Gå til innhold

Er du lei maset om å oppgradere til Windows 10?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Nei, jeg er ikke lei. Har oppgradert på begge mine for lenge siden. Det var en velsignelse å komme meg vekk fra Windows 8.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er første operativsystemet som blir bundet til deg som bruker mer enn maskinen, med de fordeler og ulemper det bringer med seg. Det er mye lettere å være åpen for dette dersom første dose er gratis.

Problemet for de som benytter gratis oppgradering er vel det motsatte? At PC entusiaster som bytter hardware mister lisensen når MS mener at de har "ny" PC og lisensen ikke gjelder lenger?

Endret av Ziff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har 2 maskiner som kjører Windows MediaCenter som ikke er oppgradert... Vil VELDIG gjerne fortsette å kjøre MediaCenter, men mister den muligheten ved å oppgradere. Om det bare hadde vært for å streame filmer fra server kunne jeg oppgradert til Win10 og kjørt Kodi/Plex eller lignende, men jeg bruker den også til TV-opptak, og der er WMC KLART best (ikke støtte for TV-kortet mitt i Kodi og mye pill å få det til å funke med andre løsninger, OM jeg får det til i det hele tatt. Det jeg vurderer er å oppdatere til Windows10 og få den aktivert, for så å legge tilbake et gammelt image med Win8. Da vil vel maskinen min fortsatt være aktivert for Windows10, i tilfelle det skulle komme en bedre løsning etterhvert? Slik at jeg senere kan oppgradere til Windows10 i alle fall? Burde jo da finnes et certifikat eller lignende som gjør at OS aktiveres automatisk en gang i fremtiden?

 

Noen som kan bekrefte/avkrefte mine mistanker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har brukt windows 10 ganske lenge..

Jeg deaktiverte alt av "dritt" samt automatisk oppdatering. .

 

Men her tidligere i uka. Fikk jeg opp en melding når jeg logget inn.

"THIS BUILD OF WINDOWS WILL EXPIRE SOON"

 

Og under sto det sånn groft. At etter "dato" ville maskinen begynne og restarte uten forvarsel med få timer mellom hver gang. For mer info trykk på ene alternativet og ellers avbryt.

Denne mld kom opp hver gang maskinen logget inn. Helt til jeg gikk inn og kjørte oppdateringer.

 

(Mer info sende meg bare til en generel windows 10 feilside. Med info om installasjon osv)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har 2 maskiner som kjører Windows MediaCenter som ikke er oppgradert... Vil VELDIG gjerne fortsette å kjøre MediaCenter, men mister den muligheten ved å oppgradere. Om det bare hadde vært for å streame filmer fra server kunne jeg oppgradert til Win10 og kjørt Kodi/Plex eller lignende, men jeg bruker den også til TV-opptak, og der er WMC KLART best (ikke støtte for TV-kortet mitt i Kodi og mye pill å få det til å funke med andre løsninger, OM jeg får det til i det hele tatt. Det jeg vurderer er å oppdatere til Windows10 og få den aktivert, for så å legge tilbake et gammelt image med Win8. Da vil vel maskinen min fortsatt være aktivert for Windows10, i tilfelle det skulle komme en bedre løsning etterhvert? Slik at jeg senere kan oppgradere til Windows10 i alle fall? Burde jo da finnes et certifikat eller lignende som gjør at OS aktiveres automatisk en gang i fremtiden?

 

Noen som kan bekrefte/avkrefte mine mistanker?

 

Du har ikke prøvd den uoffisielle hacken, http://www.windowscentral.com/install-media-center-windows-10. Personlig hadde jeg problemer med WMC og mitt TV-kort, som virker ypperlig i MediaPortal. Linken i artikkelen funker ikke, mens det finnes flere.

 

Ellers så er vel @Sutekh sitt forslag eneste alternativ jeg kjenner til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Er det noen som har funnet ut hvorfor Microsoft gir bort et ellers dyrt operativsystem? Jeg regner med de har en plan med det. Er dette operativsystemenes F2P?

 

etter gratis oppgraderingsperioden koster det penger igjen.

men som andre sier, det er enlkele og billigere for Microsoft å ta vare på ett opperativsystem enn flere.

 

Men de kan fortsatt tjene penger på de som oppgraderer gratis, hvis de får dem til å kjøpe Office 365, noe Windows 10 spør deg om du vil gjøre hvis du ikke har det (du kan skru det av)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

men som andre sier, det er enlkele og billigere for Microsoft å ta vare på ett opperativsystem enn flere.

 

Utvilsomt, men hvor mye? Nok til alene å forsvare gratis utgivelse av et splitter nytt OS? Jeg tviler.

 

Men de kan fortsatt tjene penger på de som oppgraderer gratis, hvis de får dem til å kjøpe Office 365, noe Windows 10 spør deg om du vil gjøre hvis du ikke har det (du kan skru det av)

 

Jo, og akkurat dette lukter F2P-modell lang vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke de som ikke vil oppgradere. Skal på død og liv ikke spille på lag.

 

Kanskje fordi win 7 er noe av det beste M$ har laget? Stabilt, enkelt å jobbe med, ikke klager det ved installasjon av usignerte drivere osv.

 

Oppgraderte til win 10 på den stasjonære for et par uker siden, men kan ikke si det var noen "oppgradering". Vurderer å rulle tilbake til win 7.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er det noen som har funnet ut hvorfor Microsoft gir bort et ellers dyrt operativsystem? Jeg regner med de har en plan med det. Er dette operativsystemenes F2P?

 

En av grunnene er at drøssevis av virus koser seg på nettet pga gamle uoppdaterte operativsystemer. Virus som er en stor plage for bedrifter og enkeltpersoner som ønsker friske systemer.

 

Jeg synes ms og andre produsenter kunne blokkert internett tilgangen på gamle os og os som ikke er oppdaterte.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...