Gå til innhold

Ny Android-skadevare stjeler penger og hindrer deg i å ringe banken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herlig. Glad jeg ikke har bank-apper innstallert. Er dette noe Google må trø til å bistå med, siden få folk tenker på å ha sikkerhetsapper innstallert på sine telefoner?

 

Spiller jo ingen rolle om du har bank app installert (noe som absolutt anbefales forøvrig)... DU som bruker må jo først være dum nok til å føkge en meget suspekt beskjed om å avinstallere din app og laste ned en annen..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sikkert noen som går i fellen, som regel alltid noen.. Kan den kamuflere det som om at appen må avinnstalleres for å kunne oppdateres, eller er dialogen mellom bruker og virus-app, slik at virus er på et litt tidlige utviklingsstadie enda, som gir rom for at bruker kan avsløre at man er på vei i fellen?

Lenke til kommentar

Herlig. Glad jeg ikke har bank-apper innstallert. Er dette noe Google må trø til å bistå med, siden få folk tenker på å ha sikkerhetsapper innstallert på sine telefoner?

Spiller jo ingen rolle om du har bank app installert (noe som absolutt anbefales forøvrig)... DU som bruker må jo først være dum nok til å føkge en meget suspekt beskjed om å avinstallere din app og laste ned en annen..

 

Hvorfor anbefales det absolutt???

 

Uansett så kan skadevare ta seg en bolle, jeg har ingen mulighet til å bite på kroken til å begynne med.

 

nokia-108-dual-sim.jpg

 

:w00t:             :w00t:                :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg leste den dramatiske overskriften, og tenkte: "La meg skumme til bunnen av artikkelen for å se om dette føyer seg inn rekken 'Android-malware rapportert av sikkerhetsselskap som forutsetter at du åpner for tredjeparts apper og installerer en eller annen mystisk app'"

 

Jeg ble ikke akkurat overrasket ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Herlig. Glad jeg ikke har bank-apper innstallert. Er dette noe Google må trø til å bistå med, siden få folk tenker på å ha sikkerhetsapper innstallert på sine telefoner?

 

Du kan laste ned så mange bank-apper du vil bare du finner dem på Google Play, og ikke fra www.cheapappsforyou.ru ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener artikkelen apper som man laster ned fra Google play eller programmet som følger med simkortet for at en skal kunne logge seg inn med kode på nettbanken? Det siste høre mest ille ut.

 

i artikkelen står det -"Som en generell forholdsregel bør man som alltid unngå å laste ned applikasjoner fra ukjente kilder,"- Dette er en funksjon du må skru på på telefonen for å få lov til å installere fra ukjente kjilder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Som en generell forholdsregel bør man som alltid unngå å laste ned applikasjoner fra ukjente kilder, sørge for å være à jour med sikkerhetsoppdateringer, og alltid holde øye med hvilke tillatelse applikasjoner ber om.

 

Apper er altså skadevarens inngangsport nok en gang.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Okei, så for å bli rammet av dette må man altså:

 

A) Ha vært innom sikkerhets-menyen på telefonen og ha skrudd på "Ukjente kilder", og bekreftet sikkerhetsbeskjeden som kommer opp der du blir direkte advart mot at telefonen og personlige data er i fare om man installerer apps fra ukjente kilder.

 

B) Være dum nok til å tenke at det er en god idé å avinstallere bankappen du bruker som normalt idag, og så laste ned programvare fra crazyassrussianhacker.ru.

 

C) Bekrefte enda en advarsel om at appen du prøver å installere kommer fra en ukjent kilde.

 

 

 

Har en eneste person på planeten blitt rammet av det her? Og hvordan er DET mulig?

 

"Vanlige" brukere laster bare ned apps fra Google Play Store, og det er sikkert som.. banken. Dette er en ikke-sak, for å si det mildt!

 

 

Android lol, :D

 

Les over. Det er ingenting lol med Android. Men denne ikke-saken fra et selskap som lever av å selge sikkerhetsløsninger er lol.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...