Gå til innhold

Facebook har testet dronen som skal gi Internett til hele verden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvordan de har planer om å lande flyet det ser jo ikke ut til å ha noen form for understell. Og hvordan fungerer laser igjennom skyer?

Og mellom 60 000-90 000 fot så er det velg også ganske stor sjanse for ising på vingene og kraftige vinder.

Og vis en feiler hvor lang tid tar det da å få opp et nytt fly som kan ta over. Du bør helst ikke drive med nett spilling over en slik en. Healer og tank forsvant fordi dronen deres gikk ned... kan se det for meg.

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan de har planer om å lande flyet det ser jo ikke ut til å ha noen form for understell. Og hvordan fungerer laser igjennom skyer?

Og mellom 60 000-90 000 fot så er det velg også ganske stor sjanse for ising på vingene og kraftige vinder.

Og vis en feiler hvor lang tid tar det da å få opp et nytt fly som kan ta over. Du bør helst ikke drive med nett spilling over en slik en. Healer og tank forsvant fordi dronen deres gikk ned... kan se det for meg.

 

Hensikten er vel neppe å gi alle tilgang til en kraftig bredbåndslinje med lave pingtider.

Hoved hensikten er å skaffe internett forbindelse i områder som normalt ikke har det. Fremdeles mange i såkalte utviklingsland som ikke har noen mulighet til å koble seg til nettet. Eneste måten for facebook å øke brukerantallet på nå, er å skaffe flere folk tilgang til internett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å få et velfungerende samfunn trengs vel mer en bredbånd til Internet.

 

En trenger vann, kloakk og støm. Da er det egentlig en smal sak å legge opp fiber oppi mastene.

 

Virker som om en begynner i feil retning, jeg ville hatt vann, kloakk, strøm og vei før jeg la inn bredbånd.

Lenke til kommentar

Det kan virke slik, men i mange land bygges 4G-nett som det første infrastrukturtiltaket. Før både vann, kloakk, strøm, vei og fastlinjer, og til en mye lavere kostnad.

Det bygges inngjerdede tårn med dieselaggregat og mikrobølgelinker (radiolinje) til omkringliggende tårn. Befolkningen kan så vidt lese, men får tilgang til et raskt mobilnett, og dermed også det meste av informasjonen som finnes i verden.

Det er ikke sikkert det er så dumt.

Endret av H80
Lenke til kommentar

For å få et velfungerende samfunn trengs vel mer en bredbånd til Internet.

 

En trenger vann, kloakk og støm. Da er det egentlig en smal sak å legge opp fiber oppi mastene.

 

Virker som om en begynner i feil retning, jeg ville hatt vann, kloakk, strøm og vei før jeg la inn bredbånd.

 

Du har rett hvis det var samme personer som hadde ansvar for alt... det er det ikke!! :)

Lenke til kommentar

Virker som om en begynner i feil retning, jeg ville hatt vann, kloakk, strøm og vei før jeg la inn bredbånd.

 

Tror ikke det finnes noen i hele verden som ikke har tilgang på vann. Det kan være kjekt med nett (for læring/informering) i de områdene det finnes folk, men som ikke stiller de samme kravene til infrastruktur som oss.
Lenke til kommentar

 

Virker som om en begynner i feil retning, jeg ville hatt vann, kloakk, strøm og vei før jeg la inn bredbånd.

Tror ikke det finnes noen i hele verden som ikke har tilgang på vann. Det kan være kjekt med nett (for læring/informering) i de områdene det finnes folk, men som ikke stiller de samme kravene til infrastruktur som oss.

 

 

LOL :)

Lenke til kommentar

 

 

Virker som om en begynner i feil retning, jeg ville hatt vann, kloakk, strøm og vei før jeg la inn bredbånd.

Tror ikke det finnes noen i hele verden som ikke har tilgang på vann. Det kan være kjekt med nett (for læring/informering) i de områdene det finnes folk, men som ikke stiller de samme kravene til infrastruktur som oss.

 

 

LOL :)

 

Nei... Jeg står ved argumentet. Det finnes ikke folk som ikke har tilgang på vann. Vann må man ha for å leve! Har du ikke tilgang på vann dør du.

 

Ikke alle har like lettvin tilgang på vann som vi har i Norge - de må frakte det ganske langt. Men de har fremdeles tilgang på vann.

 

Dette spørs om det blir en repetisjon i historien igjen. Fra da industriland skulle hjelpe utviklingsland med landbruksutstyr. Dumpet fullt av gamle traktorer og uten kunnskap om vedlikehold. Kua tilbake som arbeidshest like etterpå.

Lenke til kommentar

 

 

 

Virker som om en begynner i feil retning, jeg ville hatt vann, kloakk, strøm og vei før jeg la inn bredbånd.

Tror ikke det finnes noen i hele verden som ikke har tilgang på vann. Det kan være kjekt med nett (for læring/informering) i de områdene det finnes folk, men som ikke stiller de samme kravene til infrastruktur som oss.

 

 

LOL :)

 

Nei... Jeg står ved argumentet. Det finnes ikke folk som ikke har tilgang på vann. Vann må man ha for å leve! Har du ikke tilgang på vann dør du.

 

Ikke alle har like lettvin tilgang på vann som vi har i Norge - de må frakte det ganske langt. Men de har fremdeles tilgang på vann.

 

Dette spørs om det blir en repetisjon i historien igjen. Fra da industriland skulle hjelpe utviklingsland med landbruksutstyr. Dumpet fullt av gamle traktorer og uten kunnskap om vedlikehold. Kua tilbake som arbeidshest like etterpå.

 

 

I dette tilfelle når vi snakker om vann/kloakk vs internett så mener man så klar rent vann... ikke kloakkvann som alle har badet i og gjort sitt fornødne. NEI, det er det laaaangt fra alle som har, dessverre.

 

Du kan stå så mye du vil på ditt, rett får du ikke uansett!!

Lenke til kommentar

Du kan stå så mye du vil på ditt, rett får du ikke uansett!!

Du legger til flere krav enn utgangspunktet mitt. Selvfølgelig er det lett å si "du får ikke rett uansett".

 

Det lever ikke folk som ikke har tilgang på vann. De dør. Dessverre.

 

Nordmenn har dødd pga urent drikkevann. Det betyr ikke at vi skal avslutte all annen infrastruktur for å garantere rent drikkevann.

Lenke til kommentar

 

Du kan stå så mye du vil på ditt, rett får du ikke uansett!!

Du legger til flere krav enn utgangspunktet mitt. Selvfølgelig er det lett å si "du får ikke rett uansett".

 

Det lever ikke folk som ikke har tilgang på vann. De dør. Dessverre.

 

Nordmenn har dødd pga urent drikkevann. Det betyr ikke at vi skal avslutte all annen infrastruktur for å garantere rent drikkevann.

 

 

Når man snakker om vann og kloakk fremfor internett så er det underforstått i all fornuft at det er snakk om rent vann, da nesten alle  (som du sier) har tilgang til en eller annen form for vann.

 

Hvis ikke mener du at debattantene her snakker om at internett er viktigere enn rent vann for folk som har "kloakkvann", det stemmer jo ikke.

 

Jeg har ikke uttalt meg om prioriteringsrekkefølgen på drikkevann vs internett/infrastruktur...

Lenke til kommentar

 

 

Du kan stå så mye du vil på ditt, rett får du ikke uansett!!

Du legger til flere krav enn utgangspunktet mitt. Selvfølgelig er det lett å si "du får ikke rett uansett".

 

Det lever ikke folk som ikke har tilgang på vann. De dør. Dessverre.

 

Nordmenn har dødd pga urent drikkevann. Det betyr ikke at vi skal avslutte all annen infrastruktur for å garantere rent drikkevann.

Når man snakker om vann og kloakk fremfor internett så er det underforstått i all fornuft at det er snakk om rent vann, da nesten alle (som du sier) har tilgang til en eller annen form for vann.

 

Hvis ikke mener du at debattantene her snakker om at internett er viktigere enn rent vann for folk som har "kloakkvann", det stemmer jo ikke.

 

Jeg har ikke uttalt meg om prioriteringsrekkefølgen på drikkevann vs internett/infrastruktur...

Tror du missforstår utgangspunktet mitt. Det er prioriteringen som er viktig. Det er mange som ikke har drikkevann i flere servanter i huset. Til og med som går rett i dass (bokstavelig talt), men som fremdeles foretrekker Internett fremfor rent vann i springen. Er fornøyd nok med vann tilgangen.

 

Eksempel: Meg på hytta.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

 

Du kan stå så mye du vil på ditt, rett får du ikke uansett!!

Du legger til flere krav enn utgangspunktet mitt. Selvfølgelig er det lett å si "du får ikke rett uansett".

 

Det lever ikke folk som ikke har tilgang på vann. De dør. Dessverre.

 

Nordmenn har dødd pga urent drikkevann. Det betyr ikke at vi skal avslutte all annen infrastruktur for å garantere rent drikkevann.

Når man snakker om vann og kloakk fremfor internett så er det underforstått i all fornuft at det er snakk om rent vann, da nesten alle (som du sier) har tilgang til en eller annen form for vann.

 

Hvis ikke mener du at debattantene her snakker om at internett er viktigere enn rent vann for folk som har "kloakkvann", det stemmer jo ikke.

 

Jeg har ikke uttalt meg om prioriteringsrekkefølgen på drikkevann vs internett/infrastruktur...

Tror du missforstår utgangspunktet mitt. Det er prioriteringen som er viktig. Det er mange som ikke har drikkevann i flere servanter i huset. Til og med som går rett i dass (bokstavelig talt), men som fremdeles foretrekker Internett fremfor rent vann i springen. Er fornøyd nok med vann tilgangen.

 

Eksempel: Meg på hytta.

Et godt argument her er vel mer det at tilgang på Internett gir informasjon til folket. Dette kan være i form av nyeste oppdatering på facebook og twitter. Det kan like fult være livsviktig informasjon slik som hvordan destillere vann, lage provisorisk kloakk... osv. Tilgang på informasjon er aldri en dårlig ting.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...