Gå til innhold

I dag finnes det bare to selskaper som lager OLED-TV-er, men til høsten blir det tre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge lg leverer panelene vil nok ingen kunne konkurrere med lg på pris. B6 modellen til lg 55tommer var allerede nede på 31000 en periode på elkjøp. Hdr, 4k og oled på den modellen.

 

Gjør den det bra på tester blir det nok min fremtidige tv om 1-2år når prisen har falt ytterligere.

 

Har eg910 oled, men savner flat tv.

Lenke til kommentar

Ps. Hvis tek tester b6 modellen kan dere teste den optiske inngangen på tv, har hatt problemer med hakking i lyd via optisk på lg eg910

 

Den har vel bare optisk utgang?

 

Har du testet utgangen mot en annen enhet?

http://www.cnet.com/forums/discussions/lg-55ga6400-optical-out-sound-problem-596254/

 

 

Ellers så er det riktig at ingen kan konkurrere mot LG. Egentlig litt dumt å si at Loewe er ny OLED produsent, da det kun er LG som gjør dette på TV markedet om dagen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvem vil ha OLED som slutter å fungere etter noen få år. Takke meg til LED.

 

LED TV? Hvor får du kjøpt det for forbruker markedet henn? Det må da gi tidenes dårligste bilde kvalitet: https://www.google.no/search?q=led+stadium+monitor&newwindow=1&safe=off&rls=com.microsoft:nb-NO:IE-Address&biw=2048&bih=1040&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiao5Pn5OvNAhWMNpoKHWi8CpEQ_AUIBigB

 

Det eneste som egentlig kan kalles LED TV er OLED. Det du ser annonsert som LED TV er LCD med LED baklys. Nokså stor forskjell.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

Hvem vil ha OLED som slutter å fungere etter noen få år. Takke meg til LED.

LED TV? Hvor får du kjøpt det for forbruker markedet henn? Det må da gi tidenes dårligste bilde kvalitet: https://www.google.no/search?q=led+stadium+monitor&newwindow=1&safe=off&rls=com.microsoft:nb-NO:IE-Address&biw=2048&bih=1040&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiao5Pn5OvNAhWMNpoKHWi8CpEQ_AUIBigB

 

Det eneste som egentlig kan kalles LED TV er OLED. Det du ser annonsert som LED TV er LCD med LED baklys. Nokså stor forskjell.

 

Ja ok, LCD da. Var ikke sikker på om det fantes lenger.

Lenke til kommentar

 

Ps. Hvis tek tester b6 modellen kan dere teste den optiske inngangen på tv, har hatt problemer med hakking i lyd via optisk på lg eg910

 

Den har vel bare optisk utgang?

 

Har du testet utgangen mot en annen enhet?

http://www.cnet.com/forums/discussions/lg-55ga6400-optical-out-sound-problem-596254/

 

 

Ellers så er det riktig at ingen kan konkurrere mot LG. Egentlig litt dumt å si at Loewe er ny OLED produsent, da det kun er LG som gjør dette på TV markedet om dagen.

Har tv koblet til sennheiser rs185. Har ringt lg og tekniker kommer imorgen. Har ikke testet med annen enhet siden det ikke finnes noe bedre enn rs185 til mitt bruk. Bruker ikke lydplanke.

Lenke til kommentar

Hvem vil ha OLED som slutter å fungere etter noen få år. Takke meg til LED.

 

Viser hvor lite du vet.. OLED kan fint leve lenge det.. Det er det gamle OLED displayet på Pioneer spilleren i bilen bevis på.

Og LED? Du mener nok LCD display med LED belysning isåfall.. LED tv er bare en stor feilmerking pga bakgruns/kant belysningen som lyser opp LCD displayet. Tidligere var det katodebelysning (tynne lysrør) og da ble de kalt bare LCD tv. Men displayet forblir det samme.

Lenke til kommentar

 

 

Ps. Hvis tek tester b6 modellen kan dere teste den optiske inngangen på tv, har hatt problemer med hakking i lyd via optisk på lg eg910

 

Den har vel bare optisk utgang?

 

Har du testet utgangen mot en annen enhet?

http://www.cnet.com/forums/discussions/lg-55ga6400-optical-out-sound-problem-596254/

 

 

Ellers så er det riktig at ingen kan konkurrere mot LG. Egentlig litt dumt å si at Loewe er ny OLED produsent, da det kun er LG som gjør dette på TV markedet om dagen.

Har tv koblet til sennheiser rs185. Har ringt lg og tekniker kommer imorgen. Har ikke testet med annen enhet siden det ikke finnes noe bedre enn rs185 til mitt bruk. Bruker ikke lydplanke.

Tullball.. Du skal ALLTID sjekke med andre kilder når man skal feilsøke! Ganske barnslig utsagn å si du ikke tester med noe annet for "det ikke finnes noe bedre til ditt bruk" når du faktisk skal finne en mulig feil...

 

Men kan forøvrig informere om at ett ekte hjemmekino annlegg med gulvstående fronthøyttalere, en seriøs senterhøyttaler, skikkelig aktiv sub og gode bakhøyttalere som er plassert riktig er nok eneste som duger for TV og film..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så nå på linken at han får kutt i lyden noen ganger iløpet av en time, jeg får det flere ganger på 5min,spent på om det blir løst imorgen.

Koblet til ps4 er lyden perfekt. Kan også nevnes at jeg har opplevd noe lignende med en annen samsung tv som nå er solgt (samsung 6275).

Lenke til kommentar

Har hatt rs185 testet med ps4 og get box2 funker der. Testet med 2 Samsung og en annen lg tv, mener og huske at det var samme problem på en annen av tvene også, men testet det så kort at det er vanskelig og si.

 

Rs185 har vært inne til sjekk hos sennheiser ikke noe feil med dem. Hovedgrunnen til at jeg ikke har testet med noe annet er av plasshensyn og at jeg kun skal bruke hodetelefoner.

 

Kan også fortelle deg at jeg vet godt hva et hjemmekinoanlegg er. Har tidligere eid svære svs subber og bw høyttalere, men har ikke plass til det der jeg bor nå.

 

Kommer nok til å ta en tur til elkjøp og teste samme tv modell og andre tv modeller med lydplanker og rs185 mer nøye når jeg kan, men er ganske avhengig av at det fungerer med rs185.

 

Skjønner egentlig ikke hvorfor du er så krass i tonen din, jeg forteller bare om min opplevelse med rs185 koblet til eg910, kan nevne at tekniker heller ikke fant ut av det etter å ha byttet elektronikk i tven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...