Gå til innhold

Zotac slipper to utgaver av GTX 1060 for minimaskiner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min del kunne det ventet til august men syns det hele går veldig tregt.

Nvidia vil vel helst feie AMD av banen raskere?

 

Hvis det er slik:

1060mini.280x193.jpg

Et slik skjermkort klarer å konkurere mot RX 480 så har AMD virkelig gjort en dårlig jobb med optimalisering av spillene.

Det ville vært rart AMD ikke har noe å måle mot nvidia?

Lenke til kommentar

Slik jeg leser pressemeldingen fra Zotac står det ingenting om at viften på mini-kortet kan stoppes, kun at Amp-viftene stoppes ved lav belastning.

 

Jeg tror forøvrig mitt Nvidia GTX 285 nå skal få en arvtager, så jeg tror jeg slår på stor-tromma og klasker til med et slikt små-gjerrig 1060-kort om prisen blir grei. 285 blir litt svett i Arma 3, så jeg tror jeg må la det gå etter hvert. Jeg betalte ca 3500 kr for dette "entusiastkortet" i 2009. I dag gir samme slump med penger kun et "budsjett-kort", dog et mye bedre et. Her drar både inflasjon, kronekurs og Nvidias pris-policy tydeligvis i samme retning.

Endret av Salt kjeks
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slik jeg leser pressemeldingen fra Zotac står det ingenting om at viften på mini-kortet kan stoppes, kun at Amp-viftene stoppes ved lav belastning.

 

Jeg tror forøvrig mitt Nvidia GTX 285 nå skal få en arvtager, så jeg tror jeg slår på stor-tromma og klasker til med et slikt små-gjerrig 1060-kort om prisen blir grei. 285 blir litt svett i Arma 3, så jeg tror jeg må la det gå etter hvert. Jeg betalte ca 3500 kr for dette "entusiastkortet" i 2009. I dag gir samme slump med penger kun et "budsjett-kort", dog et mye bedre et. Her drar både inflasjon, kronekurs og Nvidias pris-policy tydeligvis i samme retning.

 

Enig. Alt var bedre i gamle dager.

Lenke til kommentar

Jeg reagerer på at Tek kommer med denne kommentaren :

 

 

 

Vi snakker likevel om ganske dugelige mengder ytelse her. GeForce GTX 1060 yter på linje med Nvidias GTX 980, noe som betyr solide mengder ytelse både til vanlig spilling og til VR-bruk.

 

Per dags dato er jo dette kun noe Nvidia har sagt og selv om det er riktig og kan videre påvises i en test som dere kjører på sidene deres, så hadde det jo ikke vært kjekt om det ikke stemmer. Altså da bidrar man jo til å spre informasjon som ikke stemmer.

 

Eksempelvis når Amd kom med informasjon om sine skjermkort valgte dere å vise en noe mer nøktern side :

 

Spesifikasjonesmessig lokker RX 480 med en ytelse på «over 5 TFLOPS» samt 4 eller 8 gigabyte GDDR5-minne.

 
Til sammenligning har Nvidias GTX 980 en ytelse på 5 TFLOPS, mens GTX 1070 og GTX 1080 har en ytelse på henholdsvis 6,5 og 9 TFLOPS.

 

Nå har jeg på følelsen at ytelsen i alle fall definerte Nvidia tester kommer til å være på lik linje eller bedre enn 980 kortet , men inntil da kan måten artikkelen er skrevet på tolkes som om Tek har et bias i forhold til Nvidia.

 

Det skal faktisk ikke så mye til for å endre på dette inntrykket , la oss se på den biten ovenfor igjen : 

 

*Vi snakker likevel om ganske dugelige mengder ytelse her. GeForce GTX 1060 forventes å yte på linje med Nvidias GTX 980, noe som betyr solide mengder ytelse både til vanlig spilling og til VR-bruk.

Lenke til kommentar

 

Slik jeg leser pressemeldingen fra Zotac står det ingenting om at viften på mini-kortet kan stoppes, kun at Amp-viftene stoppes ved lav belastning.

 

Jeg tror forøvrig mitt Nvidia GTX 285 nå skal få en arvtager, så jeg tror jeg slår på stor-tromma og klasker til med et slikt små-gjerrig 1060-kort om prisen blir grei. 285 blir litt svett i Arma 3, så jeg tror jeg må la det gå etter hvert. Jeg betalte ca 3500 kr for dette "entusiastkortet" i 2009. I dag gir samme slump med penger kun et "budsjett-kort", dog et mye bedre et. Her drar både inflasjon, kronekurs og Nvidias pris-policy tydeligvis i samme retning.

Enig. Alt var bedre i gamle dager.

 

I gamle dager kostet ikke en brukbar mengde RAM av siste DDR-variant under 500 kr.

I gamle dager måtte du oppgradere CPU relativt regelmessig, i dag fungerer en fire år gammel i7-2600k utmerket til spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...