Gå til innhold

AlienWare slår "verdens raskeste PC"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er da ingen bombe at PC er raskere enn Apple. Men det betyr også at Apple har fått en maskin som kan måle seg med noen av de raskeste PC'ene. Slik at de ikke lenger så langt bak som de har gjort tidligere når det gjelder ytelse.

 

Skal det også sies at de fleste som kjøper mac kjøper den for andre grunner enn rå ytelse...

Lenke til kommentar
Er da ingen bombe at PC er raskere enn Apple. Men det betyr også at Apple har fått en maskin som kan måle seg med noen av de raskeste PC'ene. Slik at de ikke lenger så langt bak som de har gjort tidligere når det gjelder ytelse.

Men det er jo langt etter! Leste du ikke hele artikkelen? Mellom 50-90% dårligere! Det suger jo stort! :thumbdown:

Lenke til kommentar

En test som tester Word og Premiere for Mac er jo ikke akkurat en test som er rettferdig. Microsoft gjør jo alt for at Word skal stinke for Mac (det er et helt utrolig tregt program), og Premiere er jo ikke lengre støttet for mac, og det kan jo hende det er grunner til det? Jepp, er nok det, for Premiere for Mac blir utdanket av Apples egen programvare, Final Cut Pro.

 

Når det er sagt, betyr det ikke at de kjappeste Macene er raskere enn de raskeste AMT/Inel-systemene. Men, man kan jo prøve å gjøre testen litt mer rettferdig?

 

Dette er en typisk sånn artikkel som gjør Mac-frelste mer frelst og Mac-hatere til enda større hatere ... Men når man kaller maskinen sin den raskeste på markedet, så legger man antakelig hodet lagelig til for kutt ?:D

Lenke til kommentar

Pleeease! En word test, adobe premiere (ikke panther-optimalisert, for eksempel), Quake (forskjellige grafikkort) og til slutt MP3-testen(som begynner å rote med AIFF-filer?). Å si at denne testen setter apple på plass er en mildt sagt tvilsom påstand. Om man skal sammenligne to system bør man i det minste finne noe som kan sammenlignes.

 

Jeg tviler ikke på at alienware er et raskt system, og at det singel-prosessor mot singel-prosessor nok er raskere enn apple sine G5-maskiner, men denne testen er mer propaganda enn vitenskap... Omtrent like mye som apple sine tester ved G5-lanseringen var propaganda og ikke vitenskap.

Lenke til kommentar
Pleeease! En word test, adobe premiere (ikke panther-optimalisert, for eksempel), Quake (forskjellige grafikkort) og til slutt MP3-testen(som begynner å rote med AIFF-filer?). Å si at denne testen setter apple på plass er en mildt sagt tvilsom påstand. Om man skal sammenligne to system bør man i det minste finne noe som kan sammenlignes.

 

Jeg tviler ikke på at alienware er et raskt system, og at det singel-prosessor mot singel-prosessor nok er raskere enn apple sine G5-maskiner, men denne testen er mer propaganda enn vitenskap... Omtrent like mye som apple sine tester ved G5-lanseringen var propaganda og ikke vitenskap.

Propaganda? Det er MacWorld som har gjort testen jo...

Lenke til kommentar

Det burde vel kunne brukes mer uniforme tester på noe slikt, teste ren FPU, ALU ytelse for eksempel, disk read/write, super Pi, prime 95, Distributed.net RC5-72 o.l Mange av disse har jo egne klienter til de forskjellige hardware og software kombinasjoner, og jeg mener, hvis G5 med optimalisert program ikke slår en PC på ditto i RC5-72, ja da har vi noe å snakke om. Nei erlig talt, det her blir som å si at vite mann kan ikke dunke. :(

Lenke til kommentar

Dette var en test av hvilken PC som var best, ikke hvilken prosessorarkitektur. Følgelig nytter det ikke å komme med at Mac-ene hadde dårlige skjermkort, dårligere programvare, en dårlig dag eller whatever!

 

Hva testene angår synes jeg nå de var brukbare, ser ingen grunn til ikke å ekskludere Word, som må være det desidert mest brukte progammet i arbeidstiden (etter IE?).

Lenke til kommentar

Som det allerede er sagt her er det jo helt andre ting enn hastighet alene som får folk til å velge mellom PC eller Mac, men jeg må nå si at Mac-fans for en gangs skyld bare må godta at de er slått! Testen var jo tross alt i Macworld, og de sier selv, og jeg siterer: “The PCs beat the Macs soundly".

 

Mulig Premier og Word er gunstig for PC. Jeg vet virkelig ikke, men det er vel merkelig om Macworld Lab velger ut software som gir PC'ene klare fordeler :ermm: Også mulig AIFF format er mer vrient å konvertere til MP3 enn WAV? Ikke vet jeg - men QuakeIII testen må da være grei..? OpenGL funker vel fint på begge platformer. Dual G5'en og Athlon64 maskinen har samme grafikk kort med like mye minne og resultatet er allikevel ganske greit å se.

 

Enough said...

Lenke til kommentar
Dette var en test av hvilken PC som var best, ikke hvilken prosessorarkitektur. Følgelig nytter det ikke å komme med at Mac-ene hadde dårlige skjermkort, dårligere programvare, en dårlig dag eller whatever!

 

Hva testene angår synes jeg nå de var brukbare, ser ingen grunn til ikke å ekskludere Word, som må være det desidert mest brukte progammet i arbeidstiden (etter IE?).

Å kjøre en test med Word på en X86 plattform mot en G5 er som å kjøre Safari mot IE. De skulle heller kjørt cross platform programmer som openoffice og mozilla da disse er de samme programmene med den "samme" koden, noe som ikke kan sies om Word for Win og Word for Mac.

Tviler ikke på at det finnes både AMD og Intel systemer som kan ralle langt forbi samtlige Apple systemer, men den testen var ikke så alt for troverdig...

Når dette er sagt synes jeg Apple fortjener dette etter de uhyre latterlige "benchmarkene" de la frem ved lanseringen av G5.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...