Gå til innhold

TEST: Weenect Cats


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanskelig å se hvordan et produkt man må lade så ofte kan stikke av med en tier, men det blir jo subjektivt uansett. Har ikke testet liknende produkter på katt selv. Regner med at undertegnende har denne godt montert rundt halsen på pus enda og at det er et produkt han ikke ønsker å klare seg uten lengre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror at jeg lar katta få leve det livet den har gjort sammen med mennesket de siste 10000 årene. Om dette skulle være noe udokumentert så er det livet til katta. Personlig har jeg ikke sansen for alle de tilbud som forkvalker våre liv. Logging av alt og alle. Hvilke kvaliteter gir dette annet enn at de nevrotiske blir ytterligere mer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

øy....ikke gi 10/10 til en artikkel med mindre dere konkluderer med at det ikke kunne finnes NOE negativt.

De tingene du opplyser som negativt er jo ganske reelle.

 

Denne burde kanskje treffe på 8/10...men ikke 9/10 eller 10/10

 

Ikke enig.

Karakteren skal gjenspeile helhetsinntrykket av produktet.

Man begynner ikke på 10/10 og trekker ned 1 og 1 poeng for hver minus man finner...

 

10/10 = Fantastisk = Anmelder mener produktet var fantastisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi landet i utgangspunktet denne på 9/10, men så har vi gitt produktet som etter alle solemerker skulle være nest best på markedet noen dagers prøvetid. Og kontrasten er enorm. Det førte til at vi justerte denne til toppen.

 

Jo, den har noen ulemper, men 10-ern må også kunne reflektere det beste tilgjengelige per dags dato, og så langt ser det ut til å være Weenect Cats.

 

Det er vanskelig å si så veldig mye om hvorfor uten å forskuttere neste test helt, men jeg kan si det slik at Pod Tracker hverken er særlig populær hos meg, eller hos katten som bærer den akkurat nå. Det er himmelvid forskjell på de to produktene, selv om man ut fra reklamepitchen ikke skulle tro det.

 

Vi har et tredje produkt som vi venter på en oppgradering av som kommer om noen uker - da kan det bli aktuelt å justere ned denne til fordel for neste produkt ut. Men dette er en helt ny produktkategori - dersom man forutsetter GSM-tilkobling - og enn så lenge leder Weenect tilsynelatende sterkt. Til tross for at vi gjerne skulle sett lenger batteritid.

 

For å si det på en annen måte. Smartklokkene som noen av oss lader hver eneste natt tilfører ikke i nærheten av like mye nytte som en slik løsning som dette kan gjøre. Den kan faktisk berge kjæledyret ditt hvis det verste skulle skje. Og må bare lades hver tredje til fjerde dag. Prismessig snakker vi også om en billigere løsning.

 

Skulle vi gitt 10/10 bare til produkter som overhodet ikke hadde svakheter måtte den originale HTC Desire sett seg fornøyd med et veldig lavt terningkast - alt har jo blitt veldig mye bedre siden :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

10/10? Kjøpt og betalt, eller...?

Ærlig talt, vet du hvor alvorlig det er å anklage en journalist for noe slikt, uten å ha den minste ting til å backe det opp med?

Ærlig talt, er du klar over hvor suspekt det er å gi topp score til ett dette produktet når man blant annet må erstatte den medfølgende selen med ett fra tredjepart for å unngå kvelningsfare osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

10/10? Kjøpt og betalt, eller...?

Ærlig talt, vet du hvor alvorlig det er å anklage en journalist for noe slikt, uten å ha den minste ting til å backe det opp med?

Ærlig talt, er du klar over hvor suspekt det er å gi topp score til ett dette produktet når man blant annet må erstatte den medfølgende selen med ett fra tredjepart for å unngå kvelningsfare osv.

Ærlig talt, vet du hvor stor forskjell det er i størrelse på ulike katter og raser, og at det er like umulig å ha en sele som passer alle katter som det er å ha en lue som passer alle mennesker?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

øy....ikke gi 10/10 til en artikkel med mindre dere konkluderer med at det ikke kunne finnes NOE negativt.

De tingene du opplyser som negativt er jo ganske reelle.

 

Denne burde kanskje treffe på 8/10...men ikke 9/10 eller 10/10

 

Fire negative punkter er listet:

- Ikke utskiftbart batteri - må lades

- Historikkvisning kun ett døgn av gangen

- Noe avvik mellom nettsider og app

- Medfølgende seletøy passer best for små katter

 

Av disse er det bare det første som er et reelt negativt aspekt. Som det påpekes flere ganger i testen er tydeligvis både produkt og nettsider/funksjonalitet i stadig utvikling, så punkt to og tre kan like gjerne være eliminert i morgen, om en uke, en måned eller så.

Det siste punktet kan man kalle negativt, men det er så stor forskjell på en Singapura på 1,8-3 kg fullvoksen, og en Maine Coon på 7-9 kg at det ville vært umulig med en sele som passer alle katter!

Dette er gjennomsnitt, en Maine Coon kan godt være over 10 kg, og det er ikke umulig at man vil spore en Singapura som ikke er voksen.

Til sammenligning: en "vanlig huskatt" er ca 1,5 kg ved 12 ukers alder, og 5-7 kg voksen.

Lenke til kommentar

Jeg tror at jeg lar katta få leve det livet den har gjort sammen med mennesket de siste 10000 årene. Om dette skulle være noe udokumentert så er det livet til katta. Personlig har jeg ikke sansen for alle de tilbud som forkvalker våre liv. Logging av alt og alle. Hvilke kvaliteter gir dette annet enn at de nevrotiske blir ytterligere mer?

 

Kvaliteter? Man kan finne igjen katten hvis den forsvinner. F.eks. om den er innesperret et sted, eller er skadet så kan man få den til dyrlege, eller få den avlivet om det ikke er håp for den, uten at den må lide i mange dager.

Live tracking av katten er artig de første dagene, det går man raskt lei av. Etter det bruker man sporing ved bevegelse, og har nevnte varmekart som en kilde til hvor man bør lete først om enheten går i stykker, er tom for strøm, eller katten mister den.

 

Selv er jeg smått nysgjerrig på hvor katten min er når den er ute, hvilke naboeiendommer som er innenfor territoriet, og hva den driver med. Streifer den mye rundt, jakter, sloss, eller har den ett eller flere steder hvor latsabben ligger og sover? Eksakt HVA den gjør finner jeg ikke ut med denne heller, men ligger den flere timer i ro er det en god sjanse for at den sover.

 

Så nei, dette produktet er slett ikke bare for nevrotikere, det er også for oss som er vitebegjærlige, eller som rett og slett bryr oss om dyrene våre, i tilfelle noe skulle skje. På ingen måte forkvakler dette livene våre, og det er heller ikke et action cam vi snakker om her, så vi ser hvor den er, ikke hva den gjør, ergo dokumenterer ikke denne dingsen dyrets liv, bare dets bevegelser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

10/10? Kjøpt og betalt, eller...?

Ærlig talt, vet du hvor alvorlig det er å anklage en journalist for noe slikt, uten å ha den minste ting til å backe det opp med?

Ærlig talt, er du klar over hvor suspekt det er å gi topp score til ett dette produktet når man blant annet må erstatte den medfølgende selen med ett fra tredjepart for å unngå kvelningsfare osv.

 

Ett enkelt datapunkt - og et temmelig usikkert et i tillegg - er ikke nok til å anklage noen for så alvorlige ting som det du insinuerte.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...