Gå til innhold

Pokémon GO-spillerne er i harnisk etter den nye oppdateringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg forstår poenget med å gå tur, men jeg skjønner ikke hvorfor folk har slik interesse av å dille med disse dyrene. Betviler sterkt at greia har blitt mer interessant etter "oppdatering".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8e9ZOJ

Jeg bruker en Samsung s4 active. Der får jeg problemer når jeg snur telefonen eller beveger den fort, da er jeg nødt til å tvinge avslutning for å kunne bruke programmet igjen, så ser ikke helt at de ikke har fjernet denne for Android å :p veldig plagsomt når jeg først skal ut å gå.

Lenke til kommentar

Jeg forstår poenget med å gå tur, men jeg skjønner ikke hvorfor folk har slik interesse av å dille med disse dyrene. Betviler sterkt at greia har blitt mer interessant etter "oppdatering".

 

Spillet bygger mye på samlemanien til folk. I starten så spilte jeg det kun for å prøve og ut å bevege meg litt. Men jeg ser jo nå at manien for å finne alle Pokemons og oppgradere dem jeg har er noe som vokser og blir sterkere. Minner meg litt om World of Warcraft og suget på å skaffe ting i det spillet...

 

-------

Men over til selve oppdateringen og klagene.

 

Nå har jo aldri tracking funksjonen fungert som den skulle. Så ser ikke helt problemet. Jeg fikk jo stadig opp at Pokemons skulle være opp til en kilometer ifra meg men fant dem stadig rundt neste hjørne eller..2...3.. :)

 

Skjønner godt dem får fjernet disse tracking sidene for det er regelrett juks og tar bort 80% av hele poenget med spillet. Og funksjonen kommer nok på plass igjen når dem får den til å fungere som den skal. Folk må roe seg ned et par hakk. 

Endret av LarZen
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

... Skjønner godt dem får fjernet disse tracking sidene for det er regelrett juks og tar bort 80% av hele poenget med spillet. Og funksjonen kommer nok på plass igjen når dem får den til å fungere som den skal. Folk må roe seg ned et par hakk. 

 

Pokevision lot meg se at plassen jeg bor på ikke har pokemons, noe som har spart meg for en del nytteløs leting.

Trist og frustrerende, men om man ikke bor i en større by er det tilnærmet nytteløst å finne noe av brukbar verdi uten hjelp fra verktøy slik som pokevision.

Endret av Simen M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Innrømmer at jeg lo litt da jeg så overskriften. Folk krever pengene tilbake for et gratis spill? :D (men skjønner jo det er mikrotransaksjoner de snakker om.)

 

Spillet bygger mye på samlemanien til folk. I starten så spilte jeg det kun for å prøve og ut å bevege meg litt. Men jeg ser jo nå at manien for å finne alle Pokemons og oppgradere dem jeg har er noe som vokser og blir sterkere. Minner meg litt om World of Warcraft og suget på å skaffe ting i det spillet...

Enig der. Det er ikke spillet i seg selv som interesserer meg, men å samle på pokemonene. Må ha alle. :) Eller rettere sagt ville jeg ha prøvd å samle alle hvis det var mulig utenfor storbyer. Her jeg bort er det over en times kjøring til nærmeste Gym, og det er fint lite pokestops i nærheten. Pokemons finnes heller ikke. Å sende folk ut på tur for å finne pokemon er bra i teorien, men siden spawn rate styres av hvor mye datatrafikk det er i området er det meningsløst utenfor byer og tettsteder. Å spasere rundt i en skog eller på fjellet og samle pokemons er meningsløst. Men det er jo nettopp der de burde være. Logisk sett burde man ha større sjanse for å finne sjeldne pokemons der det er minst folk. Det er vel derfor de er sjeldne i første omgang. :)
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg forstår poenget med å gå tur, men jeg skjønner ikke hvorfor folk har slik interesse av å dille med disse dyrene. Betviler sterkt at greia har blitt mer interessant etter "oppdatering".

 

Jeg har aldri forstått poenget med å gå tur, med mindre man gjør det for treningens skyld i ett høyere tempo. For meg er gir det mye mer opplevelse å kombinere en gåtur med spilling. Da går jeg lengre enn jeg hadde giddet ellers og jeg får utforsket steder jeg ellers ikke ville hatt noe interesse av.

Lenke til kommentar

 

Jeg forstår poenget med å gå tur, men jeg skjønner ikke hvorfor folk har slik interesse av å dille med disse dyrene. Betviler sterkt at greia har blitt mer interessant etter "oppdatering".

 

Spillet bygger mye på samlemanien til folk. I starten så spilte jeg det kun for å prøve og ut å bevege meg litt. Men jeg ser jo nå at manien for å finne alle Pokemons og oppgradere dem jeg har er noe som vokser og blir sterkere. Minner meg litt om World of Warcraft og suget på å skaffe ting i det spillet...

 

-------

Men over til selve oppdateringen og klagene.

 

Nå har jo aldri tracking funksjonen fungert som den skulle. Så ser ikke helt problemet. Jeg fikk jo stadig opp at Pokemons skulle være opp til en kilometer ifra meg men fant dem stadig rundt neste hjørne eller..2...3.. :)

 

Skjønner godt dem får fjernet disse tracking sidene for det er regelrett juks og tar bort 80% av hele poenget med spillet. Og funksjonen kommer nok på plass igjen når dem får den til å fungere som den skal. Folk må roe seg ned et par hakk. 

 

Jo, trackingen fungerte fint før spillet ble lansert i Europa. Tre avtrykk betyr ikke èn kilometer. Nedleggelsen av Pokevision etc., kombinert med en ufunksjonell ingame-tracker har ført til en eksplosjon av cheaters. Spillet (mtp. trading og gymbattles) er allerede ødelagt, og Niantic har seg selv å takke. Men de tjente en del kroner da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg forstår poenget med å gå tur, men jeg skjønner ikke hvorfor folk har slik interesse av å dille med disse dyrene. Betviler sterkt at greia har blitt mer interessant etter "oppdatering".

 

Jeg har aldri forstått poenget med å gå tur, med mindre man gjør det for treningens skyld i ett høyere tempo. For meg er gir det mye mer opplevelse å kombinere en gåtur med spilling. Da går jeg lengre enn jeg hadde giddet ellers og jeg får utforsket steder jeg ellers ikke ville hatt noe interesse av.

Men d andre ikke ser poenget med å gå tur uten å ha et spill eller noe til å motivere dem. Gå ut bare for å gå rundt i samme området du bor i er ikke alltid like givende. Fatter ikke hvorfor folk klager på absolutt alt.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg forstår poenget med å gå tur, men jeg skjønner ikke hvorfor folk har slik interesse av å dille med disse dyrene. Betviler sterkt at greia har blitt mer interessant etter "oppdatering".

 

Jeg har aldri forstått poenget med å gå tur, med mindre man gjør det for treningens skyld i ett høyere tempo. For meg er gir det mye mer opplevelse å kombinere en gåtur med spilling. Da går jeg lengre enn jeg hadde giddet ellers og jeg får utforsket steder jeg ellers ikke ville hatt noe interesse av.

Men d andre ikke ser poenget med å gå tur uten å ha et spill eller noe til å motivere dem. Gå ut bare for å gå rundt i samme området du bor i er ikke alltid like givende. Fatter ikke hvorfor folk klager på absolutt alt.

Sier du, som klager på at andre klager. Ironisk.
Lenke til kommentar

det at du nå må bruke 4-10 pokeballer for å fange en dritt pokemon med veldig lav cp som ofte gjerne stikker av. sånn at du skal bruke ekte penger på pokeballer viser bare hvor griske de ble når de allerede tjente millioner på millioner av dollar.. begynnte som et morsomt spill. nå er spillerene ikke annet enn melkekyr

Endret av TomKjeks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gratis spill som blir vanskeligere å spille pga at mikrotransaksjoner blir "justert opp" som enda meir nødvendig for å få spille, dør stort sett ut av seg sjølv.

 

Skjønner ikkje vitsen med å bruke penger på mikrotransaksjoner. Green Peace burde engasjert seg og redda di fortapte hvalene.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg forstår poenget med å gå tur, men jeg skjønner ikke hvorfor folk har slik interesse av å dille med disse dyrene. Betviler sterkt at greia har blitt mer interessant etter "oppdatering".

 

Jeg har aldri forstått poenget med å gå tur, med mindre man gjør det for treningens skyld i ett høyere tempo. For meg er gir det mye mer opplevelse å kombinere en gåtur med spilling. Da går jeg lengre enn jeg hadde giddet ellers og jeg får utforsket steder jeg ellers ikke ville hatt noe interesse av.

Men d andre ikke ser poenget med å gå tur uten å ha et spill eller noe til å motivere dem. Gå ut bare for å gå rundt i samme området du bor i er ikke alltid like givende. Fatter ikke hvorfor folk klager på absolutt alt.

Sier du, som klager på at andre klager. Ironisk.

Noen må jo gi beskjed når andre skal bry seg med hva andre liker å gjøre. Det er bare å la være å spille om en ikke bryr seg om spillet, ikke nødvendig å rakke ned på folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...