Gå til innhold

Lei av å drasse på bagasje på ferie? Denne lar deg kjøre den


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Håndbagasje på 18 kg + eventuelt innhold, er det greit på fly?

- Hvordan ligger det an med litiumbatterier og fly? Dette batteriet må jo være ganske mye større enn det man har i telefoner og PCer. Noen utsikter for fremtidige begrensninger?

 

Jepp vekt er ett stort problem i dette tilfellet, noe som man allerede kan se med forsøkene på "Smart" bagasje hvor en masse kg i nyttelast forsvinner.

Ellers har du jo helt rett at slike lithiumbatterier i større antall fort blir fy fy på fly.

Etter runden med swagway som i USA må sendes som farlig gods, så vil jeg anta disse får samme behandlingen, spesielt  etter at FAA tok affære etter UPS Flight 6 krasjen.

Lenke til kommentar

Det behøver ikke være større ting som Segway heller. Du får ikke uten videre med deg slike ståbrett på fly lenger på grunn av batteriene. Å tro at slike kofferter vil få noen form for unntak er i beste fall optimistisk.

 

Swagway er ståbrettene som ble utsatt for disse forbudene.

http://i.amz.mshcdn.com/y4Wu7Vdk9p0gITfsVeXVgD9-dXg=/fit-in/1200x9600/http%3A%2F%2Fmashable.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2FSwagway-front.jpg

Lenke til kommentar

- Håndbagasje på 18 kg + eventuelt innhold, er det greit på fly?

- Hvordan ligger det an med litiumbatterier og fly? Dette batteriet må jo være ganske mye større enn det man har i telefoner og PCer. Noen utsikter for fremtidige begrensninger?

 

Tenkte helt det samme. I økonomi klassen så er det opp til 7-10 kg med hån bagasje tillatt. Utover det må enhver passasjer betale i tillegg.

 

Norwegian : http://www.norwegian.no/reiseinformasjon/bagasje/handbagasje/

SAS : https://www.sas.no/alt-om-reisen/bagasje/handbagasje/

Turkish Airlines : http://www.turkishairlines.com/en-int/travel-information/baggage/cabin-baggage

 

 

Unntaket er noen få selskaper, som BA, som tillater opptil 23 kg :

 

http://www.britishairways.com/en-gb/information/baggage-essentials/hand-baggage-allowances

Lenke til kommentar

2i7xq9z.jpg

 

Så mye dingsedrit vi kjøper som vi kun bruker en kort tid, før de havner i en bod og til slutt på dynga. Vi har heller ingen interesse, kunnskap eller ork til å reparere de NÅR de til slutt går i stykker. Pluss at produsentene gjerne bygger de til å gå i stykker etter en tid.

 

I USA så kaster folk gjerne mobilen i restavfallet når de får seg ny.

 

Og vi klager over usiviliserte romfolk som gjør fra seg i samme huset som de okkuperer. Vi gjør jo akuratt samme greia, bare med hele planeten...

Lenke til kommentar

Og når det på enkelte flyselskaper er 23kg bagasje inkludert 5kg håndbagasje, hva har du kofferten for? Du kan jo ikke ha noe i den... Og selve bagasjen gir du fra deg rimelig tidlig på flyplassen. Er det vanskelig å bære på en liten koffert på fem kilo (håndbagasjen altså)??.

 

Godt poeng, du sjekker inn bagasje og tar med deg håndbagasjen, eller har kun håndbagasje. Ville ikke sent denne insjekket da den neppe ville overlevd behandlingen,

 

Hensikten her er å slippe å gå lange distanser, Har aldri vært med på at de sjekker heller ikke vekten på håndbagasje, men er mulig de ville sjekket en slik sak eller en koffert du slet med å løfte.

Det kan derfor lønne seg å legge tunge ting i håndbagasjen om den innsjekkete er nær grense.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordel å få fakta riktig, når ble 19 lbs ca 18 kg? :) 8,5 kg høres mer rett ut.

 

Når det er sagt; så ser jeg ikke helt behovet for dette produktet. De som eventuelt reiser så mye att det kan forsvares å bruke så mye penger på dette, tror jeg bare har godt av å få litt ekstra trim med å gå...

Lenke til kommentar

 

Og når det på enkelte flyselskaper er 23kg bagasje inkludert 5kg håndbagasje, hva har du kofferten for? Du kan jo ikke ha noe i den... Og selve bagasjen gir du fra deg rimelig tidlig på flyplassen. Er det vanskelig å bære på en liten koffert på fem kilo (håndbagasjen altså)??.

Godt poeng, du sjekker inn bagasje og tar med deg håndbagasjen, eller har kun håndbagasje. Ville ikke sent denne insjekket da den neppe ville overlevd behandlingen,

 

Hensikten her er å slippe å gå lange distanser, Har aldri vært med på at de sjekker heller ikke vekten på håndbagasje, men er mulig de ville sjekket en slik sak eller en koffert du slet med å løfte.

Det kan derfor lønne seg å legge tunge ting i håndbagasjen om den innsjekkete er nær grense.

 

 

 

Endelig en som nevner det.

 

Er det noe som ofte ryker på kofferter under transport, så er det nettopp hjul. Og her er hjulene til og med utsatt med rattstyring. Snakk om designutfordringer. Dersom det blir populært på indigogogo, så forteller det litt om folks manglende reiseerfaring, og mangel på kritisk sans.

 

Det betyr at man da rimelig lett skulle kunne presentere noe og få innsamlet penger, for så å rundlure bidragsyterne etterpå. Synes at idéen slik den er presentert med hjulstyring, viser at oppfinneren mangler en skrue, eller ønsker seg mye problemutfordringer i forhold til holdbarheten. Eller at dette rett og slett kun er nok en SCAM.

Lenke til kommentar

Dette er vel tenkt som håndbagasje, ikke at det er noe bra produkt da, men som innsjekket er det jo poengløst, det leverer man fra seg kjapt.

 

AtW

 

Enten er dama svært liten, eller en litt ekstra stor dverg..

 

Eller så er kofferten alt for stor som håndbaggasje:

 

Clipboard01.300x169.png

 

 

Nå varierer det jo litt mellom hva som er tillatt på fly da. Men skal man være rimelig innenfor, så havner en gjerne på 50 x 35 x 20 cm.

 

 

La oss ta for oss en reiseopplevelse i USA, hvor de tradisjonellt har vært mer generøse hva gjelder baggasjestørrelser og vekt:

 

Noen størrelser som artikkel benytter, omregnet:

 

9" = 22,86 cm

14" = 35,56 cm

22" =55,88 cm

 

http://www.usatoday.com/story/travel/columnist/hobica/2014/06/10/carry-on-luggage-bag-size-limits/10246511/

 

 

Eksempler på håndbaggasje i salg:

http://www.businessinsider.com/carry-on-luggage-airline-size-2015-8?r=US&IR=T&IR=T

Endret av G
Lenke til kommentar

Men, de er nede i 7,5" som er lik 19,05 cm i den nederste lenken, noe IATA har luftet opp i mot Boeing og Airbus:
 
http://www.businessinsider.com/afp-airline-industry-proposes-perfect-size-carry-on-bag-2015-6?r=US&IR=T&IR=T
 
 
 
Tekstutdrag, at IATA ikke kan det metriske systemet er ikke min skyld (men tviler på at noen krangler over de 0,95 cm):

The precise size is 55 centimeters (21 inches) tall, 35 centimeters (13.5 inches) wide and 20 centimeters (7.5 inches) deep.

So the IATA consulted with Boeing and Airbus to come up with the optimum size.



Har omregnet fra cm til tommer her, så slipper vi mer hodebry om det:

20 cm = 7.87"     ------>  eller om man har 22,86 cm = 9 "   (1,5" gir en differanse på 3,81 cm) - slingringsmonn?

35 cm = 13,78"

50 cm = 19,69"   ------>  eller om man har 55 cm = 21,65"

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Det behøver ikke være større ting som Segway heller. Du får ikke uten videre med deg slike ståbrett på fly lenger på grunn av batteriene. Å tro at slike kofferter vil få noen form for unntak er i beste fall optimistisk.

 

Swagway er ståbrettene som ble utsatt for disse forbudene.

http://i.amz.mshcdn.com/y4Wu7Vdk9p0gITfsVeXVgD9-dXg=/fit-in/1200x9600/http%3A%2F%2Fmashable.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2FSwagway-front.jpg

Hoi hoi. Der ser du, jeg leste segway, men da er vi enige da.
Lenke til kommentar

For dem som vil vise seg frem med noe slikt er nok både prisen på kofferten og prisen for å betale for ekstra vekt hver gang, uvesentlig. Nytten er vel også så der på flyplasser med mye rullende ståbånd og tett med folk.

Det er jo alt mulig rart det søkes folkefinansiering om....

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...