Gå til innhold

Hele denne uka kan du se disse «speedrunne» for veldedighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns det e trist at folk glitcha seg gjennom nivåan og kalla det lovlig... For eksempel ocarina of time, det at man kan klar og fullfør det rundt 25 min er jo helt sykt teit.... Vess man ska speedrun et spill da får man gjør det så lovlig så mulig og i det minste nyt spillet for det det va laga førr!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det e trist at folk glitcha seg gjennom nivåan og kalla det lovlig... For eksempel ocarina of time, det at man kan klar og fullfør det rundt 25 min er jo helt sykt teit.... Vess man ska speedrun et spill da får man gjør det så lovlig så mulig og i det minste nyt spillet for det det va laga førr!

 

Tja. Hver sin smak. Selv synes jeg det er artig å se de få til frameperfect triks. Noe som kan være enda mer imponerende enn å kjøre igjennom spillet i sin helhet.

 

Hvis du vil se de fullfører spill uten juks, kan du se på 100% kategori. Anbefaler å se Dark souls All bosses, runs og Yoshis Island 2 på YouTube. Flinke folk...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det e trist at folk glitcha seg gjennom nivåan og kalla det lovlig... For eksempel ocarina of time, det at man kan klar og fullfør det rundt 25 min er jo helt sykt teit.... Vess man ska speedrun et spill da får man gjør det så lovlig så mulig og i det minste nyt spillet for det det va laga førr!

Dette kommer opp igjen og igjen fra de som ikke er kjent med speedrunning. Hele meningen er at du kun gjør ting som er mulig i en umodifisert originalkonsoll-versjon av spillet og fullføre det så raskt som mulig. Alle triksene er bygd inn i fysikken/kartgeometrien/mekanikken og programmeringen som gjør spillet hva det er. Tror du ikke speedrunnerne, som må kjenne spillet de spiller bedre enn få andre da de spiller gjennom de ofte hundrevis av ganger, har noensinne sett og nytet hele spillet "som det var ment å bli spilt"? Dette er bare ett steg videre, en meta-utfordring. Eller føler du på en eller annen måte at hvis disse speedrunnerne ikke nyter spillet så kan ikke du gjøre det selv? Skjønner ikke hvorfor dette har noe som helst å si.

 

Som Nazomi hintet til finnes det også for noen spill seperate kategorier for å speedrunne spill uten å bruke store glitches, eller med å fullføre alle dungeons eller slå alle bosses. Kanskje du vil like noen av disse bedre.

 

Igjen, som en av de frivillege bak arrangementet (del av moderator-teamet) takk for at dere dekker begivenheten, Gamer.no!  :thumbup:

 

Edit: Forresten, kanskje en liten leif? I fjor samlet SGDQ $1,215,601.49 som er litt over 10 millioner norske kroner, ikke 100.

Endret av Efreeti
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det e trist at folk glitcha seg gjennom nivåan og kalla det lovlig... For eksempel ocarina of time, det at man kan klar og fullfør det rundt 25 min er jo helt sykt teit.... Vess man ska speedrun et spill da får man gjør det så lovlig så mulig og i det minste nyt spillet for det det va laga førr!

 

Det er tre kategorier innen speedrunning, any%, any% glitchless og 100%. Jeg synes alle tre er artige å se på, men noen spill er mer imponerende med 100% og andre er mer imponerende med any%.

 

Ser du noen av glitchene de klarer å få til så er det mer sinnsykt enn å bare runde et spill raskt, i miljøet så er det en ting som heter "frame perfect" ;)

 

Edit; Jeg laget en tråd for SGDQ 2016 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1730955&do=findComment&comment=23338600

Link til en litt bedre timeplan der :)

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Er avhengighetsskapende å se på GDQ og utrolig morsomt, i går så jeg hele Harry Potter 2 speedrun uten at jeg har spillt det selv. Er også imponerende å se spill som jeg slet meg gjennom, eks. Dark Souls, gjort på en drøy time med 30% hitpoints hele tiden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...