kontakt med amerikansk kundestøtte over chat for å få dem til å grave opp detaljer fra salgshistorien min som jeg ikke hadde tilgang til, og få nøkkelen tilsendt på mail.

Endret av Torpedo_Peter
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Herregud, fortell meg hvordan jeg slår dette av:

 

 

 

En annen ny funksjon i Edge, er støtte for varslinger – slik at nettsider kan sende varsler som dukker opp i Handlingssenter til høyre på skjermen. Dette handlingssenteret har også fått en liten finpuss.

 

Vil ikke ha internettreklame i "høyrekarmen".

Lenke til kommentar

Det eneste jeg ikke er helt sikker på at jeg liker er muligheten til å kunne skru av automatisk oppdatering. Håper de endrer på dette, eller at noen finner en work-around.

 

Du liker IKKE at det er mulighet for å skru av automatisk oppdatering eller er det mangelen på mulighet for å skru det av du ikke liker?

Usikker på om jeg oppfattet deg korrekt her :p

Lenke til kommentar

Herregud, fortell meg hvordan jeg slår dette av:

 

 

 En annen ny funksjon i Edge, er støtte for varslinger – slik at nettsider kan sende varsler som dukker opp i Handlingssenter til høyre på skjermen. Dette handlingssenteret har også fått en liten finpuss.

 

Vil ikke ha internettreklame i "høyrekarmen".

Siden må ha rettigheter til det for å få lov til å sende deg varsler på denne måten. det er genialt for webmail, support systemer osv som skal gi beskjed om at noe har skjedd. Chrome har også dette, men de kommer ikke inn i notification centeret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg brukte verktøyet ved navn Windows10Upgrade28084.exe til å hente Anniversary Update:

 

Den har etterlatt følgende på Desktop:

 

post-30484-0-19828300-1470235260_thumb.jpg

 

 

Er dette noe jeg vil få bruk for igjen, eller skal jeg fjerne det? Regner nesten med at det var Windows10Upgrade28084.exe som la dette igjen på Desktop. Altså at det ikke er noen ny funksjon som er lagt til skrivebordet

 

EDIT:

Ok, nå ser jeg jo hva som har skjedd, det er jo innstallasjonsfilen, bare at den har blitt omrokkert på skrivebordet etter omstartene, flyttet seg. Så jeg oppfattet det som noe nyinnstallert.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Det eneste jeg ikke er helt sikker på at jeg liker er muligheten til å kunne skru av automatisk oppdatering. Håper de endrer på dette, eller at noen finner en work-around.

Du liker IKKE at det er mulighet for å skru av automatisk oppdatering eller er det mangelen på mulighet for å skru det av du ikke liker?

Usikker på om jeg oppfattet deg korrekt her :p

 

Hehe, har rettet det nå! :) 

Lenke til kommentar

...

 

Den delen med varslinger fra Edge er kanskje likt det som vi har i Vivaldi?

Eller er på vei inn, jeg har ikke testet det. 

 

I Vivaldi spør nettleseren om en side (f.eks. elkjop.no) skal få lov å sende deg varslinger. Jeg har alltid svart nei så jeg vet ikke hvordan det oppleves etter det. 

 

Vil anta det går enkelt an å slå av helt - i begge nettleserne. Men omfanget har vært maks 5 ganger så langt i år - totalt for alle nettsider - så jeg har ikke tatt meg bryet med å slå det av. 

 

Dersom Edge begynner å støtte det, kan det jo være at noen plutselig gidder begynne å bruke slike varsler, da vil jo situasjonen bli noe annerledes.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Oppgraderte til Windows 10 men pc ble ufattelig treg. Sjekket Task Manager og der sto det at disk bruk var på 100%. prøvde ett dusin diverse løsninger jeg googlet meg til men ingenting hjalp. Prøvde så å Reinnstalere windows 10 men igjen disk bruk konstant på 100% og sirup fart på pc.

 

Hvorfor kan ingenting bare være enkelt? :p

 

Men noen andre som hadde samme problem som meg? og eventuelt hva gjorde dere?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...