Gå til innhold

Nå kommer Pascal til bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apropos XPS; er det noen som vet når vi kan forvente at neste iterasjon kommer? Hadde tenkt å kjøpe en nå, men er usikker på om jeg skal vente på pascal og kaby lake.

 

Hvis det hjelper: Når Kaby Lake og Pascal kommer ut :p

 

De var ganske kjappe med nye modeller når Skylake kom ut. Så de vil nok ikke komme lenge etter de nye Geforce og Intel brikkene er ute for salg. Når det er derimot er mindre sikkert. Dell vet det nok, men jeg har ikke tilgang til Dell sitt intranet desverre :p

Lenke til kommentar

Hvorfor skal ikke en GTX 1080 yte like bra i en bærbar som stasjonær, når GTX 980(ikke m) fikk plass? Og yter tilogmed bedre pga alle chip'ene var "selected"

Mindre plass og mindre vifter = mere varme. Hvor har du det i fra at GTX 980 yter bedre i en bærbar enn i en stasjonær? I bærbare blir de som oftest klokket ned pga varmeproblemer.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

 

Hvorfor skal ikke en GTX 1080 yte like bra i en bærbar som stasjonær, når GTX 980(ikke m) fikk plass? Og yter tilogmed bedre pga alle chip'ene var "selected"

Mindre plass og mindre vifter = mere varme. Hvor har du det i fra at GTX 980 yter bedre i en bærbar enn i en stasjonær? I bærbare blir de som oftest klokket ned pga varmeproblemer.

Nei, yter ikke bedre i normal, men de er super effektive i OC modus. Flere at de beste henger her: http://forum.notebookreview.com/threads/official-clevo-p870dm-sager-np9870-g-owners-lounge-phoenix-has-arisen.781814/page-23

Lenke til kommentar

 

Blir sikkert ikke overklokkbare heller tipper jeg.

Nei? Hvorfor skulle de vært det?

 

Jeg mener, hvis det var konkurranse som før i tiden så hadde de nok hatt OC :p

 

Ikke vits for Nvidia å ha det nå da. Folk kan være sinte over ingen OC, men det er ikke som om valget deres er noe annet enn:

GTX 950M, 960M, 970M, 980M uansett.

Lenke til kommentar

Apropos XPS; er det noen som vet når vi kan forvente at neste iterasjon kommer? Hadde tenkt å kjøpe en nå, men er usikker på om jeg skal vente på pascal og kaby lake.

 

Pascall har vi sett at utgjør en enorm forskjell fra forrige generasjon, og vil være verdt å vente på. Jeg hadde ikke giddet å vente veldig lenge på Kaby lake, der tror jeg forskjellen blir minimal, maks 5-10%.

 

Kaby lake er kun en optimalisering av eksisterende prossess og arkitektur, mulig noe økte klokkefrekvenser, men da også med økt strømforbruk.

Lenke til kommentar

Blir sikkert ikke overklokkbare heller tipper jeg.

 

I en bærbar i 2016 bør egentlig overklokking være unødvendig. Skjermkortet bør kunne settes opp med maks temperatur og evt maks viftehastighet. Så bør kortet selv finne beste klokk ift. de parameterne.

 

Dersom ryktet stemmer at det blir samme betegnelse på bærbar og stasjonærversjoner så har kortene uansett ytelse i bøtter og spann og kjølingen blir begrensende faktor.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...