Gå til innhold

Nvidia har lansert Titan X – et grafikkort med superkrefter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det verdt prisen? Er de ment til gaming eller noe større? Null peiling så det er derfor jeg kanskje spør dumt her :)

 

De fungerer vel best til spilling, men gjør like god jobb på video og 3D også, vil jeg tro. Om det er verdt det er det neppe, men noen liker å være største mann i gata.

 

Hadde jeg hatt flust med penger hadde jeg nokk kjøpt et selv.

Lenke til kommentar

40% flere Cuda cores, og 50% bredere minnebåndbredde (om VRAM er likt klokket) enn GTX1080. Men GTX1080 har ~13% høyere base og boost frekvens på papiret. Om GTX1080 kan booste til 2000MHz i virkeligheten, så må Titan XP også gjøre det om den skal være 40% raskere. Det er vanskelig å tro at det kommer til å skje. Med TDP på 250W i utgangspunktet, så måtte det vært litt av en kjøler som skal holde den i sjakk på 2GHz. Jeg tipper vi ut av boksen dermed ikke ser stort mer enn 25-30% høyere ytelse med Titan XP over GTX1080. Jeg synes GTX1080 er litt dyr i utgangspunktet, så en Titan XP blir mer eller mindre definisjonen på galskap. :p

 

I tillegg så kan det være greit å huske på at 30% heller ikke er all verdens. Si at du vil spille The Witcher 3 på din 78" store 4K TV ( :tease: ). Med ett GTX1080 så blir det faktisk en del hakking med "bare" ~50fps. Om Titan XP gir 30% ekstra fps, så er vi likevel bare oppe i 65fps. Og siden dette er gjennomsnittlig ytelse, så vil spillet duppe under 60fps med jevne mellomrom, og dermed fremdeles hakke.

 

Titan XP kommer rett og slett til å være 100% avhengig av et ordentlig vannkjølingsoppsett, om det skal representere noen form for verdi over et GTX1080. Men jeg tror jeg kjenner et par på forumet her som kommer til å "ofre" seg i vitenskapens navn likevel. :p

Lenke til kommentar

 

 

Prosess: GP10216 nm TSMC

 

Dette skjønte jeg ikke. Er det 16 nanometer, og mangler det eventuellt et mellomrom der?

Beklager, feil i tabellen. Grafikkprosessor er GP102 (står på linjen før), og teksten hadde "sneket seg ned" på linjen under. En liten bommert under redigeringen av tabellen. Det er 16 nanometer. :-)

Lenke til kommentar

må si at jeg er mer hyped for det her en gtx 1080 når man ser på specs i forhold til gamle kort og 1080 så er det vel grunn til og tro at det blir stor forksjell  :p eeew... men vi har jo ikke gtx 1080ti enda da så :p hva tenker folk når kommer gtx1080ti? og pris?

Endret av /-eple-\
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...