Gå til innhold

Juli - Gavekort anbefaler elektronisk musikk


Gavekort

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne dele noen kule album i Juli for de som liker elektronisk musikk. Jeg følger i hovedsak min egen smak, så værmeldingen sier at det blir mye Outrun, Synthwave, New (Retro) Wave, EDM, Bitpop, Ambient, Psytrance, Dub og Goa.
 
Siden kalenderen min sier at det er 6 Juli så kan vi begynne med en saftig chunk anbefalinger, slik at vi kommer godt i gang.
 
1. Juli : Perturbator - Dangerous Days
Absolutt rått album med et bredt spektrum av sinnstilstander i alt fra melankolsk til psykopatisk. (Semi-NSFW album cover)







 
2. Juli : Mitch Murder - Current Events
Vi flytter oss over til litt mer happy 80s nostalgia med selveste Mitch Murder, som etter min mening eier hele New Retro Wave sjangeren. Liker du synth-soloer med saw-waves, funky beats, skikkelig spacey drum machine, pastellfarger og leggvarmere så er dette albumet for deg.







 
3. Juli : Purity Ring - Another Eternity
Litt mer spenstig, folkevennlig og trolig noe du kunne blitt døv av på sleezy nattklubber. Anbefalt pairing til dette albumet er Vodka-Redbull.


 
4. Juli : Ʌbelard - Meta Valley EP
Dette er et album som kan beskrives med et ord: Kult
God groove og veldig unik musikk. Kan også klassifiseres som folkevennlig, til tross for at Glitterwave er en nisjé-sjanger. Ʌbelard er egentlig ikke en album-artist, så selv om jeg skriver Meta Valley så vil jeg egentlig ikke si at albumet har en betydning her.


 
5. Juli : Ott - Skylon
Burde jeg tatt Blumenkraft istedet? Kanskje. Jeg finner meg selv likevel mer innom Skylon, selv om mange av mine favoritter også finnes på Blumenkraft-albumet. Her har vi go౦ԁ sHit✔✔ dub-musikk for de som liker det.


 
6. Juli : Infected Mushroom - Converting Vegetarians
Er litt hivemind når jeg nevner dette albumet, da jeg synes mange av de mer upopulære albumene er vel så gode som Converting Vegetarians, men jeg syter ikke når folk sier at dette er The Album hvis man skal høre på Infected Mushroom.

 

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9. Juli : Altom - Groove Control

Usikker på hva man skal kalle dette. Det er vel teknisk sett Psyrave eller Goa. Det er ihvertfall et flott album om man liker klubbmusikk med en ettersmak av syre.

 

 

 

10. Juli : Cell - Hanging Masses

På den andre siden av spekteret så har vi dette albumet som er mer Ambient eller Downtempo. Selv om du ikke er i humør til lyd eller musikk så vil ikke dette albumet plage deg.

 

 

 

 

 

11. Juli : Daft Punk - Random Access Memories

Tror ikke dette albumet trenger en introduksjon eller beskrivelse. Beste album fra 2013 etter min mening, og definitivt verdt sin berømmelse.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

12. Juli : Kavinsky - OutRun

Trolig mange sin inngangsbillett til NRW/Outrun-sjangeren. Svært populært album med mange solide sanger.

 

 

 

 

 

13. Juli : Kraftwerk - Die Mench-Maschine

Enda en artist og et album som ikke trenger en introduksjon. Her har vi elektronika på sitt beste helt fra 1978.

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vanskelig å holde listen oppdatert, så her kommer en batch til:
 
14. Juli : HOME - Odyssey
Avslappendes album med elementer av vaporwave og chillwave. Nybegynner-vennlig for de som er ny til sjangeren.





 
15. Juli : PC'86 - PC'86
Ikke et album i den forstand. Faux vaporwave med elementer av french house. Smooth album med god funk.





 
16. Juli : death's dynamic shroud.wmv - I'll Try Living Like This
Igjen så er vi inne på vaporwave med litt mer klassisk oddity. Kan være litt utfordrende å høre på, men er absolutt verdt det.





 
17. Juli : MYRONE - MYRONE
Plutselig byttet vi over til noe som nesten ikke kan kalles elektronisk musikk en gang. MYRONE har musikk som får ting til å føles ut som en intro til et 80s action show.





 
18. Juli : Daft Punk - Discovery
Daft Punk får sin andre plassering på listen med Discovery albumet, da siden jeg var i humør for noe french house. Har vært et av mine favoritt-album i over 10 år, og har holdt seg svært godt. Ekstra bonus er Interstella 5555 filmen, som er meget kul.

 

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

19. Juli : Infected Mushroom - Vicious Delicious

Dette albumet er i konstrast med Converting Vegetarians mye tyngre og har litt tydeligere goa-elementer. Et av mine favoritt-album fra Infected Mushroom

 

 

 

 

 

20. Juli : Hallucinogen - In Dub

Dette er Goa/trance for de som er spesielt interessert i sjangeren. Albumet har tilknyttning til Ott listet lenger oppe.

 

 

 

21. Juli : Kill Paris - To A New Earth EP

Kort EP med to sanger jeg liker svært godt. Folkevennlig chillstep.

 

 

 

 

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...