Gå til innhold

Samsung lanserer trådløse øreplugger med pulsmåler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil ha en bitteliten Bluetooth-mottaker/hodetelefonforsterker som jeg kobler de eksisterende øretelefonene mot. Da kan jeg skjule kablene under klærne, men samtidig ha mobilen fri.

Nvm, fant det: https://www.amazon.com/Technica-AT-PHA05BT-Bluetooth-Headphone-Amplifier/dp/B0065V9TXC

Denne kan visst drive ganske store hodetelefoner uten at lyden blir blass. Det er et pluss.

Endret av Psykonaut
Lenke til kommentar

Psykonaut:

Helt enig Jeg bruker denne https://www.prisguide.no/produkt/MjQ2XjEwNTE1OQ

kjempebillig og bitteliten, og fungerer helt fint. Men om den kan drive større hodetelefoner kan jeg ikke stå inne for.

 

Jeg synes uansett det er kjemperart at ikke slike løsninger er mer utbredt! Jeg kunne gjerne betalt ekstra for bedre forsterker i enheten og bedre batteritid til dagligdags bruk, men det store fortrinnet til nokia-enheten er at den er ekstremt liten, så jeg bruker den primært under treningsøkter. Har du android kan du benytte smart lock til å holde telefonen opplåst så lenge den er tilkoblet bluetooth-enheten, noe som er et must når en har telefonen i sele på armen og ikke kommer til fingeravtrykksleseren!

Lenke til kommentar

Må man ha med seg mobilen når man trener for å bruke dette? Ingen klokke? Helt uaktuelt i så fall, men pulsmåling via øre virker interessant.

 

Nei, disse fungerer uten mobil, men mobilen brukes for å konfigurere dem. Du kan f.eks. dra ut på joggetur uten mobilen og lytte til musikk mens treningsøkten spores og lagres for senere synkronisering med mobilen.

Lenke til kommentar

 

Må man ha med seg mobilen når man trener for å bruke dette? Ingen klokke? Helt uaktuelt i så fall, men pulsmåling via øre virker interessant.

Nei, disse fungerer uten mobil, men mobilen brukes for å konfigurere dem. Du kan f.eks. dra ut på joggetur uten mobilen og lytte til musikk mens treningsøkten spores og lagres for senere synkronisering med mobilen.

 

Men selve poenget er jo å vite sanntidspulsen under økten og da må man vel ha mobil?

Lenke til kommentar

 

 

Må man ha med seg mobilen når man trener for å bruke dette? Ingen klokke? Helt uaktuelt i så fall, men pulsmåling via øre virker interessant.

Nei, disse fungerer uten mobil, men mobilen brukes for å konfigurere dem. Du kan f.eks. dra ut på joggetur uten mobilen og lytte til musikk mens treningsøkten spores og lagres for senere synkronisering med mobilen.

 

Men selve poenget er jo å vite sanntidspulsen under økten og da må man vel ha mobil?

Du får pulsen opplest av ørepluggene når du vil vite pulsen.

Lenke til kommentar

The dash kopi

 

The Dash virker som et kult produkt, men har problemer med tilkoblingen avhengig av hvor du plasserer telefonen på kroppen. I tillegg er det mange som rapporterer problemer med at fastvareoppdateringen enten ikke fungerer, eller at den ene øreproppen slutter å virke etter oppdateringen. Supporten deres er overbelastet som et resultat, så det blir egentlig litt russisk rullett inntil de får rettet opp i problemene. Den koster også $300, mot $200 fra Samsung som i tillegg gir deg et større kundestøttenettverk og den norske kjøpsloven i ryggen. Fordelene med The Dash er at du kan du svømme med den og at den har noe større batteri.

Lenke til kommentar

 

 

 

Må man ha med seg mobilen når man trener for å bruke dette? Ingen klokke? Helt uaktuelt i så fall, men pulsmåling via øre virker interessant.

Nei, disse fungerer uten mobil, men mobilen brukes for å konfigurere dem. Du kan f.eks. dra ut på joggetur uten mobilen og lytte til musikk mens treningsøkten spores og lagres for senere synkronisering med mobilen.

 

Men selve poenget er jo å vite sanntidspulsen under økten og da må man vel ha mobil?

Du får pulsen opplest av ørepluggene når du vil vite pulsen.

 

Konge. Da gjenstår det å se hvor nøyaktige disse er. Kan de for eksempel brukes nogenlunde nøyaktig med 4x4 intervaller der man har opp mot 95% av makspuls?

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...